در حال بارگذاری ...
در تماشاخانه ایرانشهر

علیرضا کوشک جلالى با نمایش «نام: آدولف... چى؟!» به صحنه می‌رود

علیرضا کوشک جلالى با نمایش فرانسوى «نام: آدولف... چى؟!» (کاندید معتبرترین جایزه ادبی فرانسه -پریکس مولیر) به ایرانشهر می‌رود.

به گزارش ایران تئاتر نمایش «نام: آدولف... چى» با ترجمه، دراماتورژی و کارگردانی علیرضا کوشک جلالى، برنده جایزه افتخارى تئاتر کلن –آلمان، (Le Prénom) اثر ماتیو دلاپورته و الکساندر دلا پتلیر از ٢٢ آبان ماه در تماشاخانه ایرانشهر سالن استاد سمندریان به صحنه می‌رود.
بازیگران به ترتیب حروف الفباعبارتند از حسین امیدى، اشکان خطیبى، آناهیتا درگاهى، آوا شریفى و رضا مولایى
در خلاصه نمایش چنین آمده: در یک مهمانی دوستان عزیزتر از جان، بیان یک شوخی بی‌مزه باعث می شود تا قبرها شکافته شوند و ارواح خبیثه شروع به‌ رژه رفتن کنند. در طی بحث ها ماسک‌های تفاهم و دوستی بی‌رحمانه بر زمین می ریزند. موقعیت‌های آبزورد و گروتسک، همراه با آتش‌فشانی از دیالوگ‌های گزنده و بی‌نظیر که یادآور سنت کمدی‌های انتقادی/اجتماعی فرانسه است، از جمله مولیر، بخصوص یاسمینا رضا، با ضرب‌آهنگ نفس‌گیری نمایش را به جلو می‌برند و ما را به هزارلای افکار شیطانی روشنفکران نئاندرتال نزدیک می‌کند. فرانسویان در ژانرطنز گزنده اجتمایی در جایگاه ویژه ای قرار دارند.
نام: آدولف ... چی؟! کارى از علیرضا کوشک جلالی از ٢٢ آبان به مدت سی شب در سالن استاد سمندریان به روى صحنه می‌رود، پیش فروش این نمایش متعاقبا اعلام می شود.

 




مطالب مرتبط

نظری بر نمایش «جنون محض» نوشته مایکل فرین و کار علیرضا کوشک جلالی

اجرای کمدی در مرزهای گروتسک
نظری بر نمایش «جنون محض» نوشته مایکل فرین و کار علیرضا کوشک جلالی

اجرای کمدی در مرزهای گروتسک

حمیدرضا کاظمی‌پور*: یک گروه بازیگران تئاتر در حال آماده‌سازی اجرایی برای صحنه هستند و در خلال آماده‌سازی اثر برای اجرا، نقبی بر فرایندهای پیچیده تولید، آماده‌سازی و پشت‌صحنه تئاتر ...

|

نظر دو هنرمند درباره نمایش «هیدن»

نظر دو هنرمند درباره نمایش «هیدن»

علیرضا کوشک‌جلالی و سعید اسدی شب گذشته به تماشای نمایش «هیدن» نشستند و گفتند خون جدیدی در رگ‌های تئاتر ایران جاری شد و این نمایش باید در عرصه بین‌المللی نیز حضوری پر رنگ داشته باشد.

|

نظرات کاربران