در حال بارگذاری ...
حمید منوچهری درباره «هفت عصر هفتم پاییز» گفت:

باید پیشتر و بیشتر به چنین موضوعاتی پرداخته شود

در دو شب گذشته جمعی از هنرمندان تئاتر، سینما ، تلویزیون وموسیقی مهمان نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» شدند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی نمایش هفت عصر هفتم پاییز؛ در دو شب گذشته جمعی از هنرمندان عرصه‌هی مختلف همچون رویا تیموریان، حمید منوچهری، حامد همایون، حجت اشرف‌زاده، سامان امامی، محسن رجب پور، سیامک احصایی، قاسم جعفری، رویا فلاحی، هوشنگ گلمکانی، امیرعلی دانایی، احمد مهران‌فر، سیاوش چراغی‌پور به تماشای این نمایش نشستند.

حمید منوچهری، دوبلور و بازیگر درباره این نمایش گفت: کاری بسیار زیبا و دوست‌داشتنی از ایوب آقاخانی دیدم و موضوعی داشت که باید بیشتر و پیشتر به چنین موضوعاتی پرداخته شود.

وی افزود: اگر جنگ و فداکاری بزرگانی که ما الان مدیون آنها هستیم، به این قاعده نشان داده می‌شد، حتما عده بیشتری، خیلی بیشتر با آن مانوس می‌شدند و از آن لذت می‌بردند ولی متاسفانه به گونه‌ای آن عزیزان را به ما نشان دادند که فقط حس کردیم آنها کاری کردند؛ بدون اینکه با آنها زندگی کنیم.

منوچهری بیان کرد: نمایش هفت عصر هفتم پاییز کار ایوب آقاخانی و با هنرمندی رحیم نوروزی و لیلا بلوکات چیزی را نشان داد که مدتها پیش می‌توانست اجرا و کار شود و خیلی‌ها با آن زندگی کنند؛ متاسفانه این کار دیر ولی خوشحالم که انجام شد.

همایون: نمایش هفت عصر هفتم پاییز نشان داد محمد جهان‌آرا فقط فرزند جنگ نیست

همچنین حامد همایون، خواننده درباره این نمایش گفت: من اولین باری است که تئاتری در این ژانر میبینم و به نظر من بخش بزرگی از فضای هنری ما باید متعلق به چنین قصه‌هایی باشد؛ به دلیل ماندگاری و عمق تاثیر آن در جامعه و به خاطر اینکه گذشته‌مان را فراموش نکنیم.

این خواننده با بیان اینکه می‌توان از گذشته برای آینده درس گرفت، افزود:  وقتی چنین موضوعاتی برایم تداعی شود، حال خوبی پیدا می‌کنم و خوشحالم به واسطه نمایش هفت عصر هفتم پاییز حال خصوصی و عاشقی یک آدم اسطوره را درک کردم.

همایون ادامه داد: این نمایش از آن جهت که مخاطب تا پیش از این فکر می‌کرده محمد جهان‌آرا فقط فرزند جنگ است یا فقط فرمانده است و پس از این نمایش متوجه می‌شود که حالت احساسی و رمانتیکی داشته، تاثیر عجیب و غریبی بر تماشاگر دارد و خوشحالم که ایوب آقاخانی این زاویه نگاه قشنگ را انتخاب کرده است.

اشرف‌زاده: پیام نمایش هفت عصر هفتم پاییز این بود که بدانم چه آدم‌هایی ناجی سرزمین ما بودند

حجت اشرف‌زاده هم درباره نمایش هفت عصر هفتم پاییز گفت: من پیش از این نمی‌دانستم شهید جهان‌آرا جهان‌بینی پیچیده و از نگاه زیبایی‌شناسانه تا به این حد قشنگ داشته است.

وی افزود: فارغ از قدرت و قوت تکنیک و اجرا در این نمایش، پیامی که نمایش هفت عصر هفتم پاییز برای خود من داشت این بود که بدانم آدم‌هایی که جانشان را کف دست گذاشتند و ناجی سرزمین ما بودند، چه آدم‌های لطیفی بودند و نگاه هنری چاشنی زندگی شان بود.

همچنین سامان امامی آهنگساز گفت: نمایش هفت عصر هفتم پاییز کاری خوب و تاثیرگذار بود که ما بدانیم این شرایط کنونی را از کجا داریم و معتقدم با وجود چنین تئاترهایی یاد و خاطره آن بزرگان و آن دوران می‌تواند زنده شود.

وی افزود: بارها و بارها از خیابان‌هایی رد می‌شویم که اسم شهدا رویش است ولی خیلی‌ از همان عابران نمی‌دانند که بوده و چه کرده؛ ولی امثال این تئاتر چنین چیزی را زنده کردند و باید این نوع از تئاتر گسترده شود.

محسن رجب‌پور فعال حوزه موسیقی نیز در این باره گفت: خوشحالم به واسطه نمایش هفت عصر هفتم پاییز متوجه زوایای پنهان زندگی شهید محمد جهان آرا شدم و خوشحالترم از اینکه چنین اتفاقاتی در مملکت ما می افتد تا ما یادمان نرود که چه کسانی این مملکت را برای ما نگه داشتند.

امیرعلی دانایی :خوشحالم سه‌گانه جنگ آقاخانی با استقبال و موفقیت به پایان رسید 

امیرعلی دانایی بازیگر درباره نمایش هفت عصر هفتم پاییز گفت: این کار را خیلی دوست داشتم و معتقدم ایوب آقاخانی قلم، بازی و قدرت کارگردانی بی‌نظیری دارد و هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که بتواند حق مطلب را درباره خودش ادا کند.

وی فضاسازی، بازی و کارگردانی هفت عصر هفتم پاییز را تاثیرگذار توصیف کرد و افزود: خوشحالم سه‌گانه‌ای که ایوب آقاخانی دوست داشت در فضای جنگ انجام دهد، با موفقیت و استقبال مردم به ثمر رسید.

یادآور می‌شود نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» در دل داستانی عاشقانه نقبی به زاویه‌هایی از زندگی قهرمان ملی تاریخ جنگ ایران و عراق، شهیدمحمد جهان‌آرا می‌زند که رحیم نوروزی و لیلا بلوکات نقش‌آفرینان آن هستند و صدای محسن بهرامی بازی آنها را همراهی می‌کند.

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: ساناز قراملکی مجری طرح و برنامه ریز؛ امیرحسن دوانی طراح صحنه و نور؛ آنکیدو دارش طراح فضاهای صوتی؛ لادن سید کنعانی طراح لباس؛ ارسلان آقاخانی طراح گرافیک؛ الهام صالحی طراح چهره پردازی؛ کیوان معتمدی مشاور نورپردازی؛ وحید لک مشاور عالی پروژه؛ هلن بهرامی دستیار کارگردان؛ سجاد سلمانپور مدیر صحنه؛ مهرنوش بیگ زاده منشی صحنه و دستیار تولید؛ علی مست عل پس‌آرایی تصویری؛ عارف عباسی گرافیک زنده، یاسمن طاهری خسروشاهی تبلیغات مجازی؛ ساناز قراملکی عکاس؛ هانیه خاکپور مسئول روابط عمومی.

نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» که بلیت آن در سایت‌های ایران کنسرت به آدرس www.iranconcert.ir و ایران نمایش به آدرس www.irannamayesh.com به فروش می‌رسد، تولید موسسه پوشه هنر پارس است و هر شب (بجز شنبه) ساعت 45/19 در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه خواهد رفت.

 




مطالب مرتبط

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

در آیین اختتامیه سومین جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی چهارراه فاطمه داودی مازندرانی و مرجان فخار نویسندگان نمایشنامه «گنج پنجم» از دو استان تهران و مرکزی در رتبه سوم، مهدی یزدانی نویسنده نمایشنامه «خسرو شیرین شاپور» از استان تهران در رتبه دوم قرار گرفتند و دیپلم ...

|

نشستی با کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»

واکنش به رویدادهای جامعه، مهم‌ترین وظیفه هنرمند است
نشستی با کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»

واکنش به رویدادهای جامعه، مهم‌ترین وظیفه هنرمند است

کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»، با حضور در «ایران تئاتر»، از موضوع، شیوه اجرایی، فرم و ریخت این اثر اجرایی گفتند که این روزها در سالن چهارسو تئاتر شهر روی صحنه است.

|

«نوزده، نود و نه» در تالارچهارسو روی صحنه می‌رود

«نوزده، نود و نه» در تالارچهارسو روی صحنه می‌رود

 نمایش «نوزده، نود و نه»، به کارگردانی ایوب آقاخانی و تولید مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، با موضوع ایثار و فداکاری کادر پزشکی و پرستاری در دوره همه‌گیری ویروس کرونا، در مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

|

نظرات کاربران