در حال بارگذاری ...
در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات مطرح شد

ارمغان بهداروند: تولیت تئاتر استان‌ها به انجمن‌ هنرهای نمایشی واگذارشده است

ارمغان بهداروند مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران با حضور در غرفه هنرآنلاین در نمایشگاه مطبوعات، توضیحاتی را درباره تئاتر استان‌ها ارائه کرد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از سرویس تئاتر هنرآنلاین بهداروند گفت: از سال 94 که شیوه‌نامه انتخابات انجمن‌های شعب استانی را ابلاغ کردیم تا به امروز، در بالغ‌بر 30 استان کشور انتخابات انجمن هنرهای نمایشی برگزارشده و در حقیقت ساختار شبکه‌ای یا زنجیره‌وار انجمن‌ هنرهای نمایشی در سراسر کشور به انتخاب خود هنرمندان برقرارشده است.
مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی افزود: تولیت تئاتر استان‌ها باهمت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به انجمن هنرهای نمایشی واگذارشده و خود هنرمندان نیز به‌عنوان متولیان تئاتر استان‌ها بیش از دو سال است که در تمام فرایندهای تئاتر فعال هستند.
بهداروند اضافه کرد: طبیعتاً برخی از استان‌ها از ظرفیت و توانایی بالاتری برخوردار هستند که تلاش کردیم با برگزاری سمینارها و نشست‌های مختلف، یک توازن و وحدت رویه را در بین استان‌ها برقرار کنیم.
ارمغان بهداروند به راه‌اندازی پرتال استانی اشاره کرد و گفت: یکی از اتفاقات خیلی مهمی که در انعکاس اخبار استان‌ها به شدت مورد استقبال و توجه قرار گرفته، راه‌اندازی پرتال استانی است. ما در سایت "ایران تئاتر" یک صفحه اختصاصی به هر استان اختصاص دادیم که اخبار تولید، اجرا، هنرمندان و ویژگی‌های نمایشی هر استان را می‌شود در آن رصد کرد و با هنرمندان استان‌های مختلف ارتباط برقرار کرد.
بهداروند در خصوص نقش رسانه در حوزه تئاتر نیز گفت: اگر هنر تئاتر را به‌عنوان یک ارکستر ببینیم، زمانی می‌توانیم از این ارکستر یک آهنگ دلنشین بشنویم که همه اعضای آن هم‌نواختی داشته باشند. حضور رسانه می‌تواند به ایجاد این هم‌نواختی در تئاتر کمک کند و خوشبختانه تاکنون هم توانسته در تعالی و ترویج تئاتر در سراسر کشور موفق عمل کند.
مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی در پایان بیان کرد: هنرآنلاین طی چند سال اخیر به شدت تئاتر را حمایت کرده و نقش مهمی در تبلیغ و ترویج هنر تئاتر داشته است. به همه دست‌اندرکاران این رسانه خسته نباشید می‌گویم.

 




مطالب مرتبط

در نخستین کارگاه نقد و بررسی جشنواره پانتومیم مطرح شد

ایده‌های خوب و لزوم توجه به تکنیک
در نخستین کارگاه نقد و بررسی جشنواره پانتومیم مطرح شد

ایده‌های خوب و لزوم توجه به تکنیک

دو عضو هیئت منتقدان دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان در نخستین کارگاه نقد و بررسی و تحلیل آثار با اشاره به ایده‌های خوب آثار از لزوم توجه به تکنیک در اجرای پانتومیم گفتند.

|

در نخستین کارگاه جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان مطرح شد

استفاده سلیقه‌ای از موسیقی بومی در نمایش‌ آسیب‌زننده است
در نخستین کارگاه جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان مطرح شد

استفاده سلیقه‌ای از موسیقی بومی در نمایش‌ آسیب‌زننده است

کیارش میرمحمدرضایی، مدرس موسیقی و آهنگساز فعال در حوزه هنرهای نمایشی  با بیان این‌که موسیقی می‌تواند بیان‌کننده هویت فردی و یا اجتماعی انسان‌ها باشد، گفت استفاده سلیقه‌ای و بومی از موسیقی در نمایش از آسیب‌زننده‌ترین موضوعات حوزه تئاتر است. 

|

نظرات کاربران