در حال بارگذاری ...
به همت حوزه هنری استان قم

نمایش «هم هوایی» در نخستین عصرانه تئاتر، نقد و بررسی شد

نخستین عصرانه نمایش حوزه هنری استان قم که روز یکشنبه ۱۴ آبان ماه در سالن سوره این حوزه برگزار شد، به اکران فیلم نمایش «هم‌ هوایی» و نقد و تحلیل آن اختصاص یافت.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان قم، نخستین عصرانه نمایش حوزه هنری استان قم که روز یکشنبه 14 آبان ماه در سالن سوره این حوزه برگزار شد، به اکران فیلم نمایش «هم‌ هوایی» و نقد و تحلیل آن اختصاص یافت.
در ابتدای این محفل که با حضور هنرجویان کارگاه اولین تجربه برگزار شد، فیلم نمایش «هم هوایی» نوشته مهین صدری به کارگردانی افسانه ماهیان بر روی پرده اکران ‌شد. در ابتدای بخش نقد و تحلیل، محمدرضا آزاد با تأکید بر اهمیت شکل‌گیری محافل هنری و تئاتری، این‌گونه نشست‌ها را فرصتی برای آشنایی بیشتر و تقویت سواد بصری و هنری در گرایش‌های گوناگون دانست و از هنرجویان خواست تا ذهن و دید خود را برای بهتر دیدن، با دقت دیدن و با تأمل دیدن پرورش دهند.
آزاد با تحلیلی گذرا بر موضوع نمایش «هم هوایی» بر اهمیت کنش‌های محسوس این نمایش تأکید کرد و ویژگی‌های کنشی که در اجرای زنده این اثر به کار گرفته‌شده را برشمرد.
وی در ادامه به شیوه انتقال انگیزه از متن به بازیگر و انتقال آن به مخاطب اشاره کرد و این مسیر را در بازیگری نمایش «هم هوایی» مرور کرد.
محمدرضا آزاد همچنین با تأکید بر اهمیت تجهیز بازیگر به ابزارهای لازم برای انتقال نقش، برخی از این ابزارها را در بازی بازیگران نمایش مذکور آنالیز نمودند.

در پایان نیز هنرجویان حاضر در محفل پرسش‌هایی در زمینه‌های تحلیلی و تکنیکی مطرح کردند و محمدرضا آزاد به آن‌ها پاسخ گفت.




نظرات کاربران