در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران

همه امور اجرایی تئاتر را به انجمن هنرهای نمایشی استان واگذار کردیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران معتقد است که هرچه کارهای تخصصی و اجرایی، به انجمن‌هایی که اهل فن هستند و دغدغه و تخصص لازم دارند واگذار شود، کارها بهتر پیش می‌رود.

برزین ضرغامی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفت‌وگو با ایران تئاتر در خصوص اهمیت آموزش و برپایی کارگاه‌های آموزشی بنا بر نیازهای موجود در شهرستان‌های استان تهران، گفت: «طی سالهایی که با گروه‌های مختلف تئاتری استان تهران در ارتباط بودم یکی از خواسته‌هایی که همواره از سوی هنرمندان مطرح می‌شد، توجه به بحث آموزش بود. سال گذشته در مراسم پایانی جشنواره تئاتر استان تهران یکی از درخواست‌ها این بود که بجای کارهای نمایشی، کارهای زیربنایی انجام شود و به مباحث آموزشی بپردازیم. بر همین اساس گروه‌های حرفه‌ای و مبتدی نظرشان برپایی دوره‌های آموزشی تئاتر بود».
ضرغامی خاطرنشان کرد: «با آغاز فعالیت انجمن هنرهای نمایشی استان تهران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، درخواست ثبت گروه‌های شهرستان‌های استان تهران را مطرح کرد و در نهایت چیزی حدود ۴۹ گروه نمایشی در مرحله اول  به ثبت رسید.ودر سال جدید پرونده ۲۰ گروه جدید را برای صدور پروانه نمایشی به اداره کل هنرهای نمایشی ارسال کردیم . من امیدوارم هستم بتوانیم انجمن و گروه‌های فعال  استان تهران را بیشتر پوشش دهیم».
وی اظهار کرد: «با تفاهم‌نامه‌ای که میان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی استان تهران منعقد شد از اساتید دعوت کردیم تا نکات آموزشی را در قالب کارگاه‌ها به علاقه‌مندان تئاتر در شهرستان‌های استان تهران ارائه کنند و من هم امیدوار هستم که از دل این دوره‌ها تئاتر‌های شاخصی تولید شود».
ضرغامی ضمن اشاره به اینکه بسیاری از نمایش‌ها حاصل کارگاه‌ها و نشست‌های است عنوان کرد: «خوشبختانه این دوره از جشنواره تئاتر استان تهران، امسال در شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا برگزار شد و مرکز برنامه‌ها در ورامین بود. ما نیز در همین شهرستان به مباحث آموزشی و مبانی که زیرساخت‌های رشد تئاتر است را تقویت کردیم».
وی افزود: «اینکه جشنواره تئاتر استان تهران امسال با تولی‌گری انجمن هنرهای نمایشی تهران برپا شد یک امتیاز و ویژگی حائز اهمیت محسوب می‌شود و از سوی دیگر اینکه دستندرکاران و مجریان جشنواره کسانی بودند که در رأس امور تئاتر و نمایش استان قرار دارند یکی از نقاط قوت جشنواره به شمار می‌رفت».
ضرغامی تصریح کرد: «امیدوار هستم این روند همچنان ادامه پیدا کند  و انجمن هنرهای نماییش استان تهران به کلیه امور استان بپردازد. با توجه به زیرساخت‌ها، امکانات و انباشت تجربه‌های استان تهران که با حضور نخبگان، اساتید و هنرمندان بااستعداد پتانسیل بسیار خوبی دارد، بیش از پیش بدرخشد و بتواند پیشرو تئاتر کشور در اجراهای داخلی و خارجی عمل کند».
وی که مسئولیت مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران را از دوره اول دولت تدبیر و امید بر عهده گرفته است گفت: «همیشه سیاستم این بوده که تا جایی که می‌شود در امور اجرایی ورود پیدا نکنیم و مسئولیت‌ها با انجمن‌ها باشد و تنها در مواردی وارد عمل شویم  که انجمن‌ها اجازه و توان ورود نداشته باشند. بر همین اساس تا جایی که انجمن در توانش باشد تا کاری را انجام دهد امور را به آنها بسپاریم. امیدوار هستم در دوره دوم دولت تدبیر و امید هم  هرجا که محدودیت داریم بتوانیم در بحث واگذاری فعالیت‌ها به گونه‌ای عمل کنیم که فقط سیاست‌گذاری و نظارت بر عهده ما باشد و در حوزه اجرا وارد نشویم».
ضرغامی تاکید کرد: «هرچه کارهای تخصصی و اجرایی را به انجمن‌هایی که اهل فن هستند و دغدغه و تخصص لازم دارند واگذار کنیم، کارها بهتر پیش می‌رود. ما باید به خاطر داشته باشیم که دولت کلی آزمون و خطا کرده است و با تغییر مدیران این مسائل همچنان ادامه دارد اما انجمن‌های تخصصی چون انجمن هنرهای نمایشی استان تهران دچار خطاهای کمتری می‌شوند و ثبات بیشتری هم دارند بنابراین لازم است تا در امور به آنها اعتماد کرد».




نظرات کاربران