در حال بارگذاری ...
با حضور جمعی از هنرمندان عرصه‌های مختلف و مدیران هنری

نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» ستاره‌باران شد

جمعی از هنرمندان عرصه‌های مختلف و مدیران هنری مهمان نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» شدند.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر شب گذشته (دوشنبه 24 مهر ماه ) جمعی از هنرمندان و مدیران هنری همچون حمید شاه‌آبادی معاون صدای سازمان صداوسیما؛ سالار عقیلی خواننده؛ بهزاد فراهانی، گلاب آدینه، پوری بنایی، شیرین بینا، جواد رضویان، علی صالحی از بازیگران مطرح کشور؛ اصغر هاشمی و قربان محمدپور از کارگردانان و محسن دامادی نویسنده به تماشای این نمایش نشستند.
 بهزاد فراهانی :ایوب آقاخانی را جزء اندیشه‌ورزان جوان می‌دانم
بهزاد فراهانی درباره "هفت عصر هفتم پاییز" گفت: کار شاخص و باشکوه در حوزه ادبیات نمایشی دفاع مقدس کم نداشته‌ایم ولی نمایش "هفت عصر هفتم پاییز" یکی از کارهای خوبی است که در ارتباط با ادبیات جنگ و جبهه تولید شده و ایوب آقاخانی را جزء اندیشه‌ورزان جوان می‌دانم که در کار خود، تفکر تماشاگر را طلب می‌کند و باید باید از ورطیدن به حوزه ملودرام خودداری کند.
 این هنرمند پیشکسوت ادامه داد: پرداختن به چنین موضوعاتی در فضایی که نسل جدید تصویری از جنگ ندارد و بر اتفاقات دهه 60 مسلط نیست و اصلا خوش ندارد در معرض چنین چیزهایی قرار بگیرد، غنیمت است.

معاون صدا: باید داستان جنگ را برای هر گروه و قشری به گونه‌ای خاص تعریف کرد
حمید شاه‌آبادی نیز درباره این نمایش گفت: ایوب آقاخانی در کارهایش همیشه از دور به موضوع نزدیک می‌شود و البته زاویه دید نویی دارد.
معاون صدای صداوسیما با بیان اینکه باید داستان جنگ را برای هر گروه و قشری به گونه‌ای خاص تعریف کرد، افزود: آقاخانی در نمایش "هفت عصر هفتم پاییز" یک تصویر شفاف و روشن از لحظه‌های دردناک سقوط خرمشهر، آغاز جنگ و نشان دادن افرادی که با گوشت و پوست خود از کشور دفاع کردند، به نمایش گذاشت.
جواد رضویان: آقاخانی برای طرح موجز و خلاصه زندگی شهید جهان‌آرا زحمت کشیده است
جواد رضویان نیز پس از تماشای نمایش "هفت عصر هفتم پاییز" گفت: چنین تولیداتی در فضای تئاتر که غالب مخاطبان آن دانشجویان و از نسل جدید هستند که تصویری از جنگ نداشته‌اند، آنها را متوجه این نکته خواهد کرد که بدانند چه انسان‌های شریف و ارزشمندی در آن زمان جبهه را پُر می‌کردند و اینکه اگر آنها نبودند، قطعا ما نمی‌توانستیم با آرامش و آسایش اینجا دور هم بنشینیم و تئاتر ببینیم.
این بازیگر با بیان اینکه ایوب آقاخانی تلاش داشت جزئیات ویژه‌ای از جهان‌آرا به مخاطب بدهد و درک و تصویر او را از این شهید بزرگوار روشنتر کند، افزود: هرکس زندگی‌نامه شهید جهان‌آرا را خوانده باشد، می فهمد که ایوب آقاخانی چقدر برای طرح موجز و خلاصه آن در یک زمان محدود زحمت کشیده است.
نمایش "هفت عصر هفتم پاییز" اثری هوشمندانه، متفکرانه، مبتکرانه است
محسن دامادی کارگردان و نمایشنامه‌نویس نیز نمایش "هفت عصر هفتم پاییز" را اثری هوشمندانه، متفکرانه، مبتکرانه و فوق‌العاده تاثیرگذار خواند و گفت: این نمایش با متن و بازی‌های قوی، توانسته علاوه بر تاثیرگذاری، برای مخاطب جالب و دیدنی شود زیرا شخصیت شهید محمد جهان آرا از دریچه متفاوتی روایت و معرفی شده است.
وی در حالی که معتقد است آثاری نمایشی همچون "هفت عصر هفتم پاییز" می‌توانند نسلی را که چندان گرایشی به موضوعات مرتبط با دفاع مقدس ندارد و حتی بعضا در این خصوص جبهه‌گیری می‌کنند به این بخش از تاریخ علاقه‌مند کرده و آگاهی‌بخش باشد، گفت: با استفاده از روایت دلنشین و استفاده از میزانسن‌های هوشمندانه و شیوه‌های مدرن در عرصه تئاتر می‌توان مفاهیم بسیاری را در این حوزه به نسل جدید منتقل کرد.
بر اساس این گزارش خانواده شهید علم‌الهدی نیز به تماشای اجرای شب گذشته نمایش "هفت عصر هفتم پاییز" نشستند.
یادآور می‌شود نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» در دل داستانی عاشقانه نقبی به زاویه‌هایی از زندگی قهرمان ملی تاریخ جنگ ایران و عراق، شهیدمحمد جهان‌آرا می‌زند که رحیم نوروزی و لیلا بلوکات نقش‌آفرینان آن هستند و صدای محسن بهرامی بازی آنها را همراهی می‌کند.
دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: ساناز قراملکی مجری طرح و برنامه ریز؛ امیرحسن دوانی طراح صحنه و نور؛ آنکیدو دارش طراح فضاهای صوتی؛ لادن سید کنعانی طراح لباس؛ ارسلان آقاخانی طراح گرافیک؛ الهام صالحی طراح چهره پردازی؛ کیوان معتمدی مشاور نورپردازی؛ وحید لک مشاور عالی پروژه؛ هلن بهرامی دستیار کارگردان؛ سجاد سلمانپور مدیر صحنه؛ مهرنوش بیگ زاده منشی صحنه و دستیار تولید؛ علی مست عل پس‌آرایی تصویری؛ عارف عباسی گرافیک زنده، یاسمن طاهری خسروشاهی تبلیغات مجازی؛ ساناز قراملکی عکاس؛ هانیه خاکپور مسئول روابط عمومی.
نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» که بلیت آن در سایت‌های ایران کنسرت به آدرس www.iranconcert.ir و ایران نمایش به آدرس www.irannamayesh.com به فروش می‌رسد، تولید موسسه "پوشه هنر پارس" است و هر شب (بجز شنبه) ساعت 45/19 در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه خواهد رفت.

 




مطالب مرتبط

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

در آیین اختتامیه سومین جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی چهارراه فاطمه داودی مازندرانی و مرجان فخار نویسندگان نمایشنامه «گنج پنجم» از دو استان تهران و مرکزی در رتبه سوم، مهدی یزدانی نویسنده نمایشنامه «خسرو شیرین شاپور» از استان تهران در رتبه دوم قرار گرفتند و دیپلم ...

|

نشستی با کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»

واکنش به رویدادهای جامعه، مهم‌ترین وظیفه هنرمند است
نشستی با کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»

واکنش به رویدادهای جامعه، مهم‌ترین وظیفه هنرمند است

کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»، با حضور در «ایران تئاتر»، از موضوع، شیوه اجرایی، فرم و ریخت این اثر اجرایی گفتند که این روزها در سالن چهارسو تئاتر شهر روی صحنه است.

|

«نوزده، نود و نه» در تالارچهارسو روی صحنه می‌رود

«نوزده، نود و نه» در تالارچهارسو روی صحنه می‌رود

 نمایش «نوزده، نود و نه»، به کارگردانی ایوب آقاخانی و تولید مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، با موضوع ایثار و فداکاری کادر پزشکی و پرستاری در دوره همه‌گیری ویروس کرونا، در مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

|

نظرات کاربران