در حال بارگذاری ...
با اجرای یک هفته تعزیه و سقاخوانی

سوگواره «هنر در ساحت عاشورا» در کاشان برگزار می‌شود

هفدهمین سوگواره «هنر در ساحت عاشورا» با محوریت هفته تعزیه و سقاخوانی منطقه فرهنگی کاشان، در این خطه برگزار می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر، در این سوگواره که از 22 تا 28 مهرماه جاری (مصادف با 23 تا 29 محرم‌الحرام) در کاشان و برخی از شهرهای منطقه فرهنگی کاشان برگزار می‌شود برنامه‌های مختلفی چون تعزیه، سقاخوانی، شب‌شعر،‌ رونمایی کتاب و...همزمان با هفته تعزیه و سقاخوانی در این منطقه اجرا می‌گردد.
در شنبه 22 مهرماه نخستین روز، تعزیه حضرت علی‌اکبر (ع) در میدان ولی سلطان از ساعت 19 اجرا می‌شود تا آیین افتتاحیه سوگواره همراه باکاری از گروه تعزیه‌خوانی باب الحوائج کاشان برگزار شود.
در دومین گام، ‌حسینیه حضرت علی‌اصغر (ع) واقع در خیابان امام خمینی (ره) کاشان میزبان تعزیه کوچک‌ترین سرباز دشت نینوا است که توسط گروه تعزیه‌خوانی حضرت علی‌اکبر (ع) قزاآن در شامگاه یکشنبه 23 مهرماه از ساعت 19 اجرا می‌شود.
مجمع تعزیه‌خوانی خیمه داران اهل بیت (ع) اسحاق آباد اجراکننده تعزیه حضرت ابوالفضل (ع) در بازار تیمچه امین الدوله در عصر 24 مهرماه از ساعت 16 هستند؛ «شب‌شعر عاشورایی» عنوان برنامه دیگری است که توسط کانون نشر فرهنگ اسلامی کاشان در فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در این تاریخ، از ساعت 18 برگزار می‌شود.
تعزیه طفلان حضرت مسلم بن عقیل (ع)، کاری از گروه تعزیه‌خوانی شهدای طاهرآباد در خانه تئاتر جنب مسجد آقابزرگ و تعزیه حضرت ابوالفضل (ع) توسط گروه تعزیه‌خوانی حضرت سیدالشهدا (ع) مشکات در حسینه سوریجان میدان قاضی اسدالله به ترتیب در روزهای 25 و 26 مهرماه از ساعت 19 اجرا می‌شود.
برگزاری آیین سقاخوانی و تقدیر از پیشکسوت این عرصه حجت الاسلام معتمدی در خانه ابریشم‌چی جنب زیارت طاهر و منصور (موزه عاشورا) توسط موسسه احیای فرهنگ کاشان نیز در آخرین پنجشنبه مهرماه از ساعت 19 صورت می گیرد.
آیین پایانی هفدمین سوگواره هنر در ساحت عاشورا نیز شامل تقدیر از تعزیه خوان ها و رونمایی از کتاب «مبانی شبیه خوانی» نوشته داوود فتحعلی بیگی با حضور این استاد و محسن هاشمی از تعزیه خوانان برجسته در شامگاه جمعه 28 مهرماه همزمان با 29 محرم در مجتمع فرهنگی شهدای هیئت محبان اهل بیت (ع) خیابان غزنوی برگزار می‌شود.
شایان ذکر است این سوگواره به همت فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان و با همکاری خانه تئاتر، موسسه احیای فرهنگ،‌شورای تعزیه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار می‌گردد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران