در حال بارگذاری ...
بزرگداشت زنده‌یاد مصطفی اسکویی در غرفه ایران تئاتر آغاز شد

حسن مهمانی: اسکویی با عشق به تئاتر زندگی کرد

با حضور بیوک میرزایی و حسن مهمانی نشست بزرگداشت زنده‌یاد مصطفی اسکویی در غرفه ایران تئاتر در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات آغاز شد.

به گزارش ایران تئاتر :حسن مهمانی بازیگر پیشکسوت تئاتر سینما و تلویزیون و از شاگردان قدیمی تئاتر آناهیتا و زندگی مصطفی اسکویی اولین مهمان بزرگداشت مصطفی اسکویی است که با حضور در غرفه ایران تئاتر یاد استاد خود را زنده کرد.
 مهمانی که با اسکویی فقیددر نمایش های بسیاری ایفای نقش کرده به ایران تئاتر گفت:  آقای اسکویی کسی بود که با عشق به تئاتر زندگی کرد و عشق به تئاتر او را کشت.
 مهمانی افزود: مهم ترین ویژگی زنده یاد اسکویی این بود که در تئاتر آناهیتا در کنار بازیگری به ما و دیگر شاگردانش کارهایی مثل کتاب خواندن، درست زندگی کردن و انسان بودن را به طور غیرمستقیم آموزش می‌داد.
بیوک میرزایی بازیگر شناخته شده و پیشکسوت تئاتر سینما و تلویزیون نیز به عنوان یکی دیگر از شاگردان مصطفی اسکویی و تئاتر آناهیتا با حضور در غرفه ایران تئاتر درباره این هنرمند فقید تئاتر گفت:  ما در زمانی که آناهیتا برای آموزش بازیگری رفتیم با تمام عشق  و وجود کار می‌کردیم و آقای اسکویی هم با تمام عشق به ما زندگی را در کنار بازیگری یاد می داد.
 میرزایی افزود:  متاسفانه بسیاری به دلیل حب و بغض های که هیچ پشتوانه‌ای نداشت جلوی کار او مانع می گذاشتند.  امیدوارم بعد از این نام افرادی مثل مصطفی اسکویی در تئاتر بیشتر شنیده شود  تا جوانان بدانند که تئاتر آناهیتا چه هنرمندانی را تربیت کرده است.  بیشتر هنرمندان شاخصی که در تئاتر، سینما و تلویزیون امروز مطرح هستند به گونه‌ای از تئاتر آناهیتا آموخته اند.
امروز شنبه 6 آبان‌ماه همزمان با دوازدهمین سالروز درگذشت مصطفی اسکویی از ساعتی پیش در دومین روز برگزاری نمایشگاه مطبوعات ایران بزرگداشت این هنرمند در غرفه «ایران تئاتر» آغاز شد.
با حضور مهمانان جدید اخبار کوتاه و مشروح این نشست منتشر خواهد شد.
ویژه برنامه‌های «ایران تئاتر» در روزهای برگزاری نمایشگاه مطبوعات شامل برگزاری چندین بزرگداشت‌ها و گرامیداشت، نشست‌های تخصصی، گفتگو با مدیران و فعالان عرصه تئاتر، پرسش و پاسخ صمیمانه با هنرمندان پیشکسوت و شناخته شده تئاتر، بررسی نمایش‌های روی صحنه به همراه گروه‌های نمایشی و... هر روز از ساعت 11 صبح آغاز و تا ساعت 18 ادامه خواهد داشت.
غرفه «ایران تئاتر» واقع در بخش فرهنگی هنری، راهروی 5، شماره 54 در روزهای برگزاری نمایشگاه مطبوعات هر میزبان علاقه‌مندان هنرهای نمایشی است.

بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات ایران از روز 5 الی 12 آبان ماه هر روز از ساعت 9:30 الی 20:30 در شبستان اصلی مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

 




نظرات کاربران