در حال بارگذاری ...
باهدف معرفی نمایشنامه‌های برتر سال ۹۵

فراخوان سومین جایزه محمود استادمحمد منتشر شد

فراخوان سومین دوره جایزه محمود استادمحمد باهدف معرفی و تقدیر از نویسندگان برترین نمایشنامه‌های تالیفی و اقتباسی سال ۹۵ منتشر شد.

به گزارش ایران تئاتر هدف بنیاد استادمحمد از برگزاری این جایزه، شناسایی، معرفی و تقدیر از نویسندگان برترین نمایشنامه‌های تالیفی و اقتباسی است که در سال ۱۳۹۵ به‌صورت کتاب منتشرشده یا به‌صورت رسمی اجرا شده باشند.
در متن این فراخوان آمده است: موسسه فرهنگی و هنری بنیاد استادمحمد سومین دوره جایزه محمود استادمحمد را در سال ۱۳۹۶ با موضوع «برترین نمایشنامه سال ۱۳۹۵» و به یادبود عضو جاودان هیات‌امنای بنیاد، «زنده‌یاد مدیا کاشیگر»، نویسنده، مترجم و پژوهشگر معاصر، ایران برگزار می‌کند.
این جایزه از تمام نویسندگانی که در سال ۱۳۹۵ نمایشنامه آن‌ها برای نخستین‌بار اجرا شده است دعوت می‌کند آثار خود را به دبیرخانه جایزه محمود استادمحمد ارسال کنند. شرکت نمایشنامه‌های اجراشده منوط به درخواست نویسنده است اما نمایشنامه‌های منتشرشده به‌صورت کتاب، بر اساس آمار خانه کتاب ایران به‌صورت خودکار وارد چرخه داوری جایزه خواهند شد. با این حال ناشران و نویسندگان نمایشنامه‌هایی که برای نخستین‌بار در سال ۱۳۹۵ به‌صورت کتاب منتشرشده‌اند نیز می‌توانند برای تسهیل کار، شش نسخه از کتاب خود را برای بررسی و شرکت در جایزه به دبیرخانه ارسال کنند.
آثار ارسالی به جایزه حتما باید دارای ویژگی‌های زیر باشند:
۱- نمایشنامه باید به زبان فارسی نوشته شده باشد.
۲- نمایشنامه‌ها به‌صورت مجزا در دو بخش تألیفی و اقتباسی داوری خواهند شد. (ملاک اقتباسی بودن اثر، ذکر آن در کتاب یا در ابتدای متن نمایشنامه است.)
۳- از نظر موضوعی محدودیتی در این جایزه وجود ندارد اما این جایزه به آثار حوزه کودک و نوجوان نمی‌پردازد.
۴- در صورتی که نمایشنامه به‌صورت کتاب منتشرشده باشد، باید حتما چاپ اول ۱۳۹۵ بوده و در ایران منتشرشده باشد. (ملاک سال انتشار و چاپ اول بودن، شناسنامه کتاب و همچنین اطلاعات خانه کتاب است.)
۵- در صورتی که نمایشنامه اجرا شده باشد، باید حتما برای نخستین‌بار در سال ۱۳۹۵ بر روی صحنه رفته و به‌صورت رسمی در ایران اجرا شده باشد. (ملاک اجرای رسمی، حداقل ۱۰ شب اجرا در سالن‎های دارای مجوز از مرکز هنرهای نمایشی است.)
۶- نویسنده نمایشنامه اجراشده باید شخصا اثر را در جایزه شرکت دهد. (ارسال متن نمایشنامه (شش نسخه) و تاییدیه انجمن نمایش الزامی است.)
۷- نمایشنامه‌های منتشرشده به‌صورت کتاب در صورتی می‎توانند در جایزه شرکت کنند که در دوره‌های گذشته این جایزه به‌صورت اجرا شرکت نکرده باشد. نمایشنامه‌های اجراشده نیز نباید پیش از این به‌صورت کتاب در جایزه محمود استادمحمد شرکت کرده باشند.
۸- مهلت ارسال آثار به دبیرخانه تا ۲۰ آبان‌ماه خواهد بود و به هیچ نحوی تمدید نخواهد شد.

پس از داوری آثار و در آیین پایانی جایزه که در زمستان سال جاری برگزار خواهد شد، در هر یک از دو بخش تالیفی و اقتباسی با اهدای لوح تقدیر، از سه اثر برتر تقدیر می‎شود و نشان محمود استادمحمد در هر بخش به پدیدآورندگان برترین نمایشنامه‌ تالیفی و اقتباسی سال ۱۳۹۵ اهدا خواهد شد.
علاقه‏‌مندان به شرکت در این جایزه می‌توانند تا ۲۰ آبان‌ماه ۱۳۹۶ موارد درخواست‌شده را به نشانی الکترونیکی bonyadostad@gmail.com یا نشانی پستی: تهران، صندوق‌پستی ۱۱۶۵-۱۵۸۱۵ ارسال کنند. ذکر عنوان جهت شرکت در «جایزه محمود استادمحمد» بر روی پاکت و یا در بخش موضوع نامه الکترونیکی و همچنین ذکر مشخصات نویسنده از قبیل، نام و نام خانوادگی، آدرس کامل پستی، تلفن تماس و آدرس الکترونیک در نامه ارسالی ضروری است.

 




نظرات کاربران