در حال بارگذاری ...
گزارش ایران تئاتر از برنامه نمایش ها در سالن های دولتی

تئاتر شهر با ستاره های کلنل می درخشد

ایران تئاتر: در هفته پیش رو سالن های دولتی تئاتر با نمایش های تازه ای میزبان مخاطبان شده است. در متن پیش رو می خواهیم نمایش هایی را که در هفته چهارم مهر ماه میهمان سالن های دولتی تئاتر تهران هستند را به شما معرفی کنیم.

به گزارش ایران تئاتر، در هفته پیش رو سالن های دولتی تئاتر با نمایش های تازه ای همچون «گالیله»، «دولت ضعیفه»، «کارخانگی» میزبان تئاتر دوستان شده است. این نمایش ها آنچنان در جذب مخاطب موفق نبوده و در جمع های تئاتری حرفی از آنها به میان نیامده است.
در این هفته هنوز سالن حافظ روی خوش به نمایشی نشان نداده و تالار وحدت با دو نمایش به تئاتر روی آورده است، که البته ماه محرم و نبود مجوز برای اجرای کنسرت ها نیز دلیلی بر این اقدام بوده است. در متن پیش رو می خواهیم نمایش هایی را که در هفته چهارم مهر ماه میهمان سالن های دولتی تئاتر تهران هستند را به شما معرفی کنیم.

 

تئاتر شهر با ستاره های کلنل می درخشد

نمایش «کلنل» به نویسندگی و کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور از ساعت 19:30 جمعه 14 مهر ماه اجرای خود را در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر آغاز کرده و تا 14 آبان ماه در این سالن به صحنه می رود. در خلاصه داستان این اثر این طور آمده است: «کلنل» در سالهای مشروطه‌ دوم (مشروطه صغیر- استبداد محمد علی شاه قاجار) روایت می‌شود و داستان عزیز، جوان ۳۵ ساله متمول و جاه طلب از خاندان قجر است که به‌دنبال پوشیدن ردای حاکمیت تهران است... . حسین پاکدل، شهرام حقیقت‌دوست، مونا فرجاد، اتابک نادری، سیروس همتی، علی سلیمانی، وحیدنفر، علی رضا ناصحی، آتیه جاوید، الهه شه‌پرست، جوادپورزند، حسین شفیعی، آناهیتا خسروی، سمیراسلیمی، رهامقدم، محسن مهری‌دروی، میلاد ابراهیمی، محمدشکری، سیامک توده‌فلاح، امیر باده‌دست و آیسان حداد بازیگرانی هستند که در این نمایش 100 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 20، 21، 28، 30 و 40 هزار تومان براساس مکان صندلی مورد نظر بلیط آن را خریداری کنند.

 

نمایش «هفت عصر، هفتم پاییز» نام نمایش تازه ایوب آقاخانی بوده که این روزها در سالن چهارسو مجموعه تئاتر شهر به اجرا گذاشته می شود. این نمایش با بازی رحیم نوروزی، لیلا بلوکات و محسن بهرامی تا پایان ماه جاری هرشب ساعت 19:45 برای تئاتر دوستان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. بهای بلیط این اثر 20 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «چه کسی سهراب را کشت» به نویسندگی و کارگردانی شهرام کرمی از ساعت 19 سه شنبه 21 شهریور ماه در سالن قشقایی به صحنه رفته و تا 28 مهر میزبان مخاطبان در این سالن است. بهرام شاه‌محمدلو، رویا افشار، فرید قبادی، سروش طاهری، حسین پورکریمی، آبان حسین‌ آبادی بازیگرانی هستند که در این نمایش 1 ساعت و 25 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 25 هزار تومان تایین شده است.

 

نمایش «پرواز شماره 745» به نویسندگی و کارگردانی مرجان پورغلامحسین از دوشنبه 24 مهرماه نمایش خود را در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر آغاز می کند. کارگردان این اثر هرشب ساعت 20 به مدت 40 دقیقه خود به تنهایی برای تئاتر دوستان به ایفای نقش می پردازد. در خلاصه داستان این نمایش این طور آمده است: شقایق که در کودکی همراه با خانواده اش ایران را ترک کرده، باز می‌گردد تا خانه پدری را بفروشد ... . بهای بلیط «پرواز شماره 745» 20 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

ایرانشهر؛ خیز برای فروش

نمایش «گالیله» به کارگردانی علی پویان از ساعت 18 یکشنبه 16 مهر ماه در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه رفته و تا 15 آبان ماه میزبان تئاتر دوستان در این سالن است. امیر یل ارجمند، ژاکلین آواره، فاطمه امینی، بنیامین بخشی زاده، اسفندیار بنوال، شبیر پرستار، صادق توکلی، سعید داوودی، بهروز سروعلیشاهی، حمیدرضا سنگیان، شاهین علایی نژاد، بابک قادری، شاپور کلهر و امیر مولوی بازیگرانی هستند که در این نمایش 100 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «بکت» به طراحی و کارگردانی مرتضی میرمنتظمی از پنجشنبه ۱۳ مهر ماه میزبان تئاتر دوستان در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر شده است. این نمایش با بازی داریوش موفق، عباس جمالی، علی نجفی، فراز سرابی، مجید آهنگران، سپیده صباغ، عزالدین توفیق، ساغر شکوری، علی آرتین، مریم شجاعی، رضا درویش، مهدی میراکبری هر شب ساعت 20:30 تا دوشنبه 15 آبان ماه برای تئاتر دوستان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. در خلاصه داستان این اثر این طور آمده است: بکت، داستان هانری دوم است که برای حفظ قدرت دربارش «توماس بکت» را به‌عنوان نخست‌وزیر برمی‌گزیند، اما بکت طی اتفاقاتی بر علیه هانری دست به شورش می‌زند... . علاقمندان به تماشای این نمایش می توانند با پرداخت 25 و 40 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 

نمایش «دولت ضعیفه» به نویسندگی و کارگردانی اصغر خلیلی از ساعت 19 دوشنبه 17 مهر ماه میزبان تئاتر دوستان در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر شده است. این نمایش با بازی صبا کمالی، فرزین محدث، محمد صدیقی مهر، معصومه کریمی، حمید رضا کاظمی پور، لیلا حقانی، بهزاد محسنی، حامد نظامی، محمد سیاهپوش، آرمان آشتیان، نیما اولیایی، سمیه صباغ، فاطمه ولی خانی، بهار راد، سپیده جعفری، شهلارحیمی، راضیه اسدی و مهدی افشاریان تا 15 آبان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. بهای بلیط این اثر 40 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «اسطوره می شوم» به نویسندگی ماه گل مهر و با طراحی و کارگردانی رویا نونهالى از ساعت 21 پنجشنبه ۱۳ مهر ماه در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه رفته و تا 16 آبان ماه به نمایش خود در این سالن ادامه می دهد. روزبه مهر، مروارید مهر، پیروز مهاجرى، برزو مهر، گلنار مهاجرى، حمیرا نونهالى و رویا نونهالى بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 40 هزار تومان تایین شده است.

 

وحدت با دو نمایش و بدون کنسرت عجیب نیست؟!

نمایش «سهروردی» به کارگردانی شکرخدا گودرزی از ساعت 18 چهارشنبه 5 مهر ماه اجرای خود را در تالار وحدت آغاز کرده است. این نمایش با بازی علی دهکردی، اصغر همت، حبیب دهقان نسب، فخرالدین صدیق‌شریف، افسر اسدی، الهام جعفرنژاد، نوید گودرزی، مجید جعفری، اصغر معینی، علیرضا درویش نژاد و سمیه میربهاء تا پایان آبان ماه به نمایش خود در این سالن ادامه می دهد. در خلاصه داستان این اثر 2 ساعت و 10 دقیقه ای این طور آمده است: داستان نمایش به روایت سال آخر زندگی و چگونگی مرگ سهروردی فیلسوف و حکیم برجسته ایرانی می‌پردازد... . بهای بلیط این اثر براساس مکان صندلی مورد نظر از 15 تا 50 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «شوایک سرباز ساده دل» به نویسندگی و کارگردانی حمید رضا نعیمی از ساعت 21 چهارشنبه 11 مهرماه میزبان مخاطبان در تالار وحدت شده است. این نمایش با بازی فرهار آئیش، کتانه افشاری نژاد، کامبیز امینی، رضا جهانی، امیرحسین رستمی، مهران رنج بر، محسن سالاری، بهنام شرفی، یعقوب صباحی، مرجان فریقی، حامد کمیلی، بهناز نازی، بهار نوحیان، پرهام ابراری، رضا افشار، سهیل باباعلی، مجتبی بابایی فرد، امین بالنگ، مجید تفرشی، کیارش دستیاری، سعید رستمی، ایمان سلگی، فرهاد قدیم خانی، محمد کمان گیر، سینا کوایی، علی گلشنی، صالح لواسانی، محمد مشتاقی، عطا مقیمی، محمد نژاد، محمد نیازی، سعید هاشمی هرشب ساعت 21 برای تئاتر دوستان در این سالن به صحنه می رود. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت بهای 25 تا 80 هزار تومان بر اساس مکان صندلی مورد نظر بلیط آن را خریداری کنند.

 

خانه هنرمندان از 3 نمایش میزبانی می کند!

نمایش «چشم های بسته از خواب» به نویسندگی محمد چرمشیر و با کارگردانی یوسف باپیری از ساعت 18 چهارشنبه 11 مهر ماه در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه رفته و تا 3 آبان ماه به نمایش خود در این سالن ادامه می دهد. در خلاصه داستان این اثر این طور آمده است: این نمایشنامه گفت‌و‌گویی است میان سه شخصیت که نام خاصی ندارند و صرفا با عنوان مادر، پسر و دختر شناسانده شده‌اند و ماجرای یک خانواده است که به ظاهر مدت‌ها با هم غریبه شده‌اند و و مدام از پدری سخن می‌گویند که در این گفتگو غایب است... . پاوان افسر، مهران مرادی و افسون یدملت بازیگرانی هستند که در این نمایش 50 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 20 هزار تومان تایین شده است.

 

نمایش «انتری که لوطی اش مرد» به نویسندگی و کارگردانی بابک محمدی از ساعت 19:30 چهارشنبه 11 مهر ماه میزبان تئاتر دوستان در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان شده و تا 3 آبان ماه به نمایش خود در این سالن ادامه می دهد. محمود اکبر شاهی تنها بازیگرای است، که در این اثر به ایفای نقش می پردازد. بهای بلیط این نمایش اجتماعی 15 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «قطار سانست لیمیتد» به طراحی و کارگردانی فرانک حیدریان از چهارشنبه 11 مهر ماه در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه رفته است. در خلاصه داستان این اثر این طور آمده است: پروفسورى میانسال قصد دارد خود را جلوى قطار سانست لیمیتد که قطاری‌ سریع السیر است بیندازد که مردى سیاه پوست و مذهبى سر بزنگاه او را نجات مى دهد و به خانه‌اش مى‌برد و... . این نمایش با بازی احمد ساعتچیان و مهدی بجستانی تا 3 آبان ماه هرشب ساعت 21 برای تئاتر دوستان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 20 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 

مولوی جایی برای درخشش جوانان

نمایش «لوسیا» به نویسندگی شهاب مهربان ، سپهر زمانی و با طراحی و کارگردانی شهاب مهربان از ساعت 18 چهارشنبه 11 مهر ماه در سالن اصلی تالار مولوی به صحنه رفته و تا 5 آبان ماه از تئاتر دوستان در این سالن میزبانی می کند. ملودی آرام نیا، سپهر زمانی، سارا شاهرودیان، وحید حبیبیان، مریم نقیبی، ماهانا نریمانی، جواد پولادی بازیگرانی هستند که در این نمایش 60 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 25 هزار تومان تایین شده است.

 

نمایش «کارخانگی» به نویسندگی عرفان غفوری و با کارگردانی نرگس بهروزیان از ساعت 20:30 یکشنبه 16 مهر ماه در سالن اصلی تالار مولوی به صحنه رفته و تا 5 آبان ماه به نمایش خود در این سالن ادامه می دهد. تینا یونس تبار و مصطفی پوریوسف بازیگرانی هستند که در این نمایش 1 ساعته به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 25 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

هر سالن پردیس تئاتر میزبان یک نمایش است!

نمایش «عروس روز دهم» به نویسندگی و کارگردانی مریم شعبانی از ساعت 16:30 پنجشنبه 20 مهر ماه در سالن اصلی پردیس تئاتر تهران (خاوران) به صحنه رفته و تا پایان ماه جاری میزبان مخاطبان در این سالن است. فاطمه نوری، فاطمه زارع، محدثه رمضانی و مبینا حمزوی، سبا رضایی، مهسا دلیلی، سارا قادری، منصوره جلالیان، مهسا دلیلی، سارا قادری، زهرا مهاجری، فاطمه وهابی، عطیه زارع، زلیخا مهدی نیا، عارفه منگلی، فاطمه بیات، عطیه بحری، شیدا امیری، فائزه عسگری، حورا جهانبخش، فاطمه سعدی، فائزه سادات قوامی، سارا اولیا بازیگران و فرم کارانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند. بانوان علاقمند به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 15 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 

نمایش «مجنون» به نویسندگی سمیه نجفی‌خاتونی و با کارگردانی امید یارندی از ساعت 18:30 یکشنبه 23 مهرماه در سالن علی نصیریان پردیس تئاتر تهران (خاوران) به صحنه می رود و تا 9 آبان ماه به نمایش خود در این سالن ادامه می دهد. در خلاصه داستان این اثر این طور آمده است: مهدی از اسرای جنگ که بدلیل فشارهای عصبی در آسایشگاه اعصاب و روان بستری شده و در حال ترخیص از آسایشگاه با خودکشی یکی از همرزمان خود در آسایشگاه روبرو می‌شود که ... . امیدیارندی، محمد معین فراهانی، مریم انصاری، مهدی محسنی، پیمان زکی‌پور، محمد بهتری‌راد بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 15 هزار تومان تایین شده است.

 

نمایش «سیاوش در آتش» به نویسندگی مهدی میرباقری و با کارگردان مجید علم‌بیگی از ساعت 19:30 جمعه هفته گذشته میزبان تئاتر دوستان در سالن داوود رشیدی پردیس تئاتر تهران (خاوران) شده است. این نمایش با بازی محمد چاپاریان، احمد داودی، مریم رادپور، بهمن روزبهانی، مریم عسگری، مجید علم بیگی، حسن قدیمی و با فرم کاری آرزو احمدیان، طهور ازهدی، علیرضا اسدالهی، محمدحسین آذرگون، فرشید جوادی، محسن شاهب، صذف کشوری، زینب السادات میری، علی وارسته جونوشی تا 23 آبان هرشب به مدت 70 دقیقه برای مخاطبان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. بهای بلیط این اثر 15 هزار تومان تایین شده است.

 

نمایش « پایین گذر سقاخانه» به نویسندگی اکبر رادی و با کارگردانی حامد آقایی از ساعت 19 دوشنبه هفته پیش رو اجرای خود را در سالن محمدعلی کشاورز پردیس تئاتر تهران (خاوران) آغاز می کند و تا 23 آبان ماه میزبان تئاتر دوستان در این سالن است. دامون ابراهیمی، مرتضی مشکات، روح الله خداکرم، دانیال گندم کار، فائزه اسکندری، لیلا عباسی، دنیا بابالو، سمیرا یادگاری، حسام اسمی، مهدی مقینان، امیرحسین خاتونی، امیرحسین آرمانی، لیلا نترسی، شروین برزگر، امیرحسین جعفرپور و اکبر داودی بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 15 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

خانه نمایش با دو تئاتر اداره می شود!

نمایش «حوالی ساعت صفر» به نویسندگی علیرضا سعیدی کیا سری و با کارگردانی رضا فرحی از ساعت 18 یکشنبه 16 مهر ماه در خانه نمایش اداره تئاتر به صحنه رفته و تا 5 آبان ماه به نمایش خود در این سالن ادامه می دهد. در خلاصه داستان این اثر این طور آمده است: دو زوج که در هنگام جنگ اتفاقاتی برایشان رقم می‌خورد... . سودابه جعفر زاد، باران ستوده، رضا انواری، دانیارعباسی بازیگرانی هستند که در این نمایش یک ساعته به ایفای نقش می پردازند. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 15 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 

همچنین نمایش « 1417 » به نویسندگی سعید آلبوعبادی و با کارگردانی کوروش احمدی از ساعت 19:45 یکشنبه 16 مهر ماه اجرای خود را در خانه نمایش اداره تئاتر آغاز کرده و تا 5 آبان ماه میزبان تئاتر دوستان در این سالن است. در خلاصه داستان این اثر این طور آمده است: روایتی از زندگی سه نسل در سه برهه زمانی که هرکدام در گیر مسائل اجتماعی دوره خود هستند... . پریسا سلمانی، محمد رشیدی، عاطفه حق شناس، علی محمدی، اشکان نجاتی، شهرزاد صانع، رسول ابراهیمی بازیگرانی هستند که در این نمایش 55 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 12 هزار تومان تایین شده است.

 

هفته پایانی نمایش های تازه در حوزه هنری

نمایش «شیدایی» به نویسندگی و کارگردانی اصغر گروسی از یکشنبه 16 مهر ماه در تماشاخانه ماه حوزه هنری به صحنه رفته است. این نمایش با بازی آرش عسکرزاده و اصغر گروسی تا جمعه 28 مهر ماه هرشب ساعت 18 به مدت 50 دقیقه برای مخاطبان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. در خلاصه داستان این اثر این طور آمده است: حر پس از گذشت ۱۴ قرن باید به سوال‌هایی پاسخ دهد که ابهاماتی را برای وی ساخته. بررسی واقعه کربلا و حادث شدن آن در قالبی مستندگونه با پرداختن به اسناد مرجع و کتب تاریخی و تحلیل آن رویداد... . بهای بلیط این نمایش 15 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش « سرخ او» به نویسندگی و کارگردانی مهیارهزارجریبی از ساعت 19 یکشنبه 16 مهر ماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری به صحنه رفته و تا 28 مهر ماه میزبان تئاتر دوستان در این سالن است. در خلاصه داستان این اثر این طور آمده است: قرار است سدی در یکی از روستاهای شمال کشور آب‌گیری شود و با آب‌گیری سد، روستا به زیر آب می‌رود. همه اهالی روستا را ترک کرده جز ننه حوا که اجازه آب‌گیری سد را نمی دهد زیرا مزار پسرش در آن آبادیست که با آب‌گیری سد زیر آب می‌رود... . مهیار هزارجریبی، سارایزدانی، نداحبیبی، نازنین هدایتی رسول عبدی نیروانا هزارجریبی، مبینا رمدانی و نازنین غلامزاده  بازیگرانی هستند که در این نمایش 1 ساعته به ایفای نقش می پردازند. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 15 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 




نظرات کاربران