در حال بارگذاری ...
کوروش زارعی در مراسم افتتاحیه‌ روایت عشق :

هنر نقالی و پرده‌خوانی بستر خوبی برای پرداختن به فرهنگ علوی است

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری درخصوص « روایت عشق» در مراسم افتتاحیه‌ آن گفت: برگزاری سوگواره پرده‌خوانی رضوی «روایت عشق» اتفاق پربرکتی است که باید برای برپایی این رویداد به آستان قدس رضوی دست‌مریزاد گفت.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، کوروش زارعی در مراسم افتتاحیه‌ اولین سوگواره‌ پرده‌خوانی رضوی« روایت عشق» در شهر مقدس مشهد اظهار داشت: دوسال پیش که حوزه هنری اقدام به برگزاری اولین جشنواره‌ پرده‌خوانی و نقالی غدیر (نقالان علوی) کرد فکر نمی‌کردیم استقبال مردمی تا این میزان و بیش از پیش‌بینی‌های ما انجام گیرد. این جشنواره به مناسبت دهه‌ ولایت و به بهانه‌ عید بزرگ غدیر برگزار شد که در سال دوم وسعت گسترده‌تری گرفت. نام این جشنواره را   نقالان علوی   گذاشتیم؛ چرا که معتقدیم هنر نقالی و پرده‌خوانی بستر خوبی برای پرداختن به زندگی ائمه‌اطهار(ع) و فرهنگ علوی است.
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری ادامه داد: معتقدیم سوگواره‌   روایت عشق   نیز در راستای اقدامات و اهداف نقالان علوی برگزار می‌شود که این‌بار دوستان ما در آستان قدس رضوی بانی آن شده‌اند. امیدوارم این حرکت با استمرار هرساله، فراگیری مداوم داشته باشد.
کوروش زارعی گفت: عرصه‌ فرهنگی را نمی‌توان یک‌تنه پیش برد. نهادهای فرهنگی باید دست به دست هم دهند تا با هم‌افزایی و همکاری اتفاقات بزرگ را رقم بزنند؛ مثل   روایت عشق   که با همراهی و همکاری آستان قدس رضوی و حوزه هنری برپا می‌شود.
گفتنی است اولین سوگواره پرده‌خوانی رضوی با همکاری و مشارکت موسسه‌ آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از 24 تا 28 آبان‌ماه هم‌زمان در مشهد، تهران، قم، شیراز، اصفهان، قزوین، کرمان، زنجان، اراک و همدان برگزار می‌شود.

 




مطالب مرتبط

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی مطرح کرد

کوروش زارعی: حوزه هنری از تئاتر استان‌ها حمایت مالی خواهد کرد
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی مطرح کرد

کوروش زارعی: حوزه هنری از تئاتر استان‌ها حمایت مالی خواهد کرد

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی، در دیدار با فعالان تئاتر بچه‌های مسجد و فعالان تئاتر حرفه‌ای استان چهارمحال و بختیاری وعده داد که حوزه هنری در حد توان خود از هنرمندان استان‌های فعال در حوزه تئاتر حمایت خواهد کرد.

|

نظرات کاربران