در حال بارگذاری ...
جمعه 21 مهر ماه اتفاق افتاد

کویتی پور به تماشای تئاتر «هفت عصر هفتم پاییز» نشست

غلام کویتی‌پور خواننده نوحه ماندگار «ممد نبودی» به تماشای نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» نشست که روایتی از زندگی شهید محمد جهان‌آرا را به روی صحنه آورده است.

به گزارش ایران تئاتر، جمعه 21 مهرماه هنرمندانی همچون علی میلانی، غلام کویتی‌پور، شهره سلطانی، شهرام گیل آبادی، سیاوش خیرابی و مرجانه گلچین با حضور در مجموعه تئاترشهر به تماشای نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» با کارگردانی ایوب آقاخانی نشستند.

ایوب آقاخانی نویسنده و کارگردان این نمایش که در پایان اجرای شب گذشته خود را به علی میلانی هنرمند رادیو و تئاتر تقدیم کرد در سخنانی گفت: در تمام زندگی کوشیده‌ام ادای آدم‌هایی را درآورم که با تفکرات خود زندگی می‌کنند و کاری ندارند که بقیه در مورد آنها چه می‌گویند؛ ارزش‌هایی دارند که پای آنها می‌ایستند و اصولی دارند که به اجرای آن اصرار دارند.

او افزود: البته من بازیگر خوبی برای این نقش نبودم اما الگوهای خوبی برای آن داشتم؛ یکی از شاخص‌ترین این الگوها که در طول چندین سال عرض ذهن من را توسعه داد، علی میلانی بود. آدم بی‌پیرایه‌ای که در اوج نیازهای مادی بی‌نیاز زندگی کرد؛ همیشه فکر کرد و هیچ وقت فکر کردن را فراموش نکرد .

این هنرمند عرصه تئاتر گفت: علی میلانی به اندازه یک فیلسوف در زندگی من اثر گذاشت و به من آموخت که چگونه می‌شود یا انسان بود یا ادای انسان بودن را درآورد.

آقاخانی با بیان اینکه در برابر علی میلانی تمام‌قد تعظیم می‌کنم، اجرای «هفت عصر هفتم پاییز» را به وی تقدیم کرد.

کویتی‌پور: آرامش ویژه محمد جهان‌آرا در نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» به خوبی نشان داده شد

غلام کویتی‌پور مداح شناخته شده کشورمان نیز پس از تماشای «هفت عصر هفتم پاییز» گفت: من در کوچه پس‌کوچه‌های خرمشهر چه در هنگام سقوط آن و چه در زمان فتحش حضور داشتم و در تمام لحظاتی که بازیگران این نمایش دیالوگ‌هایی را از زبان محمد جهان‌آرا می‌گفتند، با آن همذات‌پنداری کردم و خاطرات برایم تداعی شد.

مداح نوحه ماندگار «ممد نبودی» افزود: من نمایش‌های زیادی در مورد دفاع مقدس دیده‌ام ولی بسیاری از آنها اندکی پس از آغاز مخاطب را خسته می‌کند و آنچنان شعاری پیش می‌رود که مخاطب با آنها احساس نزدیکی نمی‌کند اما در نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» مورد غلوآمیزی ندیدم.

او بیان کرد: ایوب آقاخانی در این نمایش شخصیت محمد جهان‌آرا را به خوبی ترسیم کرده بود؛ زیرا به خوبی یادم است در آن کوران و بحران و درگیری‌ها، فشارهای عصبی زیادی برای محمد پیش می‌آمد و رزمنده‌ها به او مراجعه یا حتی پرخاش و تندی و توهین می‌کردند ولی او آرامش ویژه‌ای داشت که در نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» به خوبی نشان داده شد.

گفتنی است، نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» در دل داستانی عاشقانه نقبی به زاویه‌هایی از زندگی قهرمان ملی تاریخ جنگ ایران و عراق، شهیدمحمد جهان‌آرا می‌زند که رحیم نوروزی و لیلا بلوکات نقش‌آفرینان آن هستند و صدای محسن بهرامی بازی آنها را همراهی می‌کند.

نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» که بلیت آن در سایت‌های ایران کنسرت به آدرس www.iranconcert.ir و ایران نمایش به آدرس www.irannamayesh.com به فروش می‌رسد، تولید موسسه «پوشه هنر پارس» است و هر شب (بجز شنبه) ساعت 45/19 در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه خواهد رفت.




مطالب مرتبط

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

در آیین اختتامیه سومین جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی چهارراه فاطمه داودی مازندرانی و مرجان فخار نویسندگان نمایشنامه «گنج پنجم» از دو استان تهران و مرکزی در رتبه سوم، مهدی یزدانی نویسنده نمایشنامه «خسرو شیرین شاپور» از استان تهران در رتبه دوم قرار گرفتند و دیپلم ...

|

نشستی با کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»

واکنش به رویدادهای جامعه، مهم‌ترین وظیفه هنرمند است
نشستی با کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»

واکنش به رویدادهای جامعه، مهم‌ترین وظیفه هنرمند است

کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»، با حضور در «ایران تئاتر»، از موضوع، شیوه اجرایی، فرم و ریخت این اثر اجرایی گفتند که این روزها در سالن چهارسو تئاتر شهر روی صحنه است.

|

«نوزده، نود و نه» در تالارچهارسو روی صحنه می‌رود

«نوزده، نود و نه» در تالارچهارسو روی صحنه می‌رود

 نمایش «نوزده، نود و نه»، به کارگردانی ایوب آقاخانی و تولید مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، با موضوع ایثار و فداکاری کادر پزشکی و پرستاری در دوره همه‌گیری ویروس کرونا، در مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

|

نظرات کاربران