در حال بارگذاری ...
دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان پس از حضور در غرفه «ایران تئاتر»

مریم کاظمی: رسانه‌ها نباید درباره خوب و بد بودن آثار قضاوت کنند

مریم کاظمی دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان معتقد است؛ رسانه‌ها نباید درباره خوب و بد بودن کارها قضاوت کنند.

به گزارش ایران تئاتر، مریم کاظمی بازیگر، کارگردان شناخته شده تئاتر و دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در سومین روز برگزاری بیست‌و‌سومین نمایشگاه مطبوعات ایران میهمان غرفه «ایران تئاتر» بود.

کاظمی در این نشست درباره رسانه‌هایی که در حوزه تئاتر کار می‌کنند، گفت: استفاده از افرادی که نسبت به تئاتر شناخت کافی دارند یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید رسانه‌های تئاتری جدی بگیرند. ضمن اینکه رسانه‌ها خودشان را نباید به جای سلیقه مخاطب بگذارند.

او با بیان اینکه رسانه‌ها باید به جای قضاوت کردن، در زمنیه اطلاع‌سانی یکسان بیشتر تمرکز کنند، افزود: یکی از دلائل پرطرفدار بودن فوتبال اینست که هیچ کس نمی‌تواند سلیقه خودش را به مخاطب تحمیل کند و اگر ذره‌ای در گزارش خود به تیمی گرایش داشته باشد حتما مخاطب متوجه آن می‌شود. در حالی‌که گزارش باید بی‌طرف باشد و این مخاطب است که خودش تشخیص می‌دهد که آیا گل قشنگ بوده یا نه و یا اینکه فلان نفر بازیکن خوبی است یا نه.

این کارگردان تئاتر عنوان کرد: رسانه‌ها باید قضاوت را کنار بگذارند چراکه اصولا کار رسانه قضاوت کردن نیست. رسانه‌ها نباید درباره خوب یا بد بودن نمایش‌ها قضاوت کنند بلکه رسانه باید فضای گفت‌وگو و نقد منصفانه را به وجود بیاورد.

او همچنین درباره مطالبه‌گر بودن رسانه‌ها گفت: به نظر من وقتی حرفی در مطبوعات و رسانه‌ها اعلام می‌شود مانند یک سند، الزام‌آور می‌شود. و بعد از آن اهالی رسانه می‌توانند به آن گفته‌ها مثل یک سند نگاه کنند و درباره اینکه آن حرف‌ها چقدر به واقعیت پیوسته باید مطالبه‌‌گر باشند.

ویژه برنامه‌های «ایران تئاتر» در روزهای برگزاری نمایشگاه مطبوعات شامل برگزاری چندین بزرگداشت‌ها و گرامیداشت، نشست‌های تخصصی، گفتگو با مدیران و فعالان عرصه تئاتر، پرسش و پاسخ صمیمانه با هنرمندان پیشکسوت و شناخته شده تئاتر، بررسی نمایش‌های روی صحنه به همراه گروه‌های نمایشی و... هر روز از ساعت 11 صبح آغاز و تا ساعت 18 ادامه خواهد داشت.

غرفه «ایران تئاتر» واقع در بخش فرهنگی هنری، راهروی 5، شماره 54 در روزهای برگزاری نمایشگاه مطبوعات هر  روز میزبان هنرمندان وعلاقه‌مندان هنرهای نمایشی است.

بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات ایران از روز 5 الی 12 آبان ماه هر روز از ساعت 9:30 الی 20:30 در شبستان اصلی مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

داوران جشنواره «افرا» معرفی شدند

داوران جشنواره «افرا» معرفی شدند

همزمان با آغاز اجراهای گروه‌های منتخب، گلاب آدینه، مریم کاظمی و هانا کامکار به‌عنوان داوران چهارمین دوره جشنواره «افرا» معرفی شدند.

|

نظرات کاربران