نگاهی به نمایش «جک نارن»؛
علیه جانفشانی بیوقت یک پتروس نه چندان فداکار
محمدحسن خدایی: نمایش عروسکی «جک نارن» در ادامه کار حرفهای قیس یساقی و گروه اجراییاش، میتواند حرکتی روبهجلو محسوب شود. اعتبارزدایی از فیگور «پتروس ...
محمدحسن خدایی: نمایش عروسکی «جک نارن» در ادامه کار حرفهای قیس یساقی و گروه اجراییاش، میتواند حرکتی روبهجلو محسوب شود. اعتبارزدایی از فیگور «پتروس ...
شهرام کرمی: ژان پل سارتر (۱۹۰۵-۱۹۸۰ ) فیلسوف و نمایشنامهنویس و رماننویس و منتقد بزرگ فرانسوی از نویسندگان و متفکران بزرگ پیشرو در سده بیستم شناخته میشود. علاوه بر داستان و رمان و نمایشنامه رسالههای ...
علی جعفری فوتمی: تماشای نمایش «رام کردن اسب چوبی» تجربهای دوگانه را در ذهن مخاطب آگاه ایجاد میکند: از یکسو با کمدیای سرزنده، پرکشش و بازیمحور مواجهایم که بهخوبی از ...
علیرضا نراقی: شروع نمایشنامه قرمز نوشته جان لوگان نویسنده شهیر آمریکایی، یکی از مهمترین لحظههای این نمایشنامه فشرده است. این شروع است که تمام دعوی اثر را شکل میدهد، جهان ویژه ارتباطی میان دو ...
شهرام کرمی: از منابع و مرجع پرکاربرد در حوزه ادبیات و هنرهای نمایشی رجوع به تاریخ و یا شخصیتهای تاریخی است. این رویه در آثار نویسندگانی چون ...
امید طاهری: پیش از هر چیز باید موقعیت را در نظر بگیریم. هم در نمایش قبلی صابر ابر «امشب بهصرف بورش و خون» و هم در قسمت دوم این اقتباس از رمان «نازنین» نوشته داستایوفسکی، «امشب بهصرف بورش ...
علی جعفری فوتمی: محمد مساوات در نمایش تازهاش «زندانی در دانمارک» جسارت و تجربهگراییاش را در مواجهه با ادبیات کلاسیک نشان میدهد. او به سراغ نمایشنامه هملت اثر جاودانه و ممتاز شکسپیر ...
حامد قریب: کتاب «مبانی دکور و صحنهآرایی» نوشته هنینگ نلمز با ترجمه شیدا شهرامیان و محسن صانعی، که در انتشارات نمایش منتشر شده است، بهعنوان یکی از منابع مهم آموزش طراحی صحنه و دکور در ...
حامد قریب: کتاب «این صحنه خانهی من است»، گفتوگویی بلند و عمیق میان افسانه ماهیان، کارگردان و بازیگر تئاتر، با حمید سمندریان، از چهرههای برجسته و تأثیرگذار تئاتر ایران است. این اثر با نگاهی ...
حسین سینجلی- دانستن اطلاعاتی مانند میزان فروش و تعداد تماشاگران یک تئاتر از جهات مختلف میتواند هم برای گروه اجرایی، هم برای مدیران سالنها و تصمیمگیران تئاتر و هم برای تماشاگر ...