در حال بارگذاری ...
  • نگاهی به نمایش «نکراسوف»؛

    بازی ابزار و تصویر برای خلق شگفتی صحنه

    شهرام کرمی: ژان پل سارتر (۱۹۰۵-۱۹۸۰ ) فیلسوف و نمایشنامه‌نویس و رمان‌نویس و منتقد بزرگ فرانسوی از نویسندگان و متفکران بزرگ پیشرو در سده بیستم شناخته می‌شود. علاوه بر داستان و رمان و نمایشنامه رساله‌های ...


    نگاهی به نمایش قرمز؛

    قرمز نام همه­ رنگ‌­هاست

    علیرضا نراقی: شروع نمایشنامه قرمز نوشته جان لوگان نویسنده شهیر آمریکایی، یکی از مهمترین لحظه‌های این نمایشنامه فشرده است. این شروع است که تمام دعوی اثر را شکل می‌دهد، جهان ویژه ارتباطی میان دو ...


    نگاهی به نمایش «زندانی در دانمارک»؛

    روایت در غیاب روایت: زیبایی‌شناسی بی‌عمل

    علی جعفری فوتمی: محمد مساوات در نمایش تازه‌اش «زندانی در دانمارک» جسارت و تجربه‌گرایی‌اش را در مواجهه با ادبیات کلاسیک نشان می‌دهد. او به سراغ نمایشنامه هملت اثر جاودانه و ممتاز شکسپیر ...


    نگاهی به کتاب «مبانی دکور و صحنه‌آرایی»؛

    منبعی کلاسیک برای درک هنر صحنه‌پردازی

    حامد قریب: کتاب «مبانی دکور و صحنه‌آرایی» نوشته هنینگ نلمز با ترجمه‌ شیدا شهرامیان و محسن صانعی، که در انتشارات نمایش منتشر شده است، به‌عنوان یکی از منابع مهم آموزش طراحی صحنه و دکور در ...


    نگاهی به کتاب «این صحنه خانه‌ی من است»

    روایتی از زندگی، اندیشه و آثار حمید سمندریان

    حامد قریب: کتاب «این صحنه خانه‌ی من است»، گفت‌وگویی بلند و عمیق میان افسانه ماهیان، کارگردان و بازیگر تئاتر، با حمید سمندریان، از چهره‌های برجسته و تأثیرگذار تئاتر ایران است. این اثر با نگاهی ...