در حال بارگذاری ...
با اهدای لوح ویژه

معاون فرهنگی بنیاد شهید از کارگردان نمایش «راهمرد» تقدیر کرد

داود نورچه‌ایی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید تهران بزرگ به‌پاس هنرنمایی نمایش «راهمرد» از حامد هوشیاری طراح، نویسنده و کارگردان این نمایش تقدیر کرد.

به گزارش ایران تئاتر داود نورچه ایی، معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیادشهید تهران بزرگ، طی مراسمی در شامگاه پنج شنبه ۱۱ آبان ماه برگزار شد عنوان کرد: در کمال محبت و مودّت از مقام  ارزنده، سخنان سازنده، تحقیقات وسیع و نمایش وسیق بسیار زیبا و پرمعنای شما هنرمند و استاد فرهیخته و فرزانه که با گلگشتی جان فزا از ذوق و کلام نقاب از چهره ی عروس معارف و حقایق که همان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پرداخت به زندگی بنیان گزار جمهوری اسلامی ایران می باشد با نمایش راهمرد بر ما میگشایید و دارالملک آسمان زیبای اندیشه‌ها را منور می سازید، به رسم تعظیم و تکریم، این لوح تقدیر ویژه، تقدیم ذوق سلیم، رفتار لطیف و گفتار ظریفتان می گردد.
حمید مرادی، رئیس اداره هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران نیز که در این مراسم حضور داشت نیز در ادامه گفت: پرداختن به قیام کربلا و واقعه خون نگار عاشورا که در یک اثر مستقل پژوهشی در قالب نمایش به کندوکاو این مهم در اجرایی مطلوب توانسته مولفه‌های عاشورایی و آئینی را در متنی حماسی و ارزشی  بروی صحنه رغم بزند، اقدامی قابل تقدیر است؛ که بنده نیز بابت طراحی، نویسنده گی و کارگردانی حامد هوشیاری در نمایش راهمرد که توانسته در قالب نمایش آئینی، عاشورایی که در پرداخت سبکی جدید در قالب تعزیه با اجرای این نمایش موفق و سربلند بوده، شایسته تقدیر و قدردانی می دانم.
آخرین حضور حامد هوشیاری در تئاترشهر به ده سال پیش با نمایش "خنجره ها "برمی گردد که در کارگاه نمایش تئاتر شهر در بهمن و اسفند ۱۳۸۶ به روی صحنه رفت و در همان سال نیز دربیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در بخش چشم‌انداز ‏تئاتر ایران حضور داشت.
حامد هوشیاری نویسنده و کارگردان عرصه نمایش، عضو انجمن نویسندگان و منتقدان خانه تئاتر است که سال ۱۳۹۵ با نمایش  "آخه اینجا نزدیک‌تره به خدا " در خانه نمایش اداره تئاتر روی صحنه رفت که از سوی موسسه هنرمندان پیشکسوت به عنوان کارگردان نسل نو تئاتر دینی مورد تقدیر قرار گرفت. گفتنی است، از دیگر نمایش‌های این هنرمند می‌توان به "یک از ۱۷۵" در سال ۱۳۹۴ که با موضوع شهدای غواص عملیات کربلای چهار بود و در تالار محراب به روی صحنه رفت اشاره کرد. نمایش "سحرگاه سوم "درسال ۱۳۹۳ با مضمونی دینی و موضوع امام زمان (عج) که در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه رفت، نیز از دیگر کارهای این کارگردان است.
 
 

 




نظرات کاربران