در حال بارگذاری ...
با حمایت انجمن هنرهای نمایشی استان تهران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران

جهانگیر الماسی «ماموریت حساس» را با همکاری هنرجویان کارگاه آموزشی اجرا می‌کند

جهانگیر الماسی که در شهرستان ملارد کارگاه آموزشی تئاتر برپا کرده است از اجرای نمایش «ماموریت حساس» خبر داد.

جهانگیر الماسی در گفت‌وگو با ایران تهران گفت: «ماموریت حساس» درباره یک اردوی شبه نظامی است که حالت دفاع از مرزهای فکری وجغرافیایی دارد. این اثر مطابق با اهدافی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر دارد از جمله ارزشهای اخلاقی و معنوی و فرهنگی کشور، ارزشهای اجتماعی، رعایت اصول اولیه همکاری نمایشی و آدابی که می‌بایست هنرمند در پشت و مقابل صحنه رعایت کند را پس از مطرح کردن به شکل تئوریک به صورت عملی آموزش می‌دهیم.
وی ادامه داد: 4 جلسه نخست این دوره آموزشی به مباحث تئوری اختصاص داشت و بعد از آن تمام آموزش‌ها شکل اجرایی به خود گرفت.  اکثر هنرجویان این کلاس را جوانان 16 تا 19  ساله تشکیل می‌دهند البته در میان ما دو افسر نیروی دریایی و ارتش و چند خانم در گروه سنی بالاتر نیز حضور دارند که کاملا مطابق با کاراکترهای نمایش «ماموریت حساس» هستند. 
این مدرس تئاتر بیان کرد: این اثر گرایش رئالیستی سوسیالیستی دارد که من آن را در این اجرا از متن گرفته‌ام  تا شعار سیاسی نداشته باشد و بیشتر مناسبات اجتماعی در آن رعایت شود.
وی با اشاره به اینکه نمایشنامه «ماموریت حساس» رگه‌هایی از طنز و شوخ دارد گفت:  برای من اجرا و آموزش  تئاتر اهمیت بسیار زیادی دارد . در هر کلاس آموزشی 5 منبع کتاب معرفی می‌کنم که از انتشارات‌هایی چون سروش به بازار آمده است. در این اجرا هم مبانی بازیگری، کارگردانی و هم به  میزانسن، حرکت، تنفس، بیان و ریتم توجه زیادی داشته‌ام. 
الماسی تاکید کرد: معتقد هستم که کارگاه‌های آموزشی که از سوی انجمن هنرهای نمایشی استان تهران در حال برگزاری است، نتیجه بسیار خوبی برای جوانان و بالاخص دختران که استعداد بسیار خوبی دارند به دنبال خواهد داشت.در حقیقت برپایی این دوره آموزشی  آن هم در منطقه‌ای که گرایش‌های نابه‌هنجاری در آن دیده می‌شود جنبشی ایجاد کرده که جوانان  علاقه‌مند شده‌اند تا بجای رفتن به کافی‌شاپ و ... زمانشان را صرف یادگیری تئاتر کنند.
وی افزود: دوره‌های آموزشی در ملارد سرمایه‌گذاری اجتماعی در سطح وسیع است که تاثیر مثبتی بر جوانان منطقه گذاشته است. در حقیقت در این طرح اداره کل فرهنگ و ارشاد  اسلامی استان تهران و انجمن هنرهای نمایشی با تیزهوشی و هوشیاری زمینه تجمع جوانان را در محیط آلوده مدیریت کرده‌اند به طوریکه می‌توان به خوبی در چنین طرح‌هایی مانور داد و زمینه ایجاد بزهکاری و اعتیاد را پایین آورد.                                                                                            

لازم به یادآوری است، پروژه آموزشی «از تمرین تا اجرا» با حمایت انجمن هنرهای نمایشی استان تهران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در شهرستان های استان تهران برگزار میشود.




نظرات کاربران