در حال بارگذاری ...
مرادخانی پس از تماشای نمایش «هفت عصر هفتم پاییز»:

هنرمندان در نگاه به جنگ هشت ساله نباید در گذشته باقی بمانند

علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم توجه هنرمندان به مسئولیت اجتماعی خویش، تصریح کرد: هنرمندان در نگاه به جنگ هشت ساله نباید در گذشته باقی بمانند.

به گزارش ایران تئاتر علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد شب گذشته پس از تماشای «هفت عصر هفتم پاییز» گفت: بسیار خوشحالم تماشاگر کار بسیار خوب و درخشان ایوب آقاخانی شدم که می‌توان او را یکی از همراهانی در تئاتر دانست که به مسئولیت اجتماعی خویش توجه دارند و او به عنوان یک هنرمند هیچ وقت از یاد نمی‌برد که کجاست و چگونه باید فکر، نگاه و کار کند.
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مسئولان وظیفه دارند حمایت کنند تا چنین محصولاتی تولید شود و چقدر خوب است که در برخی آثار تذکر لازم به مخاطب داده می‌شود تا فراموش نکند کیست؛ کجاست و چه باید بکند.
وی با بیان اینکه تئاتر مسئولیت‌های بزرگی را برعهده دارد، تصریح کرد: هنرمندان می‌توانند با داشتن برخی از امکانات اندک و ناچیز، حرف‌های بزرگ و مهمی بزنند و البته زیرساخت فکری این کار نیز بسیار مهم است؛ زیرا ما را به این موضوع توجه بدهد که مبادا نگاه‌ به گذشته در همان گذشته بماند.
مرادخانی تاکید کرد: باید از گذشته پند گرفت و بر اساس نتیجه‌گیری از آن، به قله‌های رفیعی در آینده رسید؛ بنابراین ما در عرصه هنر به آثاری همچون "هفت عصر هفتم پاییز" نیاز داریم تا مردم و جوانان از موضوعاتی نظیر دفاع مقدس و جنگ هشت ساله به عنوان یک اتفاق مهم و ذخیره پیشرفت انسانی برای آینده خود استفاده کنند و البته هنرمندانی همچون ایوب آقاخانی نیز به خوبی از این امر بهره گرفته‌اند.
بهرام ابراهیمی: "هفت عصر هفتم پاییز" لمس شاعرانه از زندگی محمد جهان‌آرا
بهرام ابراهیمی بازیگر تئاتر نیز درباره این نمایش گفت: مشکل اصلی من با آثاری که درباره قهرمانان جنگ هشت ساله یا اتفاقات قبل و بعد از انقلاب، تولید می‌شود همواره این بوده که در بسیاری از آثار یا این افراد را در حد الوهیت بالا می‌بردند یا به صورت دقیق به زندگی ایشان نمی‌پرداختند؛ اما اتفاقی که "هفت عصر هفتم پاییز" افتاد، لمس شاعرانه از زندگی قهرمان بود.
وی افزود: چنین اتفاقی در دو نمایش دیگر از سه‌گانه جنگ ایوب آقاخانی که شامل "کابوس شب نیمه آذر" و "تکه‌هاى سنگین سرب" می‌شود، افتاده است.
این  بازیگر تئاتر ادامه داد: من هرگز نگاه شاعرانه از محمد جهان آرا ندیده و نشنیده بودم؛ اما این نمایش نگاه شاعرانه‌ای به جنگ 35 روزه خرمشهر دارد؛ روایتی از جنگ با دستان خالی در برابر یک ارتش تا بن دندان مسلح که ایوب آقاخانی به این ماجرا، نگاهی شاعرانه و حماسی دارد.
علی پویان: نمایشی غیرقابل پیش‌بینی
علی پویان مدرس تئاتر و کارگردان نیز درباره این نمایش گفت: من نمایش‌های زیادی از ایوب آقاخانی دیدم که به هر حال هرکدام محورهای مشترکی با هم داشتند؛ ولی "هفت عصر هفتم پاییز" کاملا متفاوت بود و متن، اجرا و کارگردانی هوشمندانه آن مبهوت‌کننده بود و من از تئاترهای غیرقابل پیش‌بینی لذت می‌برم.
یادآور می‌شود نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» در دل داستانی عاشقانه نقبی به زاویه‌هایی از زندگی قهرمان ملی تاریخ جنگ ایران و عراق، شهیدمحمد جهان‌آرا می‌زند که رحیم نوروزی و لیلا بلوکات نقش‌آفرینان آن هستند و صدای محسن بهرامی بازی آنها را همراهی می‌کند.
دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: ساناز قراملکی مجری طرح و برنامه ریز؛ امیرحسن دوانی طراح صحنه و نور؛ آنکیدو دارش طراح فضاهای صوتی؛ لادن سید کنعانی طراح لباس؛ ارسلان آقاخانی طراح گرافیک؛ الهام صالحی طراح چهره پردازی؛ کیوان معتمدی مشاور نورپردازی؛ وحید لک مشاور عالی پروژه؛ هلن بهرامی دستیار کارگردان؛ سجاد سلمانپور مدیر صحنه؛ مهرنوش بیگ زاده منشی صحنه و دستیار تولید؛ علی مست عل پس‌آرایی تصویری؛ عارف عباسی گرافیک زنده، یاسمن طاهری خسروشاهی تبلیغات مجازی؛ ساناز قراملکی عکاس؛ هانیه خاکپور مسئول روابط عمومی.
نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» که بلیت آن در سایت‌های ایران کنسرت به آدرس www.iranconcert.ir و ایران نمایش به آدرس www.irannamayesh.com به فروش می‌رسد، تولید موسسه "پوشه هنر پارس" است و هر شب (بجز شنبه) ساعت 45/19 در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه خواهد رفت.

 




مطالب مرتبط

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

در آیین اختتامیه سومین جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی چهارراه فاطمه داودی مازندرانی و مرجان فخار نویسندگان نمایشنامه «گنج پنجم» از دو استان تهران و مرکزی در رتبه سوم، مهدی یزدانی نویسنده نمایشنامه «خسرو شیرین شاپور» از استان تهران در رتبه دوم قرار گرفتند و دیپلم ...

|

نشستی با کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»

واکنش به رویدادهای جامعه، مهم‌ترین وظیفه هنرمند است
نشستی با کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»

واکنش به رویدادهای جامعه، مهم‌ترین وظیفه هنرمند است

کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»، با حضور در «ایران تئاتر»، از موضوع، شیوه اجرایی، فرم و ریخت این اثر اجرایی گفتند که این روزها در سالن چهارسو تئاتر شهر روی صحنه است.

|

«نوزده، نود و نه» در تالارچهارسو روی صحنه می‌رود

«نوزده، نود و نه» در تالارچهارسو روی صحنه می‌رود

 نمایش «نوزده، نود و نه»، به کارگردانی ایوب آقاخانی و تولید مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، با موضوع ایثار و فداکاری کادر پزشکی و پرستاری در دوره همه‌گیری ویروس کرونا، در مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

|

نظرات کاربران