در حال بارگذاری ...
در آستانه برگزاری چهارمین دوره جشنواره

مسئولان جشنواره تئاتر کُردی سقز با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کردند

مسئولان جشنواره تئاتر کُردی سقز با عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش  ایران تئاتر این دیدار با حضور مهندس بیگلری نماینده سقز و بانه در مجلس ، اسماعیلی دبیر چهاردهمین جشنواره تئاتر کُردی ، زارع زاده مسئول کمیسیون فرهنگی شورای شهر و دبیر اجرایی جشنواره ،کریمیان معاون سیاسی فرماندار ، احمدی معاونت اداره کل و حاجی محمدی ریاست اداره ارشاد در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
این دیدار که پیرامون تامین اعتبار و مسائل زیرساختی جشنواره صورت گرفته موضوعاتی همچون تثبیت بودجه‌ مناسب در چارت معاونت هنری ؛ توجه زیر ساختی به فضاهای فرهنگی شهرستان از جمله تجهیز سالن و پلاتو و تخصیص اعتبار جهت احداث مجتمع فرهنگی هنری سقز ؛ لزوم رسما بین المللی شدن جشنواره با حضور سه کشور از سال آینده مطرح گردیده و به بحث گذاشته شد.
در پایان این دیدار دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بیان اینکه وظیفه ما در پیگیری مسایل فرهنگی و هنری کردستان دوچندان است بر بررسی دقیق مسایل و مشکلات مطرح شده تاکید و نسبت به حل این مسایل قول مساعد داد.
دبیر چهاردهمین جشنواره تئاتر کردی سقز در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارائه گزارشی جامع از وضعیت برگزاری این دوره از جشنواره خواستار حمایت ویژه مادی از این رویداد هنری شد و گفت:حمایت مورد نیاز این جشنواره که مستحق بین المللی شدن را دارد یکی از مطالباتی است که در حوزه توجه به هنر اقوام ایرانی از متولی اصلی فرهنگ و هنر کشور انتظار می رود.
علیرضا اسماعیلی با رشد کیفی آثار نمایشی مرحله نهایی این دوره از جشنواره تئاتر کردی افزود:حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین پایانی این دوره از جشنواره ضمن افزودن به غنای مهمانان ویژه جشنواره،امید در تحقق وعده بین المللی شدن جشنواره را در گام پانزدهم محقق خواهد ساخت.
مدیر موسسه نقش آفرینان هنر کردستان در ادامه با قدردانی از پیگیرهای فرماندار ویژه سقز و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی جهت تعالی پشتیبانی مادی و معنوی جشنواره تئاتر کردی خاطر نشان کرد:مرکز هنرهای نمایشی با تامین اعتبار مکفی حمایتی سالانه از این جشنواره مشابه جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان،می تواند نسبت به بهسازی تنها سالن تئاتر موجود در شهرستان سقز حمایت ویژه را در قالب سالن های تئاتر شهر محقق سازد.
شایان ذکر است دبیر جشنواره تئاتر کردی سقز با همراهی مهندس محسن بیگلری نماینده مردم سفز و بانه در مجلس شورای اسلامی لوح تقدیر و تندیس جشنواره را به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا نمودند

 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با داور هجدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز

حمیدرضا نعیمی: تئاتر کردی درختی استوار است
گفت‌وگو با داور هجدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز

حمیدرضا نعیمی: تئاتر کردی درختی استوار است

حمیدرضا نعیمی، داور هجدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز، تئاتر کردی را همچون درختی استوار می‌داند که بر خاک این مرز و بوم ریشه تنیده و جزو هویت و شناسنامه این شهر به شمار می‌رود و تداوم این جشنواره برای هنرمندان اهمیت دارد.

|

نظرات کاربران