در حال بارگذاری ...
امیرمشهدی عباس کارگردان نمایش «اژدها، اولین حیوان خانگی» در غرفه ایران تئاتر

پشتوانه رسانه‌‌ها تئاتر را از حمایت‌های دولتی بی‌نیاز می‌کند

امیرمشهدی عباس کارگردان شناخته شده تئاتر در غرفه «ایران تئاتر» عنوان کرد: اگر تئاتر کودک و نوجوان ما پشتوانه‌ رسانه‌ای خوبی داشته باشد، دیگر نیازی به حمایت‌های دولتی ندارد.

به گزارش ایران تئاتر، امیرمشهدی عباس کارگردان شناخته شده تئاتر کودک و نوجوان به همراه گروه اجرایی جدیدترین اثر نمایشی خود با عنوان «اژدها، اولین حیوان خانگی» و عروسک‌هایشان به غرفه «ایران تئاتر» در بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات ایران آمدند.

مشهدی‌عباس با اشاره به اهمیت رسانه‌ها در جذب مخاطب برای آثار نمایشی، گفت: پیش از هر چیز باید توجه داشت که تئاتر، هنر اندیشه است و خوشبختانه در حال حاضر شکل کاری ما به گونه‌ای است که مخاطب خودمان را داریم، مکان خودمان را داریم، تخصص لازم را هم در این زمینه داریم و بر اساس نیازهایمان برای مخاطب خود تئاتر تولید می‌کنیم.

این کارگردان تئاتر ادامه داد: به طور کلی یکی از معضلات همیشگی تئاتر ما عدم اطلاع‌رسانی و عدم معرفی درست آن توسط رسانه‌ها بوده است. در واقع ما اگر در طول این سال‌ها رسانه‌ها را همراه خود داشتیم علاوه بر اینکه طی این مدت سیستم فروش و سیستم حمایتی ما خیلی بهتر می‌بود، دیگر نیاز به حمایت آنچنانی هم نداشتیم.

مشهدی عباس افزود: رسانه‌هایی مثل تلویزیون و همچنین جراید و سایت‌ها که برای مردم شناخته شده هستند مهم‌ترین نقش را در زمنیه اطلاع‌رسانی می‌توانند ایفا کنند. بعبارتی دیگر تئاتر ما به خصوص تئاتر کودک و نوجوان اگر پشتوانه رسانه‌ای قدرتمندی داشت، نیاز به حمایت دولت هم تا این حد نداشت. نخواهد داشت.

گفتنی است، نمایش «اژدها،اولین حیوان خانگی» به کارگردانی امیر مشهدی‌عباس روز جمعه ٥ آبان‌ماه جاری ساعت 19.30 با حضور حمید گلی و علی فروتن  در تالار هنر افتتاح می‌شود.

ویژه برنامه‌های «ایران تئاتر» در روزهای برگزاری نمایشگاه مطبوعات شامل برگزاری چندین بزرگداشت‌ها و گرامیداشت، نشست‌های تخصصی، گفتگو با مدیران و فعالان عرصه تئاتر، پرسش و پاسخ صمیمانه با هنرمندان پیشکسوت و شناخته شده تئاتر، بررسی نمایش‌های روی صحنه به همراه گروه‌های نمایشی و... هر روز از ساعت 11 صبح آغاز و تا ساعت 18 ادامه خواهد داشت.

غرفه «ایران تئاتر» به همراه مجله نمایش و فصلنامه پژوهشی تئاتر واقع در بخش فرهنگی هنری، راهروی 5، شماره 54 در روزهای برگزاری نمایشگاه مطبوعات هر میزبان علاقه‌مندان هنرهای نمایشی است.

بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات ایران از روز 5 الی 12 آبان ماه هر روز از ساعت 9:30 الی 20:30 در شبستان اصلی مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.




نظرات کاربران