در حال بارگذاری ...
در افتتاحیه نمایش «1417» عنوان شد

اردشیرصالح پور: تئاتر برآیند آینه‌هاست

آئین افتتاح نمایش ۱۴۱۷ دوشنبه ۱۷ آبان ماه با حضور دکتر اردشیرصالح پور در خانه نمایش برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر در ابتدای این مراسم دکتر اردشیرصالح پور مدرس و کارگردان تئاترضمن تبریک به گروه نمایشی چیدا گفت: تئاتر برآیند آینه‌هاست و اینکه شاملو میگه آینه ای در برابر آینه ات می گذارم تا از تو ابدیتی بسازم جالبه که طبق قانون فیزیک هم وقتی دو آینه در برابر هم قرار میگیرند تا بی نهایت می توان تصویر داشت و این تمثیل چراغ و آینه تمثیل خیلی شماتیک و سمبولیک هست برای هنر تاتر.
در ادامه دکتر صالح پور گفت: اینکه برای هر نمایشی جشن کوچک و افتتاحیه برگزار میشود و چراغی روشن میکنند یا دق الباب میشود؛ و این جای خوشحالی است که اینگونه همدلی ها در فرهنگ و سنت خود روز به روز داریم آغاز میکنیم و خوشحالم که در خانه نمایش که پایگاه تاتر ایران است به رسم آئین چراغ نمایش 1417 را روشن می کنم.
وی همچنین در ادامه سخنان خود با آرزوی موفقیت برای گروه افزود: خوشحالم که یک نسل جدیدی از بچه های تاتر خوزستان و تاتر جنوب رو میبینم که اینبار در یک سبک و سیاق جدیدی تاتر کار میکنند.
گفتنی است پس از مراسم نخستین اجرای نمایش "1417" به نویسندگی سعید آلبو عبادی و کارگردانی کوروش احمدی آنزان در خانه نمایش به صحنه رفت و اجرای این نمایش به دکتر صالح پور تقدیم شد.
در این نمایش پریسا سلیمانی؛محمد رشیدی؛عاطفه حق شناس:علی محمدی؛اشکان نجاتی؛شهرزاد صانع؛مهدی ابراهیمی به ایفای نقش می پردازند و دیگر عوامل نمایش عبارتند از: موسیقی بهنام رحیمی؛طراح لباس و دکور وحید لاری؛طراح پوستر رضا موری روابط عمومی فاطیما چهاردولی؛ عکاس عاطفه ترابی؛ نور مجتبی گیویان؛ تبلیغات مجازی بازازتئاتر؛دستیار صحنه و لباس معصومه بختیاری و منشی صحنه مسعود پرستویی
نمایش 1417 از 17 آبان ماه همه روزه ساعت 17:45 در خانه نمایش به صحنه می رود و علاقمندان میتوانند جهت خرید اینترنتی به سایت تیکیت مراجعه کنند.

 




نظرات کاربران