در حال بارگذاری ...
کریم اکبری مبارکه در گفتگو با ایران تئاتر مطرح کرد:

نمایش های دینی- آیینی نیازمند سرمایه گذاری است

کریم اکبری مبارکه گفت: نمایش راهمرد با توجه به تاکیدی که بر تعزیه دارد برای مخاطب جذاب است و نیاز است که برای این قبیل کارهای دینی- آیینی سرمایه گذاری شود.

کریم اکبری مبارکه در حاشیه نمایش راهمرد که به کارگردانی حامد هوشیاری در پلاتوی اجرا به روی صحنه رفته است، در گفت و گو با ایران تئاتر گفت: این نمایش کاری آمیخته با تعزیه بود و مخاطب به این نوع تئاتر علاقه زیادی دارد حتی اگر برای مردم تکراری باشد.

وی افزود: تعزیه با فرهنگ کشورمان عجین است به همین دلیل مردم با وجود آنکه واقعه عاشورا را می دانند بازهم همواره مخاطب آن بوده و هستند و در راهمرد حامد هوشیاری به نظر من موفق عمل کرد.

اکبری مبارکه در ادامه با اشاره به برگزاری همایش «از عاشورا تا اربعین» و جایگاه آن در بین مخاطبان نیز گفت: وقتی تعداد نمایش های یک همایش نسبت به سال گذشته دوبرابر شده است نشان از آن می دهد که هم مردم و هم هنرمندان استقبال خوبی از آن کرده اند.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات اساسی در تئاترهای دین و آیینی نبود امکانات و بودجه است. نیاز است که برای این قبیل کارها سرمایه گذاری شود تا گروه های تئاتر با فراغ بال بیشتری بتوانند کارها را برای اجرا آماده کنند.




نظرات کاربران