در حال بارگذاری ...
با حضور در تئاتر شهر تبریز

نائب رئیس مجلس به تماشای «زنی که تابستان گذشته رسید» نشست

نائب رئیس مجلس با اشاره به مسئولیت اجتماعی هنرمندان، گفت: اهالی هنر به‌عنوان پیشتازان فرهنگی جامعه وظیفه فرهنگ‌سازی و آموزش نسل‌های جوان را برعهده‌دارند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از تئاتر آذربایجان شرقی، مسعود پزشکیان با حضور در اجرای نمایش «زنی که تابستان گذشته رسید» در تئاتر شهر تبریز با تاکید بر نقش سازنده و تاثیرگذار هنرمندان در فرهنگ‌سازی و جهت دهی به زندگی مردم بخصوص جوانان گفت: هنرمندان و اهالی فرهنگ باید آگاه باشند که نه تنها آثار و هنرشان بلکه زندگی شخصی ایشان نیز به‌عنوان الگویی برای جوانان و قشر عظیمی از جامعه مطرح است.
نائب رئیس مجلس با بیان اینکه وظیفه هنرمند این است که خستگی ناپذیری را در ذهن مردم و مخاطبان بیدار کند، تاکید کرد: اینکه روندی افسرده و دلمرده از جامعه و زندگی به جوانان و جامعه نشان دهیم در ذهن من نمی گنجد زیرا ناامیدی، تسلیم شدن و کوتاه آمدن در مقابل ناملایمات با ذهن من سازگار نیست.
وی افزود: باید جوانانی را تربیت کرده و ایده ای به مردم دهیم که در هر شرایط و سختی تسلیم نشوند، بمانند و با قدرت مبارزه کنند، باید یاد بگیریم حتی اگر هم قرار بر مردن است با عزت بمیریم.
پزشکیان با تاکید بر اینکه نباید جامعه را افسرده و جوانان را سست عنصر نشان دهیم که کوتاه آمده و در مقابل مشکلات از میدان خارج می شوند، گفت: باید روندی مثبت و سازنده در پیش بگیریم و جنگندگی، ماندن و ایستادگی را در ذهن مخاطب خلق کنیم.
گفتنی است، نمایش «زنی که تابستان گذشته از راه رسید» اثر چیستا یثربی توسط گروه نمایش تربیت، به کارگردانی سعید ذوالفقاری از ۶ تا ۱۵ آبان ماه جاری در تالار اصلی تئاتر شهر تبریز به صحنه رفت.

 




نظرات کاربران