در حال بارگذاری ...
مدیرکل امور بانوان استانداری تهران بعد از تماشای نمایش «کوکوی کبوتران حرم» عنوان کرد

بیان نابسامانی‌های اجتماعی با زبانی عامیانه و ساده

نمایش «کوکوی کبوتران حرم» با حضور ثریا شارقی مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری تهران، ناصر تقوایی و حسین پاکدل افتتاح شد.

به گزارش ایران تئاتر، شامگاه پنجشنبه 13 مهرماه نمایش «کوکوی کبوتران حرم» با با حضور ثریا شارقی مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری تهران، ناصر تقوایی و حسین پاکدل افتتاح شد.

ثریا شارقی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تهران که در زمینه زنان و آسیب‌های اجتماعی فعالیت‌های مستمری را دارند بعد از تماشای این نمایش گفت: «کوکوی کبوتران حرم» اشاره‌ای مستقیم و غیرمستقیم به لایه‌های درونی آسیب‌های اجتماعی که زنان درگیر آن هستند دارد.

مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری تهران افزود: نویسنده و کارگردان این نمایش در نظر دارند در عین کثرت و تنوع دردهای دوازده پرسوناژ، هماهنگی و همنوایی آنها را به صدای کبوتران و مظلومیت و معصومیت آنها را به کبوتران حرم تشبیه کنند و همچنین تکیه گاه آنها را به امام رضا(ع) نشان می‌دهند. همین طور دلیل درد مشترک همه آنها را مردان جامعه می‌داند، عاملی که در معادلات اسمی کمتر نامی از آنها برده می شود و جامعه بیشتر، زنان را  مقصر می‌داند و مورد طعنه و سرزنش قرار می دهد.

شارقی افزود: نکته دیگر اینکه نویسنده و کارگردان بخشی از مشکلات را در افراط و تفریط‌های عملکرد گذشته می‌بیند که نتیجه آن به شکل ترس و دلهره و نتیجه آن یعنی دوگانگی‌های رفتاری‌که در ظاهر و باطن نمایانگر می‌شود را به نمایش می‌گذارد. در مقابل هر کاراکتر زن یک یا دو مرد با خصوصیاتی متفاوت وجود دارد. خانواده و افرادی که جامعه را از یک سری منکرات نفی می‌کنند اما خود گرفتار همان منکرات هستند. درکل این تئاتر با زبانی عامیانه و ساده قصد دارد گرفتاری‌ها و نابسامانی‌های اجتماعی را برای همگان بیان کند.  

گفتنی است نمایش «کوکوی کبوتران حرم» جدیدترین اثرگروه تئاترشیوه به نویسندگی علیرضا نادری وکارگردانی افسانه ماهیان تا 28 آبان ماه هرشب ساعت 19 در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

مرضیه بدرقه، بهناز جعفری، ناهید مسلمی، مسیح کاظمی، عاطفه رضوی، فروغ قجابگلی، مرضیه وفامهر، یلدا عباسی، فرزانه سهیلی، گیتی قاسمی، شقایق دهقان و شیدا خلیق بازیگران این نمایش هستند.




نظرات کاربران