در حال بارگذاری ...
محراب محمدزاده؛ دبیر اجرایی همایش:

هرسال بر تعداد هنرمندان همایش تئاتر مردمی اربعین افزوده می‌شود

محراب محمدزاده درباره استقبال از دومین همایش «تئاتر مردمی اربعین» گفت: هنرمندان این دوره سه برابر افزایش داشته‌ است و بی‌شک هرسال بر تعداد این عزیزان اضافه خواهد شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از صحنه، محراب محمدزاده؛ دبیر اجرایی دومین همایش تئاتر مردمی اربعین (روایت راهیان) گفت: دومین همایش تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین روز گذشته- شنبه 13 آبان ماه- با اجرای گروه‌های تعزیه از شهرهای تهران، سوسنگرد و خوزستان در شهر نجف اشرف آغاز شد.
وی افزود: آثار این دوره از همایش تئاتر مردمی اربعین در قالب تعزیه‌های عربی و فارسی، نقالی، پرده‌خوانی و نمایش‌های محیطی اجرا می‌شوند و تنوع و تکنیک اجرا، بر مخاطبان آن افزوده است. این همایش، میزبان تماشاگران و مخاطبانی از ملیت‌های گوناگون است و این ویژگی، کیفیتی متمایز به اجراهای این همایش بخشیده است.
مسئول دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با بیان اینکه هنرمندان به این همایش، نگاه نذر فرهنگی دارند تصریح کرد: امسال 110 هنرمند از ‌استان‌های تهران، خوزستان، خراسان رضوی، گیلان، مازندران، بندرعباس و کرمانشاه در این همایش حضور دارند که نسبت به سال گذشته، تعدادشان سه برابر افزایش داشته‌ است و بی‌شک هرسال بر تعداد این عزیزان اضافه خواهد شد.

محمدزاده خاطرنشان کرد: از فردا - روز دوشنبه 15 آبان ماه- ادامه‌ی اجراها در مسیر حرکت به سمت کربلای معلی حرکت ادامه خواهند یافت و این همایش روز پنجشنبه در شهر کربلا به کار خود پایان می‌دهد.

خاطرنشان می‌شود دومین همایش تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین به کوشش مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از روز شنبه 13 آبان ماه (15 ماه صفر) تا روز پنجشنبه 18 آبان (20 ماه صفر) در شهرهای نجف و کربلا برگزار می‌شود.




نظرات کاربران