در حال بارگذاری ...
امروز و فردا

گاراژ تیاتر با مورچه ها به نجف‌آباد می رود

نمایش مورچه‌ها که یک نمایش تکنفره آزمایشگاهی از گاراژ تیاتر است در دوره جدید اجراهای خود، پس از اجرا در تئاتر مستقل تهران، در نجف‌آباد اصفهان اجرا خواهدشد.

به گزارش ایران تئاتر نمایش مورچهها مشاهده آخرین لحظات زندگی یک فرد است، این نمایش به کارگردانی علی علوی، یک سولوپرفورمنس و محصولی آزمایشگاهی از  کمپانی تئاتر گاراژ نهم و دهم آذر ماه ۱۳۹۶  در خانه هنرمندان نجف آباد اصفهان به روی صحنه خواهد رفت.
علی علوی کارگردان مورچهها با بیان اینکه این نمایش در سال 2013 تولید شده است گفت: «این اثر یک محصول آزمایشگاهی است. در شیوه آزمایشگاهی یک اثر در طی زمان زیست خود از لحظه آفرینش تا لحظهای که در آن قرار دارد در حال توسعه است. اما اولین نسخه این نمایش چهار سال پیش در مدت زمان 18 ماهه تولید شد و به مدت سه سال و نیم در مکانهای مختلف از جمله قم، کاشان، فجر پلاس، مراکز بازپروری، کاروانسرای دیرگچین و تئاتر مستقل تهران اجراشد و قرار است پس از نجف آباد اصفهان به همین ترتیب در شهرهای دیگر نیز به نمایش در بیاید.»

مورچهها مشاهده آخرین لحظات زندگی یک فرد است. فردی که گاهی در میان اتاق، گاهی میان جنگل؛ و گاهی در انفرادی است. او سوالهای بی پاسخ بسیاری دارد، ولی به دلیل موقعیت خاصی که در زندگی برای او پیش آمده دچار صراحت است. او زندگیاش را در این یک ساعت مرور میکند.

این نمایش ساعتی از زندگی مورچهای بیگانه است که آرام آرام از صف دیگر مورچهها به بیرون رانده می شود. او در این یک ساعت یاد میگیرد که چطور میتواند صحبت کند، چطور میتواند کلمههایش را برای دیگر مورچه ها معنا ببخشد.

گفتنی است گاراژ یک کمپانی تئاتر آزمایشگاهی در شهر قماست. حوزه فعالیت گاراژ تیاتر تحقیق و پژوهش در حوزه تئاتر آزمایشگاهی، مطالعات انسانشناسی فرهنگ، بررسی رفتار و توسعه توانایی بدن و بیان بازیگر است.
این کمپانی در کنار تولید محصولات نمایشی در زمینه انسان شناسی تئاتر نیز پژوهش میکند. علوی سرپرست و کارگردان گاراژتیاتر در این خصوص گفت: کار انسانشناسی فرهنگی عمدتا بررسی شکلگیری، تحول و تاثیر فرهنگ در زندگی آدمی است.

مطالعات انسانشناسی در پروژه «مورچهها» در گاراژ تیاتر، پیرامون بررسی تغییرات و تاثیرات متقابل اجرا و بازیگر در هر دوره تمرینی در گروه و نیز در دورههای مختلف زیست اجتماعی او است. این اجرا مونتاژی از قطعات طراحی شده توسط بازیگر» و «متن» است که در پی پژوهش بر روی رفتارهای فردی و اجتماعی انسان به دست آمدهو در طول توسعهخود به عنوان محصول نهایی هر دوره تمرینی به روی صحنه میرود.

در «مورچه ها» سعید اکبرزاده ایفای نقش می کند.

از دیگر عوامل نمایش می توان به علی علوی(کارگردان،دراماتورژ صدا و حرکت)، هانی عبدالمجید(گرافیک، اجرای موزیک و صدا) ، سالارحسینیفر(تکنسین نور)، حسین عالمی، احمد طباطبایی و پارسا خادمی(ویدیو مپینگ) ، حامد گایینی(مدیر اجرایی)، حبیب ارمکان(مدیر امور مالی)، مهدی شاهین، مهدی سلیمانی، حسین عالمی و احمد طباطبایی(عوامل اجرایی) اشارهکرد.

این نمایش در محل خانه هنرمندان شهر نجف آباد و هر روز از ساعت ۱۸:۳۰ به روی صحنه می رود.

 




نظرات کاربران