در حال بارگذاری ...
گزارش ایران تئاتر از برنامه نمایش ها در سالن های دولتی

وقتی حضور ستارگان فروش تئاتر را تضمین می کند!

ایران تئاتر: در هفته پیش رو نمایش هایی همچون «الیور توئیست»،«در انتظار آدولف»، «گم و گور» با ستارگانی از دنیای سینما میزبان تئاتر دوستان در تماشاخانه های دولتی شده اند. در متن پیش رو نمایش هایی که در هفته اول آذر ماه میهمان این تماشاخانه ها هستند را به شما معرفی می کنیم.

به گزارش ایران تئاتر این روزها سردی هوا سبب کم شدن فعالیت مردم در بیشتر زمینه ها شده است، اما این وضعیت در تئاتر به گونه ای عکس رقم خورده و صحنه های نمایش روزهای پر جنب و جوش خود را سپری می کنند. در هفته پیش رو نیز اکثر نمایش های سالن های دولتی با ستارگانی از دنیای تئاتر و سینما به استقبال مخاطبان رفته اند. با نگاهی به آمار فروش این نوع نمایش ها، برای این هفته سالن های دولتی فروش بالایی را پیش بینی می کنیم. در متن پیش رو می خواهیم نمایش هایی را که در هفته اول آذر ماه میهمان سالن های دولتی تئاتر تهران هستند را به شما معرفی کنیم.

 

تئاتر شهر و نمایش هایش

نمایش «کلنل» به نویسندگی و کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور که از ساعت 19:30 جمعه 14 مهر ماه اجرای خود را در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر آغاز کرده , در هفته پیش رو نیز به نمایش خود در این سالن ادامه می دهد. در خلاصه داستان این اثر آمده است: «کلنل» در سالهای مشروطه‌ دوم (مشروطه صغیر- استبداد محمد علی شاه قاجار) روایت می‌شود و داستان عزیز، جوان ۳۵ ساله متمول و جاه طلب از خاندان قجر است که به‌دنبال پوشیدن ردای حاکمیت تهران است... . حسین پاکدل، شهرام حقیقت‌دوست، مونا فرجاد، اتابک نادری، سیروس همتی، علی سلیمانی، وحیدنفر، علی رضا ناصحی، آتیه جاوید، الهه شه‌پرست، جوادپورزند، حسین شفیعی، آناهیتا خسروی، سمیراسلیمی، رهامقدم، محسن مهری‌دروی، میلاد ابراهیمی، محمدشکری، سیامک توده‌فلاح، امیر باده‌دست و آیسان حداد بازیگرانی هستند که در این نمایش 100 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 20، 21، 28، 30 و 40 هزار تومان براساس مکان صندلی مورد نظر بلیط آن را خریداری کنند.

 

نمایش «آکواریوم» به نویسندگی سیامک احصایی، مهرک قزوینی و با طراحی و کارگردانی سیامک احصایی از ساعت 19:45 یکشنبه 7 آبان ماه میزبان تئاتر دوستان در سالن چهارسو مجموعه تئاتر شهر شده است. در خلاصه داستان این اثر این طور آمده است: زن و مردی از پشت دو پنجره تنهایی یکدیگر را پر می کنند... . این نمایش با بازی کاظم سیاحی، غزل شاکری، روح الله حق‌گوی لسان تا جمعه 17 آذرماه هرشب به مدت 1 ساعت برای مخاطبان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 25 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 

نمایش «بوی خواب» به نویسندگی محمد چرمشیر تازه ترین تجربه کارگردانی سهراب سلیمی بوده که از ساعت 19:30 یکشنبه 7 آبان ماه میزبان تئاتر دوستان در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر شده است. در خلاصه داستان این اثر این طور آمده است: جان براون در جستجوی آرامش به بیمارستان بیچ وود می‌آید. در آنجا با دکتر و پرستار مگی آشنا می‌شود و... . این نمایش با بازی مسعود دلخواه، قاسم زارع، شهره سلطانی تا پایان هفته جاری هرشب به مدت 70 دقیقه برای مخاطبان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 25 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 

نمایش «فرق اَ وسط» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی رسول کاهانی از ساعت 18 چهارشنبه اول آذر ماه در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفته و تا 23 آذر ماه از تئاتر دوستان در این سالن میزبانی می کند. در خلاصه داستان این اثر آمده است: از سیدخندان می‌ریم قلهک برای شر... . مجید یوسفی، بهار رضی زاده، ستاره ملکی، بهراد سلاح ورزی، کیمیا کاوند، باربد طولابی بازیگرانی هستند که در این نمایش 80 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 20 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 

نمایش «آبجی» به نویسندگی فرهاد امینی و با کارگردانی مهدی شاه پیری از ساعت 20 پنجشنبه 2 آذر ماه اجرای خود را در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر آغاز کرده و تا 24 آذر ماه برای تئاتر دوستان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: آبجی زشت است، خیلی زشت. اما موهایش زیباست‌. کسی موهایش را ندیده بود تا شبی که خود را غرق کرد... . مینو ملکی، نسیم تاجی، مهرنوش بلمه، داریوش فائزی بازیگرانی هستند که در این نمایش 65 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 20 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «ما تا ابد در قطب می مانیم» به نویسندگی و کارگردانی رحیم نوروزی از چهارشنبه 1 آذر ماه میزبان تئاتر دوستان در کافه تریای سالن چهارسو مجموعه تئاتر شهر شده است. این نمایش با بازی عالیه نعمت الهی، پرنیان محرابی، رومینا فرمانی، سوگل ایزدی فرد، سلمان مشیر پناهی و با صدای رحیم نوروزی تا 17 آذر ماه هرشب ساعت 16:30 برای مخاطبان در این مکان به نمایش گذاشته می شود. بهای بلیط این اثر 15 هزار تومان تایین شده است.

 

نمایش«اصفهان، شهر بچه های لهستان» اثری از محمد چرمشیر بوده که از ساعت 20 دوشنبه 6 آذر ماه در پلاتو اجرای مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود. این نمایش با بازی سپندار اکبری اعلم، دیبا پیشدادی، سایه پارسایی، دلشاد جلیلی، عرفان رهبری، رومینا قاسمی زاده، روژینا قاسمی زاده، اشکان زمردی مطلق، شیدا سجادی، برتیبا عاقبتی، کیانا کرمانیان، کیارش کرخی، رستا مطهری، پناه دخت نوروزی، پارسا ناظری تنها تا یکشنبه 12 اذر از تئاتر دوستان در این سالن میزبانی می کند. بهای بلیط این نمایش 15 هزار تومان در نظر گرفته است.

 

ستاره بازی در ایرانشهر!

نمایش «در انتظار آدولف» جدید ترین اثر علیرضا کوشک جلالی بوده که از ساعت 18:30 یکشنبه 21 آبان ماه در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه رفته است. این نمایش با بازی اشکان خطیبی، آناهیتا درگاهی، حسین امیدی، آوا شریفی و رضا مولایی تا 24 آذر ماه هرشب به مدت 90 دقیقه برای مخاطبان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. بهای بلیط این اثر 35 هزار تومان تایین شده است.

 

نمایش «گم و گو» به نویسندگی مشترک امیرمهندسیان، هادی احمدی و با کاگردانی امیرمهندسیان از یکشنبه 21 آبان ماه میزبان تئاتر دوستان در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر شده و تا 24 آذر ماه هرشب ساعت 20:30 به صحنه می رود. امیرجعفری، النازشاکردوست، کاوه ابراهیم، علیرضا زارع پرست، فردین شاه حسینی، سمانه آقازمانی بازیگرانی هستند که در این نمایش 80 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر بر اساس مکان صندلی مورد نظر 35، 40 و 50 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «پسران تاریخ» به کارگردانی اشکان خیل‌نژاد از ساعت 18 دوشنبه 22 آبان ماه در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه رفته و تا 10 آذر ماه به نمایش خود در این سالن ادامه می دهد. در خلاصه داستان این اثر آمده است: مدرسه... همه‌اش همین بود... تا جایی که به من مربوط می‌شد، برمی‌گردم مدرسه... .محسن ابوالحسنی، مجید آقاکریمى، مهرداد بابایی، سینا بالاهنگ، محمد برهمنی، سجاد حمیدیان، حامد رسولی، حمید رحیمی، مهدی شاهدی، مریم نورمحمدی، امیرمسعود واعظ ‌تهرانى بازیگرانی هستند که در این نمایش 65 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 30 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 

نمایش «تنهایی پر هیاهو» به نویسندگی حسین پاکدل و با کارگردانی امیرکاوه آهنین جان از ساعت 20:30 دوشنبه 22 آبان ماه در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر میزبان تئاتر دوستان شده است. این نمایش با بازی بانیپال شومون، آناهیتا همتی، السا فیروزآذر، روزبه اختری، ابوالفضل حاجی علیخانی، بابک قادری، شهاب ملک پور، بهداد قادری، میلاد تاجیک، بابک بینش، عسل هژبرپور، زکیه سیف، کاوه دوستی، نیما مظاهری، یوسف محوی، علی کیان، آرزو تاج نیا، مهسا اصغری، علی صحراگرد، نسترن ابراهیم زاده، نگین فیروزمنش، روژینا کلاه زری تا 24 آذر ماه هرشب به مدت 1 ساعت برای مخاطبان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. در خلاصه داستان این اثر این طور آمده است: بیماران قلبی، تنفسی و افراد زیر ۱۸ سال از دیدن نمایش جداً پرهیز کنند... . بهای بلیط این نمایش 30 هزار تومان تایین شده است.

 

پارسایی و ستارگانش در وحدت!

نمایش «الیور توئیست» نمایش تازه حسین پارسائی بوده که از چهارشنبه اول آذر ماه میزبان مخاطبان در تالار وحدت شده است. این نمایش با بازی امیرکاوه آهنین‌جان، مهناز افشار، آتیلا پسیانی، سعید چنگیزیان، هوتن شکیبا، داریوش موفق، نوید محمدزاده و همراهی بیش از ۱۰۰ بازیگر و هنرجوی نوجوان تا 30 دی ماه هرشب ساعت 18 به مدت دو ساعت برای مخاطبان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. بهای بلیط این اثر بر اساس مکان صندلی مورد نظر از 40 تا 95 هزار تومان تایین شده است.

 

دو نمایش تازه در حافظ !

نمایش «مهاجران» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی حسن علیکرمی از ساعت 19 دوشنبه 29 آبان ماه در تالار حافظ به صحنه رفته و تا 24 آذر به اجرای خود در این سالن ادامه می دهد. در خلاصه داستان این اثر آمده است: دو خانواده به هنگام مهاجرت در یک ایستگاه دور افتاده قطار به هم می‌رسند تا با گرفتن ویزای عبور به مسیر خود ادامه دهند.یکی به دلیل جنگ و دیگری از ... . حسن علیکرمی، روح الله مهرابی، محمد طاهری راد، پریسا مرادیان، تارا ناظری، مهدیه ابراهیمی، عاصم حاصل مهرى، فریبا بکلو، فاطمه گلچین، علی هاشمی پور، فاطمه صالحی، سمانه روشنی، امید اسکندر، سعید متینی، غزاله یراقى، محیا بشیری، غزل صادق الوعد، کیانا فاطمى فر، مهتاب مطهری، محسن هروى، اصغر کاشف، شهاب درفشدار، فرناز ناظرى، مهربان علیکرمى بازیگرانی هستند که در این نمایش 90 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 30 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 

نمایش «آقای شف» به نویسندگی و کارگردانی امید اسدى از ساعت 21 دوشنبه 29 آبان ماه میزبان تئاتر دوستان در تالار حافظ شده و تا 8 آذر ماه نیز در این سالن به نمایش گذاشته می شود. داود اسدالهى، فرزاد ابوعلى، محمد بیژنى نسب، شهرزاد کیانى، پگاه مشتاقى، شیلر کى، على حیدرى، ریحانه نظرى، نفیسا سبزى بازیگرانی هستند که در این نمایش 90 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

مولوی همچنان به کارگردانان جوان اختصاص دارد!

نمایش «قضیه» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی سجاد امیر مجاهدی از ساعت 19 چهارشنبه 10 آبان ماه میزبان تئاتر دوستان در سالن اصلی تالار مولوی شده است. این نمایش با بازی مهرنوش ستاری، محمد علی ابراهیمی، علی میر نژاد، سعید زارعی تا پایان هفته جاری هرشب به مدت 1 ساعت برای مخاطبان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 25 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 

نمایش «چشم در برابر چشم» به کارگردانی آرش طاهر خانی از ساعت 20:30 دوشنبه 29 آبان ماه در سالن اصلی تالار مولوی به صحنه رفته و تا 20 آذر ماه به نمایش خود در این سالن ادامه می دهد. در خلاصه داستان این اثر آمده است: گناه و فساد شهر را نابود کرده اند . دوک از شهر میگریزد و با لباس راهبان به شهر سرک میکشد... . زیبا بیده، جواد پولادی، میلاد چنگی، ماهور داراب زاده، حجت زینالی، شهره سعیدی بقا، مهدی سفاری، ماهور طوسی، اسماعیل کمالی دهقان، علی گلبن، آرین لطفعلیان، رضا مرشد، یاسمن میرزایی، امیر نوروزی، پژمان یاوری بازیگرانی هستند که در این نمایش 65 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 25 هزار تومان تایین شده است.

 

نمایش «ویتک، خرس سرباز» به نویسندگی و کارگردانی طناز مظفری از ساعت 17 جمعه 3 آذر ماه برای تئاتر دوستان در سالن کوچک تالار مولوی به اجرا درآمده و تا 22 آذر ماه میزبان مخاطبان در این سالن است. در خلاصه داستان این اثر آمده است: در سال ۱۹۴۲ و در میانه جنگ جهانی دوم، یک توله خرس توسط پسربچه‌ای در اطراف همدان پیدا شد، این توله خرس بعدها به عضویت ارتش لهستان درآمد و ویتک... . علی‌ پویا قاسمی و امیرعباس خراسانی بازیگرانی هستند که در این نمایش 50 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 25 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

خانه هنرمندان میزبان دو نمایش تازه!

«آخرین بازی» یکی از متن های محمود استاد محمد بوده که توسط سهیل ساعی برای اجرا در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان آمده شده است. این نمایش با بازی هومن رستگار، سهیل ساعی، محمد اثنی عشری و حضور افتخاری: میکائیل شهرستانی، سیامک صفری و بهناز جعغری از ساعت 18 چهارشنبه 8 آذر ماه اجرای خود را آغاز کرده و تا 28 آذر ماه میزبان تئاتر دوستان در این سالن است. بهای بلیط این اثر 20 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «چهارفصل» به کارگردانی فرانک ترابی از ساعت 19:30 چهارشنبه 8 آذر ماه در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می رود و تا 28 آذر ماه به اجرای خود در این سالن ادامه می دهد. تبسم هاشمی حائری، جمشید صفری بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 20 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 

تالار هنر جایی که کودکان با تئاتر آشنا می شوند!

نمایش« ماه و پری» به نویسندگی و کارگردانی عاتکه حسینی که از ساعت 18 جمعه 5 آبان ماه در تالار هنر به صحنه رفته یکشنبه 5 آذر ماه برای آخرین بار در این سالن به نمایش گذاشته می شود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: ماه پری دختر زیبایی است که زن آقا نا مادریش و گلابتون خواهر ناتنی اش از او نفرت دارند... . سید علی حسینی حصاری، سپیده ساعدی، عاتکه حسینی، شیلا مفلح، محمد میرزایی زرندی، امید مروج، زینب اشرف زاده، نیره حاجیان فروشانی، سحر محمد خانی بازیگرانی هستند که در این نمایش 1 ساعته به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 15 هزار تومان تایین شده است.

 

نمایش« اژدها اولین حیوان خانگی» به نویسندگی و کارگردانی امیر مشهدی عباس که از ساعت 19:30 جمعه 5 آبان ماه در تالار هنر به صحنه رفته است ؛ یکشنبه 5 آذر ماه برای آخرین بار از مخاطبان در این سالن میزبانی می کند. در خلاصه داستان این اثر آمده است: روزی یک جهانگرد وارد روستا می شود و به تنها پسر بچه روستا یک تخم اژدها می دهد... . مهرداد باقری، حامد زحمتکش، حمیدرضا حسینعلی، آوین بندی و فرزاد سلیمانی، سحر آقاسی، حمیدرضا گودرزی بازیگران و عروسک گردانانی هستند که در این نمایش 1 ساعته به ایفای نقش می پردازند. علاقمندان به تماشای این نمایش می توانند با پرداخت 15 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 

اکبری، شال و انگشتر را به سنگلچ می برد!

نمایش «شال و انگشتر» به نویسندگی و کارگردانی عبدالرضا اکبری از ساعت 20 دوشنبه 6 آذر ماه در تالار سنگلچ به صحنه می رود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: اواسط زمستون 1338 بنگاه شادمانی عباس مؤسس را به ایوانکی دعوت می کند تا در عروسی دختر اسدخان نمایش هزار و یک شب را اجرا کنند. اما باد و بوران، در میانه راه زمین گروه را زمین گیر می کند. گروه برای آنکه از سرما یخ نزنند، لباس های نمایش رو تن کرده و شروع به تمرین می کنند... . این نمایش با بازی داوود داداشی، علی فتحعلی، محمود راسخ فر، پندار اکبری، غلام بابونه، حمیدرضا مرادی، امیرحسین انصافی، نگار مقدسی، عرفان اکبری، فاطمه نوری، امیررضا دلیری، محمد امین پازوکی، فرهاد آبی، احمد شاه قاسمی، تانیا زارع، شیدا رزم شعار، فاطمه کاشانی، نازنین تبریزی، عاطفه موانس، ندا اکبری، فاطیما زارع، سارا فاتحی تا پایان ماه جاری هرشب به مدت 80 دقیقه برای مخاطبان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. بهای بلیط این اثر 20 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

حوزه هنری تنها با یک نمایش!

نمایش«کافی شاپ» به نویسندگی و کارگردانی حسینعلی بینوایی تنها نمایش حوزه هنری در هفته جاری بوده که از ساعت 18:30 در تماشاخانه ماه میزبان تئاتر دوستان شده است. در خلاصه داستان این اثر آمده است: «کافی شاپ»، داستان رساندن خبر شهادت رزمنده‌ای به اسم عباس به مادرش است که از بیماری قلبی رنج می‌برد... . این نمایش با بازی حسین پرستار، محبوبه یزدانی، محمد رضایی مقدم، بهادر میر ناصری تا 10 آذر ماه هرشب به مدت یک ساعت برای مخاطبان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. بهای بلیط این اثر 15 هزار تومان تایین شده است.

 

طلوع کسوف در خانه نمایش!

نمایش«کسوف» به نویسندگی ایوب آقاخانی و با کارگردانی فرینا مهرآذر از ساعت 18 دوشنبه 22 آبان ماه در خانه نمایش اداره تئاتر به صحنه رفته و تا 10 آذر ماه به اجرای خود در این سالن ادامه می دهد. حسین پرتوی، ملیحه میمنی، فریبرز ساجدی بازیگرانی هستند که در این نمایش 45 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 15 هزار تومان بلیط این اثر را خریداری کنند.

 

بازگشت صبری در سالن گلستان!

نمایش «منو نمی بره» به نویسندگی و کارگردانی زهرا صبری از ساعت 19 جمعه 3 آذر ماه در سالن گلستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میزبان تئاتر دوستان شده است. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «منو نمی‌بره» نمایشی ویژه مخاطب نوجوان و بزرگسال است و مضمون آن درباره‌ی رها شدن از تمام حسرت‌ها، دروغ‌ها، حسادت‌ها، جدایی‌ها و خاطره‌های تلخ و شیرین روزهای گذشته است... .این نمایش با بازی بهناز مهدی‌خواه، فهیمه باروتچی، خاطره عیسوند، نازنین نادر پور و سعید ابک تا 27 دی ماه هرشب به مدت 55 دقیقه برای مخاطبان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. بهای بلیط این اثر 8 هزار تومان تایین شده است.




نظرات کاربران