در حال بارگذاری ...
معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با ایران تئاتر مطرح کرد

زیر بنای مسائل هنری در تمام رشته‌ها بحث آموزش است

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گسترش اجراهای عمومی و تربیت استعدادهای جوان را از خروجی پروژه آموزشی «منجر به اجرا» انجمن هنرهای نمایشی استان تهران دانست.

 محمد حسین اسماعیلی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفت‌وگو با ایران تئاتر گفت: «اعتقادمان بر این است که زیر بنای مسائل هنری در تمام رشته‌ها بحث آموزش است. 
وی یادآور شد: در طول سالهای گذشته بحث برپایی کارگاه‌های آموزشی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را آغاز کردیم و امسال به همت انجمن هنرهای نمایشی استان تهران توانستیم به صورت جدی‌تری آن را دنبال کنیم».
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران بیان  کرد: «در همین راستا از ابتدای تابستان در تمام شهرستان‌های استان تهران بحث کارگاهای آموزشی و تولید تئاتر را آغاز کردیم. این دوره‌های آموزشی با دعوت از تعدادی از اساتید، کارگردانان و نویسندگان و اعزام آنها برای برپایی دوره‌ای 6 ماهه  شکل حرفه‌ای تری به خود گرفت».
اسماعیلی با بیان این‌که مهم‌ترین هدف این کارگاه‌ها تولید تئاتر است، عنوان کرد: «پرورش و تربیت استعدادهای جوانان و این‌که منجر به تولید تئاتر و گسترش اجراهای عمومی در سطح استان‌ها شود از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین خرجی‌های این دوره‌های آموزشی است».
وی ادامه داد: «اساتید تئاتر با تمرینات سعی دارند تا پایان دوره‌ها منجر به  تولید تئاتر شود. مدرسان این کلاس‌ها بعد از برگزاری دوره‌های مقدماتی، متونی را انتخاب کرده‌اند تا هنرجویان آموخته‌هایشان را در قالب اجرا به منصه ظهور رسانند».  
وی تاکید  کرد: «ما امیدوار هستیم که کارگاه‌های آموزشی که با موضوعات مختلف در شهرستان‌های استان تهران برگزار می‌شود به تولیدات خوبی بیانجامد و همچون نمایش «من» که  به کارگردانی فرهاد تجویدی طی 30 شب در شهرستان دماوند‌ اجرا شد، شاهد خروجی‌ها و اجراهای عمومی بیشتری باشیم».
گفتنی است، کارگاه ‌های آموزشی انجمن هنرهای نمایشی استان تهران از اوایل تابستان 1396 شروع شد و تا بهار 1397 ادامه خواهد یافت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران