در حال بارگذاری ...
با همراهی هنرجویانش

رحیم نوروزی «ما تا ابد در قطب می مانیم» را به تئاترشهر می‌برد

رحیم نوروزی به همراه هنرجویانش نمایش «ما تا ابد در قطب میمانیم» را در تئاترشهر اجرا می‌کند.

رحیم نوروزی که قرار است به همراه هنرجویانش نمایش «ما تا ابد در قطب میمانیم» را در کافه  تریای تالار چهارسو اجرا ‌کند در گفت‌وگو با ایران تئاتر، گفت: این اثر نمایشی است باید هفته آخر آبان ماه اجرا می‌شد اما به دلیل آماده نبودن لباسها و موسیقی، زمان اجرایش به اول آذرماه موکول شد.
رحیم نوروزی که  بیشتر به عنوان بازیگر تلویزیون در میان مردم شناخته شده است و در کارنامه اش  بازی در سریالهایی چون، «مدار صفر درجه» ، «نفس گرم »، «نردبام آسمان» ، «یوسف پیامبر»، «پس از باران» و ...دیده می‌شود، در این سالها درنمایش‌های بسیاری چون «افرا»، «گالیله»، «مرگ فروشنده» ،«عشق و عالیجناب»،«بیگانه»و ... خود به عنوان نویسنده و کارگردان نیز نمایش‌هایی را اجرا کرده است .
نوروزی در جدیدترین کارش داستان‌هایی از هاروکی موراکامی را برای اجرا انتخاب کرده و نگارش نمایشنامه را نیز خود برعهده داشته است.
وی در معرفی نمایشنامه «ما تاابد در قطب می مانیم» اظهار کرد: متن این اثر را خودم نوشته‌ام و در نگارش آن نگاهی به داستانهای هاروکی موراکامی داشته‌ام .
نوروزی درباره برداشتش از آثار این نویسنده معاصر ژاپنی ادامه داد: این نمایشنامه برداشتی آزاد از پنج داستان است که در قالب یک قصه اجرا می شود. شاید بتوان گفت که در نگاه به یکی -دو داستان وفادارتر عمل کرده ام، اما در حقیقت ما روح و عناصر مشترک داستان های موراکامی را برگرفته ایم و کار خودمان را کرده ایم.
وی درباره انتخاب بازیگرانش اظهار کرد: در اجرای نمایش به وضعیت موجود تولید تئاتر کاری ندارم. همواره آرزو دارم که حساب تئاتر و پول را از یکدیگر جدا کنم . ما کوشیدیم که یک کار مستقل و خودجوش انجام دهیم. در این میان البته بیش از یکسال پشتکار و صبوری هنرجویان مدیریت مرکز هنرهای نمایشی و تئاترشهر نیز یاریمان کرد.
کارگردان نمایش «می رم روزنامه بخرم» به همراه هنرجویانش کار تازه‌اش را به مدت 45 دقیقه از یکم آذرماه اجرا می‌کند، هنرجویانی که تحصیل کرده تئاتر نیستند و آموزش بازیگری را از ابتدا با خود او آغاز کردند. حالا پس از نزدیک به دو سال تلاش و صبوری با کمال سر بلندی می توانیم به آن‌ها ببالیم و از خوش درخشیدنشان لذت ببریم.
نوروزی تاکید کرد: من نمی‌خواهم تماشاگر برای اسم کسی به دیدن این اثر بنشیند، برای همین حتی در تبلیغات نیز نامی از خودم و دیگر عوامل گروه نیاوردم  و این در حالی است که اگر کسی ادبیات معاصر جهان و تئاتر را پیگیری می کند برای دیدن کار ما می آید.
وی درباره ادامه اجرا عنوان کرد: در صورت استقبال مخاطب و موافقت تئاتر شهر اجرای نمایش  تمدید خواهد شد. با این که کار ما هنوز روی صحنه نرفته از سوی تالارهای دیگر و شهرستان ها هم دعوت به اجرا شده‌ایم.  ما نمی‌خواهیم به کارمان در یک نوبت اجرا پایان دهیم و اجراهای ما به پایتخت خلاصه نمی‌شود.
نمایش «ما تا ابد در قطب می مانیم » از اول آذر ماه ساعت 16:30 در مدت زمان 15  شب طی 45 دقیقه در تئاترشهر اجرا می‌شود.




نظرات کاربران