در حال بارگذاری ...
  • به بهانه اجرای نمایش «بر زمین می‌زندش»

    تئاتر پرفورماتیو؛ روایت جهان

    ابراهیم ابراهیمی؛ در جهانی موازی آن‌سوی جهان جن و پریان در کلبه‌ای(اگر بشود نام آن را کلبه گذاشت) موجودی افسانه‌ای را که گاوی را بر زمین زده است می‌بینم. موجودی که اتفاقا در زمان سفر می‌کند و هر ...


    نگاهی به نمایش همایون غنی‌زاده؛

    «ددالوس و ایکاروس» در بازگشت: نوسازی یا تکرار؟

    علی جعفری فوتمی: بازخوانی آثار پیشین، در تئاتر امروز، امری عادی و حتی گاه لازم تلقی می‌شود؛ اما تنها زمانی که این بازخوانی با نوسازی، بازآفرینی، و خوانش تازه‌ای از متن و اجرا همراه باشد، می‌توان آن را ...


    یادداشتی بر نمایش «آداب شکار روباه»؛

    تمنای ناممکن شاه‌ بودن

    محمدحسن خدایی: پرداختن به زندگی آقا محمدخان قاجار، این روزها بیش از گذشته در فضای تئاتر کشور نمود یافته است. تو گویی روانشناسی اجتماعی جامعه ایران از طریق احضار تن و خاطره شاه قجری و به رخ کشیدن مخنث‌بودن‌ ...


    نگاهی به دو نمایشنامه از انتشارات نمایش؛

    داستان‌هایی تلفیقی و خلاقانه از سنت، آیین و روایت مدرن

    حامد قریب: نمایشنامه‌های «این روبان سیاه که به قاب دنیاست» نوشته سیدمحمد مساوات و «حکایت دختری که خاتون مغربی را دید» اثر سیروس همتی، از آثار منتشر شده در انتشارات نمایش ...


    نگاهی به نمایش «نکراسوف»؛

    بازی ابزار و تصویر برای خلق شگفتی صحنه

    شهرام کرمی: ژان پل سارتر (۱۹۰۵-۱۹۸۰ ) فیلسوف و نمایشنامه‌نویس و رمان‌نویس و منتقد بزرگ فرانسوی از نویسندگان و متفکران بزرگ پیشرو در سده بیستم شناخته می‌شود. علاوه بر داستان و رمان و نمایشنامه رساله‌های ...