در حال بارگذاری ...
با حضور ۱۱۰ هنرمند تئاتر آیینی از هشت استان کشور؛

دومین همایش تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین در شهرهای نجف و کربلا برگزار می‌شود

دومین همایش تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین با حضور هنرمندانی از هشت استان کشور در کشور عراق برگزار می‌شود.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر دومین همایش تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین به کوشش مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با حضور 110 هنرمند تئاتر آیینی از هشت استان کشور از روز 13 تا 18 آبان‌ماه در کشور عراق برگزار می‌شود.

کوروش زارعی؛ مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری؛ که خود در این همایش حضور دارد، گفت: همایش پیاده‌روی اربعین امسال برای دومین سال پیاپی در کشور عراق برگزار می‌شود. اجرای نمایش‌ها از شهر نجف آغاز می‌شود و سپس در مسیر پیاده‌روی به سمت شهر کربلا ادامه خواهند یافت. همچنین همایش تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین در روز اربعین با اجرای چند مجلس تعزیه به کار خود پایان خواهد داد.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری افزود: امسال 6 مجلس تعزیه به زبان فارسی، 5 مجلس تعزیه به زبان عربی، 8 نمایش خیابانی و موکبی، مقتل‌خوانی، پرده‌خوانی و نقالی با حضور 110 هنرمند از استان‌های گیلان، مازندران، هرمزگان، کرمانشاه، همدان، خراسان رضوی، تهران و خوزستان در همایش تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین برگزار می‌شود.
گفتنی است پیش از این، محراب محمدزاده از سوی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری به سمت مدیر اجرایی این همایش منصوب شده بود. در متن حکم وی آمده است:
آیین حماسه اربعین حسینی، نمایشی از قدرت جهان تشیع است. نمایشی از اتحاد، همدلی، صداقت و عشق به حسین بن علی (ع) که امت واحد جهان اسلام را تشکیل داده است. امام حسین (ع) در همایش عظیم پیاده روی اربعین همه را گرد هم آورده است تا مسیر عشق را پیش روی ما قرار دهد.
جناب آقای محراب محمدزاده، با توجه به تعهد و تجارب ارزشمند جناب‌عالی در عرصه نمایشی و اجرایی، به موجب این حکم به عنوان دبیر اجرایی «دومین همایش تئاتر مردمی پیاده روی اربعین حسینی (ع)» منصوب می شوید. امید است که در سایه الطاف الهی و مهر اباعبدالله در انجام امور محوله موفق و موید باشید و هنرمندان عاشق را در مسیر عشق به سر منزل مقصد برسانید. ان‌شاءالله/ کوروش زارعی؛ مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری.

دومین همایش تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین به کوشش مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از روز شنبه 13 آبان ماه (15 ماه صفر) تا روز پنج‌شنبه 18 آبان (20 ماه صفر) در شهرهای نجف و کربلا برگزار می‌شود.

 




مطالب مرتبط

مدیرکل هنرهای نمایشی:

جشنواره‌ها باید با انضباط مالی سفت و سخت برگزار شوند
مدیرکل هنرهای نمایشی:

جشنواره‌ها باید با انضباط مالی سفت و سخت برگزار شوند

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد از سخنانش درباره نبود انضباط مالی در چهل‌و‌یکمین جشنواره تئاتر فجر سوءبرداشت شده و منظور او زیرسوال بردن زحمت‌های برگزار کنندگان این رویداد بین‌المللی نبوده است.

|

نظرات کاربران