در حال بارگذاری ...
بهار کریم زاده:

«چه زود زمستون میشه» دغدغه اصلی من در زندگی بود

بهار کریم زاده درباره متن نمایش اخیرش گفت: موضوع نمایش «چه زود زمستون میشه» دغدغه اصلی خودم و هم نسل هایم در زندگی است چرا که دیگران همیشه خواسته هایشان را بر ما تحمیل کرده اند.

بهار کریم زاده کارگردان نمایش «چه زود زمستون میشه» درباره داستان این نمایش گفت: زن سوژه اصلی این نمایش است و داستان آن درباره دختری است که از نوجوانی عاشق موسیقی بوده و دوست داشته که در این رشته تحصیل کند اما خانواده او مانع این کار می شوند زیرا ترجیح می دهند که دخترشان در رشته های بهتری تحصیل کند و سرانجام این سخت گیری ها باعث می شود که دختر بخاطر فرار از مشکلاتش با خانواده ازدواج کند بلکه پس از آن بتواند به دنبال یادگیری موسیقی برود اما بعد از ازدواج بخاطر مشکلاتی که برایش پیش می آید موفق به انجام این کار نمی شود تا اینکه دخترش بزرگ می شود و علاقه زیادی به یادگیری موسیقی نشان می دهد، به همین دلیل نیز فرزندش را در این راه حمایت می کند.
وی در پاسخ به دلیل نوشتن متن نمایش «چه زود زمستون میشه» گفت: از آنجایی که پیام اصلی این نمایشنامه دغدغه اصلی زندگی خودم و هم نسل هایم است باتوجه به اینکه غالبا دیگران را به خودشان ترجیح داده اند و فضای بیرونی بر تصمیم های آنها چیره بوده و مستقیما تأثیر گذاشته است، این نمایشنامه را نوشتم.
کریم زاده در پاسخ بدلیل انتخاب سالن خانه نمایش گفت: سالن خانه نمایش از نظر اندازه و ابعاد مناسب کار من بوده است زیرا برای این نمایش به یک سالن کوچک و نزدیک به تماشاگر احتیاج داشتیم.
او درباره وضعیت گیشه گفت: از وضعیت گیشه با توجه به تبلیغات خوبی که داشتیم، راضی نبودم زیرا این روزها تماشاچی بیشتر بدنبال یک چهره در کار است و محتوای نمایش برایش بی ارزش است اما از آنجایی که ما اهالی تئاتر خیلی صمیمی با هم کار می کنیم، کیفیت کار برایمان مهم تر است.
وی درباره استفاده از چهره های سینمایی در تئاتر گفت: اگر استفاده از چهره به روند کار کمک کند و همچنین بازی خوبی نیز ارائه دهد می تواند مفید واقع شود درصورتی که اکثر مواقع از آنها به عنوان ویترین برای جلب مخاطب استفاده می شود.
کریم زاده در پاسخ به امکان داشتن تئاتر حرفه ای و رسیدن کار تئاتر به مرحله ای که دیگر برای بازیگران نیازی به شغل دوم برای برآورد هزینه های زندگیشان نباشد گفت: درحال حاضر تعدادی از بازیگران راه کسب درآمد بالا را در تئاتر پیدا کرده اند که شاید بخاطر بازی خوبشان باشد.
وی تصریح کرد: با این حال خیلی ها نیز برای اینکه در تئاتر حرفی برای گفتن دارند و دوست دارند که کار مورد علاقه شان را انجام دهند، بدون توجه به مسئله گیشه کار می کنند اما در کل اینکه بگوییم کلیه گروه های تئاتری باتوجه به افزایش روز افزون آنها و شرایط سالن ها و تماشاگران، موفق به کسب درآمد از طریق تئاتر شوند امری محال است و در این شرایط رقابت سختی که بین کلیه گروه های تئاتری وجود دارد تنها افرادی که قابلیت های بالاتری دارند موفق خواهند شد.
نمایش «چه زود زمستون میشه» به نویسندگی و کارگردانی بهار کریم زاده تا 30 آبان، ساعت ۱۹: ۳۰ در خانه نمایش اداره تئاترروی صحنه می رود.
در این نمایش محسن سلیمانی فارسانی، بهار کریم زاده، سهیلا جوادی، عباس شاه محمد زاده، سبا سلیمانی، مسعود انعامی، سالار نجفیان، دلارام شمس به ایفای نقش می پردازند.
از دیگر عوامل گروه می تواند طراح صحنه سالار نجفیان، مدیر صحنه محسن احسان، مشاور رسانه جواد تمدنی، دستیار صحنه  میر امین محمدیمنشی صحنه مهرناز صادقی راد اشاره کرد.

 




نظرات کاربران