در حال بارگذاری ...
در یک اجرای ویژه

«کوکوى کبوتران حرم» با حضور مدیران و همراهان شهر کتاب روی صحنه رفت

نمایش «کوکوى کبوتران حرم» شنبه‌شب گذشته مورخ ۶ آبان ماه در یک سانس اختصاصى با حضور مدیران هنرمندان و مخاطبان شهر کتاب به روی صحنه رفت.

نمایش «کوکوى کبوتران حرم» شنبه‌شب گذشته مورخ 6 آبان ماه در یک سانس اختصاصى با حضور دکتر معصومه ابتکار مشاور امور بانوان و خانواده رئیس‌جمهور، علی مرادخانی معاون فرهنگی وزیرارشاد، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی، دکتر ایزدى معاونت وزارت راه و شهرسازى همراه با دیگر مدیران دولت، مؤلفان، ناشران، تولیدکنندگان محصولات فرهنگى، کارآفرینان بخش خصوصى، اعضاى فرهنگستان زبان و ادب فارسى، کارشناسان، نویسندگان، هنرمندان و مخاطبان شهر کتاب به روی صحنه رفت.
پس از تماشای کوکوی کبوتران حرم افسانه ماهیان ضمن خوش‌آمد گویی و تشکر از حاضران در سالن به همراهی شهرکتاب مرکزی با مدیریت خانم مژگان امجد اشاره کرد وگفت:
این اجرا براى ما بسیار اهمیت داشت چرا که پیوند شهر کتاب با تئاترخلاقیت بسیار ارزشمندى است. این تعامل ماندگار و مثال زدنى خواهد شد.
در ادامه مهدى فیروزان مدیرعامل موسسه شهر کتاب در خصوص این حرکت توضیح داد:  
شهر کتاب قائل به توسعه فرهنگى و اجتماعى است و اعتقاد  دارد توسعه نیابت پذیر و  تاخیر پذیر نیست  به همین دلیل ما ناگریز به توسعه هستیم. توسعه یعنى دانستن، تئاتر و هنرهاى دیگر  رسانه هاى انتقال اطلاعات، دانش و معرفت هستند. شهر کتاب در مسیر توسعه خود وارد حوزه هنر مى شود. به همین دلیل شهر کتاب اغاز ورودش را به فعالیت هاى هنرى  با  هنر نمایش رقم زد. 
او در ادامه افزود: نمایش کوکوی کبوتران حرم که یک اثر کاملا ایرانى است براى من انتخاب شایسته و مبارکى بود چرا که   دو بازوى بسیار قوى و تاثیر گذار این حوزه علیرضا نادرى و افسانه ماهیان در این اثر به عنوان نویسنده و کارگردان حضور داشتند.
در ادامه مژگان امجد رئیس شهر کتاب مرکزی و ضمن خوش‌آمد گویی این طور گفت: بسیار خوشحالم که حداقل خانواده شهر کتاب را دور هم جمع کردیم  امیدوارم این اتفاق مدام تکرار شود و باید  خبر خوش بدهم و آن خبر این است که پیوند بعدى شهر کتاب با موسیقی است.
همچنین لازم به ذکر است هنرمندانی چون: لوریس چکناواریان، کتایون ریاحی، حمید فرخ نژاد، پیمان قاسم خانی، محراب قاسم خانى، پزمان جمشیدى، یارتا یاران، مجید توکلى، حمیدپورآذری در این اجرا حضور داشتند.

شهر کتاب مرکزى در نظر دارد از تمامی حرکت های فرهنگی هنری حمایت کند واین حرکت فرهنگ ساز را در آینده ادامه دهد.

«کوکوی کبوتران حرم» با نقش آفرینی مرضیه بدرقه، بهناز جعفری، ناهید مسلمی، مسیح کاظمی، عاطفه رضوی، فروغ قجابگلی، مرضیه وفامهر، یلدا عباسی، فرزانه سهیلی، گیتی قاسمی، شقایق دهقان، شیدا خلیق، صدای امیر جعفری  و با طراحى صحنه، لباس و نور منوچهر شجاع هر روز ساعت 19 در سالن شماره 2 در پردیس تئاتر شهرزاد بر روی  صحنه می رود

 

 




نظرات کاربران