در حال بارگذاری ...
مراسم اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر لاله های سرخ با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی برگزار شد

شفیعی: جشنواره لاله‌های سرخ یادآور خاطرات شیرین برای همه هنرمندان تلاشگر است

مراسم اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ با حضور مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی، محمد جوروند مدیرکل ارشاد خوزستان و جمع کثیری از مردم پرشور اندیمشک و مقامات محلی و استانی شامگاه جمعه دهم آذرماه برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر، در شروع مراسم مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی در سخنانی عنوان کرد: در کشورمان هنرمندان زیادی بدون توقع و چشمداشت به کار فرهنگی مشغول هستند و طراحی و برنامه‌ریزی‌هایی برای استفاده  درست و کامل  از هنر و هنرمندان جامعه یک ضرورت انکارناپذیر است و باید از پتانسیل‌ها و  ظرفیت هنر برای رساندن پیام حماسه‌های دوران مختلف جامعه استفاده کرد. حماسه مقاومت مردم اندیمشک در چهارم آذرماه در دوران دفاع مقدس همواره تاریخ‌ساز خواهد بود و برای رساندن پیام چنین حماسه‌هایی، هنر می‌تواند اثرگذاری چشم‌گیری داشته باشد و جشنواره لاله‌های سرخ یادآور خاطرات شیرین برای همه ما و هنرمندان تلاشگر در این عرصه است که امروز به همت هنرمندان و هنردوستان به جایگاه خوبی رسیده است. 

محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان هم در ادامه این مراسم در سخنانی اظهار داشت: حال و احوال تئاتر استان خوزستان خوب است و این جشنواره به بهبود وضعیت هنر استان و نمایش خوزستان کمک شایان کرده و ملی شدن این جشنواره، حضور داوران توانمند و استقبال خوب از جشنواره امسال بر کیفیت این جشنواره افزوده است و سال بعد هم با بین‌المللی شدن روند روبه رشد جشنواره ادامه پیدا خواهد کرد.

علی بازگیر دبیر بیست و سومین جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ نیز در ادامه مراسم به معرفی داوران و تعداد آثار انتخاب‌شده برای حضور در جشنواره پرداخت. جوایز بازیگری در بخش خیابانی به افراد زیر تعلق گرفت:

 

پوریا ریحانی بازیگر نمایش ماسک از اصفهان و احمد صمیمی بازیگر نمایش خاطره یکسان از تهران رتبه سوم بازیگری بخش خیابانی را به خود اختصاص دادند.

بازیگری دوم مرد به مالک آسالان بازیگر نمایش چقدر سخنم درد می‌کند از دهلران و سعید ذبیحی بازیگر نمایش آب از کرمانشاه اختصاص یافت.

بازیگری اول مرد را رامین قادری بازیگر نمایش فنیکس از امیدیه به خود اختصاص داد.

بازیگری سوم زن به مارال ایزد بخش بازیگر نمایش چقدر سخنم درد می‌کند از دهلران و رؤیا نصیری بازیگر نمایش سوخو از اندیمشک اختصاص یافت.

رتبه دوم بازیگری زن به فاطمه رحمانی بازیگر نمایش سرخ‌ترین روز خدا از رشت و بازیگری اول زن به شکیلا هوتمن بازیگر نمایش فنیکس از امیدیه اختصاص یافت.

در بخش کارگردانی رتبه سوم به طور مشترک به امین پورمند کارگردان نمایش سوخو از اندیمشک و خانم نادره حیدریان کارگردان چقدر سخنم درد می کند از دهلران اختصاص یافت.

کارگردانی دوم به طور مشترک از سوی هومن میرمعنوی کارگردان نمایش سرخ‌ترین روز خدا از رشد و سعید ذبیحی کارگردان نمایس آب از کرمانشاه کسب شد.

در بخش خیابانی کارگردانی اول توسط مرتضی امینی پور برای نمایش فنیکس از امیدیه کسب شد.

هیات داوران تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار و جایزه نقدی خود را به طراح و ایده پرداز نمایش فنیکس آقای مرتضی امینی اهدا شد.

هیات داوران جشنواره در راستای ارج نهادن به حماسه 4 آذر مردم اندیمشک مراتب تقدیر خود را از نمایش‌های «سوخو» اندیمشک به کارگردانی امین پورمند و نمایش «سرخ‌ترین روز خدا» به کارگردانی هومن میرمعنوی تقدیم کرد.

نمایش «فنیکس» از امیدیه از سوی هیات داوران جشنواره برای معرفی به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان انتخاب شد.

در بخش نمایش های صحنه ای در بخش موسیقی ، هیات داوران با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی موسیقی نمایش هزار پیراهن از هزار یوسف کار سرکار خانم الهام علی محمدی از اراک را مورد تقدیر قرار داد.

جایزه موسیقی نمایش شامل لوح تقدیر و تندیس جشنواره به موسیقی نمایش اوسنه آرش خوشنام از اندیمشک اهدا گردید.

در بخش چهره پردازی هیات داوران با لوح تقدیر و جایزه نقدی به هر یک از چهره پردازی نمایش های اوسنه خانم شکوفه جودکی از اندیمشک و نمایش اویل آقای مهرداد درگی از زاهدان تقدیر کرد.

همچنین از ستار رشنو و مژه پهلوان در این بخش تقدیر شد.

در بخش طراحی صحنه هیات داوران با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی از طراح صحنه نمایش «با من حرف نمی زنی چرا» کاری از احمد صمیمی از تهران تقدیر کرد.

جایزه طراحی صحنه شامل لوح تقدیر و تندیس جشنواره و جایزه نقدی به نمایش «خط آخر» فرزانه فاطمی از قوچان اختصاص یافت.

در بخش بازیگری مرد هیات داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی را به طور مشترک به ایمان ملکی‌پور برای نمایش «هزار پیراهن از هزار یوسف» از اراک و محمد محمدیان شمالی برای نمایش «انقباض» از ایلام اختصاص داد.

رتبه دوم بازیگری مرد به امیر سعیدی برای نمایش «خط آخر» از قوچان و رتبه اول بازیگری به محسن خدادادی برای نمایش «اوسنه» از اندیمشک داده شد.

در بخش بازیگری زن رتبه سوم به طور مشترک به ساغر کیخا نمایش «اویل» از زاهدان و فاطمه نصیری نمایش «شب آفتابی» از بندر گز اختصاص یافت.

رتبه دوم بازیگری زن به طیبه صیدمحمدی برای نمایش «انقباض» از ایلام و رتبه اول بازیگری به شیما پورسهم الدین برای نمایش «کندو» از شیراز اهدا شد.

رتبه سوم نمایشنامه‌نویسی به طور مشترک به سیدمحمد محمدی برای نمایش «هزار پیراهن از هزار یوسف» از اراک و کامران شهلایی برای نمایش «با من حرف نمیزنی چرا» از تهران تعلق گرفت.

رتبه دوم نمایشنامه نویسی به ابوالقاسم مهدوی از بندر گز برای «شب آفتای» داده شد و رتبه نخست این جشنواره را هیچ نمایشنامه‌ای نتوانست کسب کند.

در بخش کارگردانی از نمایش «اویل» کار سعید بادینی تقدیر شد.

رتبه سوم کارگردانی به طور مشترک به احمد صمیمی کارگردان «با من حرف نمیزنی چرا» از تهران و طیبه سیدمحمدی برای نمایش «انقباض» از ایلام داده شد.

رتبه دوم کارگردانی مرتضی عیدی از قوچان برای نمایش خط آخر داده شد و رتبه نخست توسط مهدی آشوغ کارگردان نمایش اوسنه از اندیمشک کسب شد.
 

در بخش مهمان نمایش «ضیافت شوم» نویسنده: رضا طاهری، کارگردان: مصطفی عمله از خوزستان و نمایش «دُن کامیلو» نویسنده: کورش نریمانی، کارگردان: پویا حسنوند، لرستان به مرحله نهایی راه یافتند.

همچنین در آئین اختتامیه بیست وسومین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ  در بخشی جداگانه به پاس تلاشهای هنرمند شناخته شده خوزستانی مصطفی بوعذار در امر برگزاری نخستین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی که به مدت یک هفته در چذابه خوزستان برگزار شد از سوی مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی جناب مهندس شفیعی  و مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خوزستان دکتر جوروند تقدیر به عمل آمد.

مصطفی بوعذار مدیر کانون تئاتر انقلاب ودفاع مقدس خوزستان ورئیس انجمن تئاتر شاهد اهواز است که چندی پیش برای اولین بار نمایش خیابانی «رهسپار خیمه ها» از خوزستان را با همزمان با دهه دوم محرم در کشور ارمنستان اجرا نمود.
در این مراسم همچنین از حسین مسافر آستانه  وحمید رضا آذرنگ دو هنرمند برجسته تئاتر کشور نیز تقدیر به عمل آمد.

 

گزارش از احمد محمد اسماعیلی




نظرات کاربران