در حال بارگذاری ...
در همایش سراسری عاشورا تا اربعین

«یک جرعه آب» در لاهیجان به صحنه می‌رود

«یک جرعه آب» به نویسندگی و کارگردانی نگار نادری در همایش سراسری عاشورا تا اربعین در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان به صحنه می‌رود.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش «یک جرعه آب» از تاریخ ٧ لغایت ١٧ آبان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر اجرا می‌شود. این نمایش تولید گروه نمایش همزاد شهرستان لاهیجان است که در همایش سراسری عاشورا تا اربعین توسط کانون تئاتر دینی کشور پذیرفته‌شده است.
نادری در خصوص این نمایشنامه گفت: خط داستانی نمایشنامه زاده تفکر من بوده و واقعیت تاریخی نیست. نمایش بهانه‌ای بوده تا علاوه برنشان دادن عمق فاجعه کربلا سرشت غیر انسانی و مسخ آدمی به تصویر کشیده شود. داستان نمایش بین رئالیسم و سورئالیسم مخاطب را با خود همراه می کند.
فاطمه علی پرست، حدیث نیکرو و عبداله بهادری بازیگران این نمایش؛ سمیه منجم طراح صحنه؛ امیر تنها و ساحل احمد دوست ساخت دکور؛ موذن صفری موسیقی نمایش را بر عهده دارند. نیلوفر صفارنیا و شیرین دمان از دیگر عوامل نمایش هستند.
این نمایش در دومین دوره جشنواره صاحبدلان نمایشنامه خوانی شد و در اولین جشنواره سراسری ما رابت الا جمیلا که در قزوین برگزار شد جایزه دوم نویسندگی را گرفته است.
نمایش درباره زنی است که از اسارت می گریزد و به خانه یکی از کوفیان پناه می برد. زن و شوهر کوفی به طمع مژدگانی از عبیداله سر از تن آن زن جدا می کنند اما متوجه میشوند که او وجود واقعی ندارد و خودشان به تباهی کشیده می شوند ...

 




نظرات کاربران