در حال بارگذاری ...
با حضور مدیران ارشاد خراسان رضوی در پاتوق «ایران تئاتر» مطرح شد:

سرابی: ترکیب رسانه، تئاتر و مردم اقتصاد تئاتر را رونق داده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی که به همراه مدیران ارشاد و اعضای انجمن نمایش این استان از غرفه ایران تئاتر در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات دیدار کرد در خصوص اهمیت رسانه در حوزه نمایش گفت: ترکیب رسانه، تئاتر و مردم اقتصادی تئاتر را در مشهد رونق داده است.

به گزارش ایران تئاتر سید سعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با حضور در پاتوق ایران تئاتر ضمن اشاره به رشد تئاتر در این استان گفت: امروز در مشهد شاهد رشد روز افزون تئاتر هستیم و همزمان با رشد زیرساخت‌های تئاتر شاهد رشد اقتصادی نیز در این زمینه هستیم. درحال حاضر نمایش‌هایی با گنجایش سالن‌های 60- 70 نفری بالغ بر ده میلیون تومان فروش دارند و در گزارش‌هایی که هر شنبه جمع می‌شود این رشد مشهود است.
سرابی افزود: استان خراسان رضوی از استان‌ها فعال در حوزه رسانه است و این امر باعث رشد زیرساخت‌های تئاتر شده است. هم‌اکنون یک جریان جدی در اقتصاد تئاتر شکل‌گرفته است و ترکیب رسانه، تئاتر و مردم جریان اقتصادی تئاتر را رونق داده است و هر شب 7-8 نمایش به صحنه می‌رود.
وی درباره رونق‌بخش خصوصی گفت: بخش خصوصی در استان خراسان به‌خصوص در مشهد درحال رونق گرفتن است و به‌تازگی چهارمین سالن خصوصی در مشهد افتتاح شد.
سرابی در بخش دیگری از سخنان خود به نقل از رضا صابری به‌عنوان پیشکسوت تئاتر مشهد گفت: حال تئاتر در مشهد خوب است. تئاتر اکنون زنده است و حال بهتری دارد.
 در ادامه این نشست صدرا یوسفی، مشاور مدیرکل با اشاره به اهمیت جشنواره تئاتر فجر در استان خراسان اشاره کرد و گفت: اگر دبیر جشنواره تئاتر فجر تمایل داشته باشد ما نیز استقبال کرده و این آمادگی راداریم که همچون سال گذشته در این حوزه نیز فعال باشیم. مشهد سال گذشته 13 اثر در جشنواره داشت که 8 اثر از آن به جایزه دست‌یافت.
 مسعود حکم‌آبادی تهیه‌کننده تئاتر نیز در راستای حضور پررنگ مشهد در جشنواره به پذیرفته شدن حداقل 5 اثر در جشنواره کودک و نوجوان همدان اشاره کرد و گفت: امسال دو اثر در بخش خردسال، دو اثر در بخش کودک و حداقل یک اثر در بخش نوجوان در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان حضور خواهد داشت.
در این نشست سید سعید سرابی مدیرکل ارشاد خراسان رضوی به همراه محمدکاظم دبیری رییس ارشاد مشهد و مسئول دبیرخانه مشهد 2017 پایتخت فرهنگی جهان اسلام، صدرا یوسفی، مشاور مدیرکل، یوسف امینی، معاون فرهنگی و مطبوعاتی و محسن سمیع، سرپرست اداره مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و مسعود حکم‌آبادی تهیه‌کننده تئاتر حضور داشتند.
ویژه‌برنامه‌های «ایران تئاتر» در روزهای برگزاری نمایشگاه مطبوعات شامل برگزاری چندین بزرگداشت‌ها و گرامیداشت، نشست‌های تخصصی، گفتگو با مدیران و فعالان عرصه تئاتر، پرسش و پاسخ صمیمانه با هنرمندان پیشکسوت و شناخته‌شده تئاتر، بررسی نمایش‌های روی صحنه به همراه گروه‌های نمایشی و... هرروز از ساعت 11 صبح آغاز و تا ساعت 18 ادامه خواهد داشت.
غرفه «ایران تئاتر» و فصلنامه علمی پژوهشی تئاتر و ماهنامه تخصصی هنرهای نمایشی «نمایش» واقع در بخش فرهنگی هنری، راهروی 5، شماره 54 در روزهای برگزاری نمایشگاه مطبوعات هرروز میزبان هنرمندان و علاقه‌مندان هنرهای نمایشی است.
بیست‌ و سومین نمایشگاه مطبوعات ایران از روز 5 الی 12 آبان ماه هرروز از ساعت 9:30 الی 20:30 در شبستان اصلی مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

 




نظرات کاربران