در حال بارگذاری ...
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه مطبوعات مطرح کرد

حمایت‌ از تئاتر افزایش می‌یابد

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان نشست در نمایشگاه مطبوعات گفت: در دو ماه اخیر گفت‌وگوهایی به صورت جدی در این باره انجام شده است تا حمایت‌های دولتی از تئاتر افزایش یابد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از ایسنا، سید عباس صالحی که هفتم آبان ‌ماه با همراهی حسین انتظامی، معاون امور مطبوعاتی در جریان بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در نشست خبری حاضر شده بود، در پاسخ به پرسشی مبنی بر نتیجه وعده‌هایی که درباره افزایش بودجه تئاتر داده شده بود، گفت: ما به محدودیت‌ها و مشکلات اقتصادی دولت آگاه هستیم اما مهم این است که هم ما به عنوان خادمین اهالی فرهنگ و هنر و هم شما اهالی رسانه به عنوان افرادی که ضرورت‌ها را منتقل می‌کنید بتوانیم این پیام را برسانیم که مصرف فرهنگی کم از نان روزانه ندارد چرا که اگر ما به مصرف فرهنگی کمک نکنیم آسیب‌های اجتماعی زیاد خواهد شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در مجموع تلاش‌های قابل توجهی برای افزایش بودجه تئاتر انجام شده که امسال نیز اقداماتی در این باره صورت گرفته است. اما پویش جریان تئاتر در کشور ما آنقدر گسترده و قابل توجه است که کمبود بودجه نمی‌تواند این پویش را همراهی کند. به هر حال در دو ماه اخیر گفت‌وگوهایی به صورت جدی در این باره انجام شده است تا حمایت‌های دولتی از تئاتر افزایش یابد. تئاتر هنری است که در عین حال که باید به عنوان یک اقتصاد خصوصی مورد توجه قرار گیرد به حمایت‌های دولتی نیز نیاز دارد.
صالحی با اشاره به اقدامات بخش خصوصی در حوزه تئاتر خاطرنشان کرد: اقداماتی در بخش خصوصی برای احداث سالن‌های کوچک تئاتر در شهر تهران صورت گرفته است که امیدواریم این اقدامات در شهرستان‌ها نیز انجام شود. تئاترشهر در تهران نوستالژی اهالی هنر و نیازمند نوسازی است. ما هم اکنون در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و باید سالن‌های جدیدی برای تئاتر تأسیس کنیم و اینگونه نباشد که فقط از سالن‌های قدیمی بهره ببریم.

 




نظرات کاربران