در حال بارگذاری ...
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

هیئت مؤسس «موزه تئاتر» انتخاب‌شده‌اند

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شکل‌گیری هیئت مؤسس موزه تئاتر اعلام کرد که هیئت‌مدیره و هیئت‌امنای موزه نیز به‌زودی انتخاب و معرفی می‌شوند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از خبرگزاری مهر؛ علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت «موزه تئاتر» و اینکه شکل‌گیری و راه‌اندازی آن در چه مرحله‌ای است گفت: از همان روزهایی که هنوز به معاونت هنری نیامده بودم با دوستانی همچون بهروز غریب‌پور و محمود عزیزی درباره این موضوع صحبت می‌کردیم که چطور ما ۱۰۰ سال تئاتر داریم ولی جایی برای نگهداری و ارایه اسناد آن نداریم. ما در موزه موسیقی اسنادی داریم که به درد تئاتر می‌خورد؛ نظیر پیش‌پرده خوانی‌های استاد انتظامی اما در تئاتر فضا و مکانی برای نگهداری این اسناد و مدارک وجود ندارد.
وی یادآور شد: ما خیلی پیگیری کردیم بلکه بتوانیم ساختمانی را برای راه‌اندازی موزه تئاتر در اختیار بگیریم که این امر میسر نشد. خیلی دوست داشتیم که با شهرداری این کار را انجام دهیم و پیگیری هم کردیم، بعضی از شهردارهای مناطق هم خیلی همراه بودند اما نتیجه‌ای حاصل نشد و سرانجام توسط مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی ساختمانی را برای این منظور خریداری کردیم.
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: الآن اساسنامه «موزه تئاتر» را تهیه‌کرده‌ایم و من، مرتضی کاظمی و آقای شفیعی به‌عنوان هیئت مؤسس موزه پیگیر برنامه‌ها هستیم تا هیئت‌مدیره و هیئت‌امنای موزه را انتخاب کنیم تا کارشان را شروع کنند.
مرادخانی معتقد است در بحث موزه مهم‌ترین بخش، بخش مستنداتی است که باید جمع‌آوری شوند. وی افزود: ما اگر نتوانیم این کار را انجام دهیم با فیزیک موزه هم مشکل خواهیم داشت. ما باید شروع به جمع‌آوری مستندات کنیم که البته دوستان مشغول این کار هستند.
معاون هنری وزیر ارشاد درباره طرح تبدیل‌شدن تئاتر نصر به «موزه تئاتر» تصریح کرد: به دنبال تئاتر نصر هم برای «موزه تئاتر» هستیم اما تئاتر نصر در بافتی قرارگرفته که لوازم الکتریکی فروشی‌ها آن را احاطه کرده‌اند. شهرداری طرحی دارد تا آن خیابان بافت فرهنگی و هنری پیدا کند که البته این طرح زمان‌بر است و اگر ما معطل به سرانجام رسیدن این طرح و راه‌اندازی تئاتر نصر به‌عنوان «موزه تئاتر» شویم، فرصت جمع‌آوری مستندات و انجام برنامه‌ریزی‌های موردنیاز را از دست می‌دهیم.
وی اظهار کرد: بهتر است ما اقدامات و برنامه‌ریزی‌های خود را انجام دهیم تا وقتی تئاتر نصر نیز شرایط تبدیل‌شدن به موزه تئاتر را پیدا کرد، کارها به‌درستی انجام‌شده باشد. تئاتر نصر فضای بزرگ‌تری دارد که امکانات موزه افزایش پیدا می‌کند تا تجربیات موزه‌ای بیشتری را در قالب موزه تئاتر ارائه دهیم.
مرادخانی بابیان اینکه فکر می‌کنم مهم‌ترین وجه قضیه این است که سریعاً زیرساخت‌های «موزه تئاتر» را درست و مباحث تئوریک تئاتر را پیگیری کنیم و اسناد جمع‌آوری شوند، اعلام کرد: طی یکی دو هفته آینده جلسه هیئت مؤسس موزه را برگزار می‌کنیم تا هیئت‌مدیره و امنای موزه را انتخاب کنیم چون کارهای ثبت موزه در حال انجام است و کارهای اداری نیز انجام می‌شوند. این روند باعث می‌شود که دوستان کار خود را شروع کنند و به‌سرعت باقی کارهای لازم برای شکل‌گیری موزه تئاتر نیز به سرانجام برسند.

 




نظرات کاربران