در حال بارگذاری ...
حضور کارگردان و بازیگران نمایش نذار این خواب تعبیر بشه در غرفه ایران تئاتر در نمایشگاه مطبوعات

رسانه ها قدرت انتخاب به مخاطب می دهند

به گزارش ایران تئاتر در روز چهارم برگزاری نمایشگاه مطبوعات مهدی نصیری ، ترانه کوهستانی و هما پریسان کارگردان و بازیگران نمایش نذار این خواب تعبیر بشه مهمان غرفه ایران تئاتر بودند .این نمایش تا اواخر آبان در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر در حال اجرا است.

نصیری در باره اهمیت و جایگاه رسانه ها در جهت حمایت از تئاتر افزود : از وقتی که رسانه در کنار هنرهای مختلف قرار گرفته اند . ارتباط مخاطب هم با هنرها بی واسطه تر شده و رسانه در فهم و تاویل هنرها به مخطبان کمک کرده اند و در اصل رسانه ها قدرت انتخاب را به مخاطب عرصه می کنند . 

هما پریسان درباره ویژگی های ایفای نقش زنی که در دودهه قبل زیست می کرده عنوان کرد : موقعی که نقشی را بازی می کنم در باره اش تحقیق زیادی انجام می دهم و می روم مابه ازاش را پیدا می کنم. دوستی گیلانی دارم که دو دهه از من بزرگتر است و زندگی دردهه شصت را تجربه کرده است و برای ایفای نقش خیلی به من کمک کرد و البته برای درست در آمدن لهجه بازیگر نقش مقابلم رضا جوشنی هم کمکم کرد. نکته مهم ملموس بودن شخصیت نازی است که خصوصیات انسانی  را راحت بروز می دهد.  نکته قابل اشاره دیگر در باره شخصیت نازی باردار بودنش است که باعث می شود حس و حال مادرانه ای پیدا کند و عشقش به خانواده اش دو چندان می شود . 

پریسان با اشاره به فضای جنگی که در نمایش مورد رویکرد قرار گرفته است افزود : علی رغم وجود فضای جنگ زندگی در جای جای نمایش دیده می شود و نشان می دهد در آن دوران پدران و مادران ما علی رغم شرایط سخت جنگ روال عادی زندگیشان ادامه داشت . 

این بازیگر در باره جایگاه حمایتی رسانه های تخصصی تئاتراز تئاتر و نمایش های در حال اجرا تصریح کرد:رسانه های تخصصی تئاتر مثل ایران تئاترنقش مهم و تاثیر گذار دارند. اما معتقدم برخی از رسانه ها فراگیر مثل تلویزیون در باره پرداختن به تئاتر کوتاهی می کنند . 

ترانه کوهستانی بازیگر دیگر نمایش در باره ویژگی های متفاوت نقش لیلا که بر خلاف دو شخصیت زن نمایش که شهرستانی هستند، پایتخت نشین است عنوان کرد : به نظر من لیلا به لحاظ شخصیتی ضعیف است و در مقابل خواست پدرش که می خواهد از شوهرش جدا شود خیلی راحت کوتاه می آید .  شوهرش هم شخصیت قوی ندارد و راحت تسلیم می شود. البته هر دوی اینها بعد از جدایی و آمدن مرد به سربازی دچار تحول می شوند . 

 کوهستانی در باره نقش رسانه ها در جهت معرفی تئاتر به مردم گفت : رسانه ها بسیار می توانند در این حوزه موثر و کارا باشند . با توجه به عدم نگاه حمایتی به تئاتر و نمایش های در حال اجرا به لحاظ تبلیغات ، رسانه های می توانند به عنوان یک بازوی حمایتی موثر عمل کنند . خیلی از مردم با خواندن تبلیغ یک نمایش در رسانه به دیدن آن ترغیب می شوند.

گزارش از احمد محمد اسماعیلی




مطالب مرتبط

مهدی نصیری:

انتخاب آثار خیابانی جشنواره تئاتر استان تهران سخت بود
مهدی نصیری:

انتخاب آثار خیابانی جشنواره تئاتر استان تهران سخت بود

مهدی نصیری، عضو هیئت انتخاب بخش خیابانی بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر استان تهران، آثار رسیده به این رویداد را با کیفیت ارزیابی کرد که همین ویژگی، کار ارزیابی و انتخاب نمایش‌ها را سخت ساخته بود.

|

نظرات کاربران