در حال بارگذاری ...
دکتر مجید سرسنگی در پاتوق ایران تئاترگفت:

اقدامات جدید ایران تئاتر درمعرفی گسترده نمایش های کل کشور ارزنده است

به گزارش ایران تئاتر دکتر مجید سرسنگی مدیر اسبق خانه هنرمندان و استاد دانشگاه در روز پنجم برگزاری جشنواره در نهم آبان مطبوعات مهمان غرفه ایران تئاتر در جشنواره مطبوعات بود .

دکتر مجید سرسنگی در گفت و گو با سردبیر سایت ایران تئاتر درباره تاثیرات رسانه بررشد و اعتلای تئاتر عنوان کرد: خوشحالم هستم که در غرفه سایت تخصصی ایران تئاتر حضور دارم و در باره این بحث ، گفت وگو انجام می دهیم. دیدگاهها در خصوص تعامل بین رسانه ها ، فرهنگ، هنر و تئاتر متفاوت است . در دهه های قبل تنها انتظاری که از رسانه می رفت این بود که خبری را تولید شود و بعد هم منتشر گردد و انتظارات در حداقل بود  و در اغلب رسانه های مکتوب و مجازی بخش اندکی از فضا در اختیار فرهنگ و هنر قرار داشت . در دهه شصت و هفتاد که در رسانه فعالیت می کردم می دیدم مدیران مسئول فقط در حد نیم صفحه امکان معرفی نمایش ها و فیلم ها را می دادند .

با توجه به نوع تعاملات فرهنگی و هنری در سطح جهان دیگر انتظار از رسانه در سطح حداقلی نیست و جنبه فرهنگ سازی نیز مطرح است و نمی توانیم تصور کنیم که یک هنری در کشور بخواهد توسعه پیدا کند . اما ابزار رسانه را با خودش نداشته باشد . هر زمان که رسانه به کمک هنر آمده است باعث شده هنر در بین جامعه رشد و تعالی پیدا کرده است .

دکتر سرسنگی با تاکید بر اقدامات جدید و موثر سایت ایران تئاتر در فضای مجازی و معرفی گسترده نمایش های تهرانی و شهرستانی افزود : به نظرم این نوع اقدامات بسیار ارزشمند است و به شناخته شدن کارهای هنرمندان شهرستانی کمک می کند و حمایت از تئاتر شهرستان به عنوان یک دغدغه برای مسئولین مطرح می شود و باید این نوع حمایتها استمرار داشته باشد.

 




نظرات کاربران