در حال بارگذاری ...
سید صادق فاضلی دبیر اولین جشنواره ملی تئاتر نفت خبر داد:

80 اثر به جشنواره ملی تئاتر نفت ارسال شد

سید صادق فاضلی دبیر اولین جشنواره ملی تئاتر نفت خبر داد: ۸۰ اثر به جشنواره ملی تئاتر نفت ارسال شد

به گزارش ایران تئاتر به نقل از تئاتر خوزستان دبیر جشنواره ملی تئاتر نفت گفت: تاکنون ۸۰ اثر به این جشنواره رسیده که نشان از استقبال خوب از این جشنواره را دارد. همچنین دو اثر خارجی نیز در این جشنواره از کشورهای ترکیه و آذربایجان حضور دارند.
سید صادق فاضلی اظهار کرد: نفت موضوعی بین‎المللی است و همه کشورها با آن ارتباط تنگاتنگی دارند برای همین جشنواره ملی تئاتر نفت ظرفیت بین‎المللی شدن را دارد بنابراین تلاش می‎کنیم در سال‎های آینده آن را به‌صورت بین‎المللی برگزار کنیم.
دبیر جشنواره تئاتر ملی نفت تصریح کرد: بنا به اهمیت حیاتی صنعت نفت و همچنین ثبت و ضبط آثار ارزشمند هنری و ساماندهی دیدگاه‎های نو و ژرف به حقایق تاریخی و نیز به‌منظور آگاهی و ارتباط هرچه بیشتر نسل جدید با پرافتخارترین مناطق و تاریخ معاصر ایران، اولین دوره جشنواره ملی تئاتر نفت در خوزستان برگزار می‌شود.
وی گفت: بازگویی اهمیت نفت برای رشد و سازندگی کشور، اهمیت وجود نشانه‎های بزرگ و مؤثر نفتی مانند مناطق نفت‌خیز جنوب، پالایشگاه آبادان، اولین چاه بهره‎برداری نفت در مسجدسلیمان، وجود شرکت ملی حفاری در اهواز، اهمیت تولید روزانه نزدیک به سه میلیون بشکه نفت در خوزستان به‌عنوان قطب اقتصادی کشور، بازخوانی نقش سازنده و پشتیبانی همه‎جانبه شرکت ملی نفت در هشت سال دفاع مقدس، اهمیت ملی شدن صنعت نفت، مدیریت صحیح انرژی و صیانت و حفظ منابع نفتی برای نسل‎های آینده، پرداختن به حماسه شهدا و چهره‌های برتر مرتبط با موضوع نفت، بازنگری کودتای 28 مرداد و اعتصاب کارکنان و نقش حیاتی آن‎ها در پیروزی انقلاب اسلامی، پرداختن به مفاخر و نام‎آوران مرتبط با صنعت نفت، اقتباس نمایشی از رمان‎ها، داستان‎ها و قصه‎های مرتبط با نفت و جنوب کشور ازجمله اهداف و اولویت‎های این جشنواره ملی است.
فاضلی بیان کرد: پیش‌ازاین نیز جشنواره تئاتر نفت در استان خوزستان به‌صورت داخلی و در مناطق نفت‎خیز، محدود به شهرهای نفت‌خیز استان برگزارشده بود.
وی بابیان این‎که این جشنواره نیمه دوم اسفند 96، نزدیک به سالروز ملی شدن صنعت نفت، برگزار می‌شود بیان کرد: شرکت‎کنندگان می‎توانند متون نمایشی خود را تا یکم آذرماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 




نظرات کاربران