در حال بارگذاری ...
در گفت و گو با مخاطبان جشنواره عنوان شد

گستره ملی جشنواره لاله های سرخ باعث افزایش کیفیت آن شده است

در هوای معتدل و مطبوع اندیمشک مجموعه سالن های تالار خورشید میزبان مردم خونگرم و تئاتربین است و در اغلب سانسها با ازدحام مردم پشت در سالن ها مواجه می شود .

به گزارش اعزامی خبرنگار ایران تئاتر در این استقبال پرشور خیلی ها هم نمی توانند نمایش ها را ببیند وبا همت مسئولین جشنواره اغلب نمایش ها به اجرای مجدد می رسد. درگفت و گو با مخاطبان جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ اندیمشک با نگاه شان به تئاتر آشنا می شویم .

ابوذرقلاوند از جوان های علاقمند تئاتری اندیمشکی که در عرصه تئاتر سابقه دستیاری و بازی هم دارد در کنار دوستانش در صف ورود به سالن ایستاده است . او در مورد کیفیت و نحو برگزاری جشنواره می گوید : تقریبا  از اواخر دهه هشتاد با جشنواره و تئاتر آشنا شدم و برنامه های جشنواره را هر سال دنبال می کنم ومعتقدم با ملی شدن جشنواره سطح کمی و کیفی آثار جشنواره بهتر شده است و کارهای خوبی در این چند روزه دیده ام و چند نمایشی که از تهران در جشنواره حضور دارند آثار با کیفیت و درجه یکی هستند .

 

وی در ادامه تصریح کرد : در بخش بازی و بیان در چند نمایش کارهای خاص ودرجه یکی وجود داشت و به نظرم بازی ها در اغلب اجراها بیستر پیشرفت داشته است . البته متن قوی و دراماتیک می تواند باعث بهتر دیده شدن بازی بازیگر بشود و امیدوارم در نوشتن متن نویسندگان ما دقت بیشتری داشته باشند.

 

قلاوند در ادامه سخنانش با اشاره به توجه اغلب کارگردان ها به موضوعات اجتماعی افزود : خیلی از نمایش های امسال جشنواره به موضوعات روز جامعه مثل بروز خشونت ، اعتیاد ، اسید پاشی و غیره پرداخته بودند .

 

 وی در بخش پایانی سخنانش در باره  وضعیت اجراها افزود : اغلب کارها بدون تاخیر روی صحنه اجرا می شوند و علی رغم شلوغی مردم می توانند از نمایش ها دیدن کنند و این نظم مرهون تلاش و تدبیر دبیرجشنواره آقای بازگیروعوامل اجرایش است .

 

احسان موسویان مخاطب دیگری است که برای دیدن تئاتر به تالارخورشید آمده و او هم سالها است که در تئاتر و سینما هم فعالیت داشته است. او در مورد برگزاری و کیفیت نمایش های جشنواره معتقد است : به نظرم برگزاری این دوره با توجه به آثاری که دیده ام و محدودیت موضوعی نداشته اند باعث شده با جشنواره با کیفیت و متنوعی روبه رو باشیم . امیدوارم این واقعه کمتر مورد توجه قرار گرفته بحث بمباران 4 آذر اندیمشک با فوکوس جشنواره از مظلومیت خارج شود و در این روز در تقویم ملی ثبت شود و با صحبت های حمید رضا آذر رنگ بود که سال قبل این واقعه در کانون توجهات قرار گرفت و کیفیت آثار به جز در بخش دفاع مقدس رشد خوبی داشته است .

 

این مخاطب در ادامه افزود : نمایش های فنیکس ، چقدر سخنم درد می کند و با من حرف نمی زنی چرا؟ و کندو جزو آثار مطرح این دوره از جشنواره بوده اند والبته در برخی از سانس ها نمایش ها با تاخیر اجرامی شود و امیدوارم در دوره های بعدی این مشکملات و ناهماهنگی ها کمتر بشود .

 

گزارش از احمد محمد اسماعیلی

 




مطالب مرتبط

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

بخش‌هایی از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، بین‌المللی شد
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

بخش‌هایی از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، بین‌المللی شد

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، از اضافه شدن بخش بین‌المللی نمایشنامه‌نویسی و همچنین دعوت از گروه‌های نمایشی اقوام لر از کشور عراق به جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک خبر داد.

|

نظرات کاربران