در حال بارگذاری ...
سروش طاهری بازیگر وکارگردان تئاتر در گفت وگو با ایران تئاتر

برای اولین بار بلافیگورای یاسمینا رضا را در ایران اجرا می کنم

سروش طاهری در سال های اخیر جزو پر کارها و موفق های تئاتر در عرصه بازیگری و کارگردانی بوده است . وی کارشناس ارشد تئاتر است و عضو هیئت مدیره انجمن هنرهای تجسمی خراسان، بازبین جشنواره نمایشنامه خوانی خراسان (سه دوره)،داور جشنواره تئاتر کوتاه دانشجویی بوده است.

طاهری در 2 فیلم سینمایی و 10 فیلم تلویزیونی و 12 سریال و 50 تئاتربازی کرده است. طاهری در زمینه تالیف و نگارش کتاب های تخصصی هنری  هم اثر گذارو موفق است و چند مقاله در خصوص فرهنگ و رسانه/ بازیگری جنگ/ نمایشنامه خوانی نوشته است. سروش طاهری رتبه اول بازیگری جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت/ رتبه اول بازیگری چهارمین و هشتمین دوره تئاتر ماه/ بهترین بازیگر تئاتر خراسان (سه دوره)/ رتبه اول بازیگری مرد ششمین تئاتر بانوان ایران/ کارگردان نمونه سال/ برگزیده بازیگری مرد در بخش مسابقه مرور تئاتر ایران سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر رابرای بازی در نمایش سنگ بست به دست آورده است و همچنین برای بازی در نمایش مدریک مورد تقدیر در بخش «تازه های تئاتر ایران» قرار گرفت.  سروش طاهری در گفت وگو با ایران تئاتر در باره پر کاریش در سال های اخیر و کارهای جدیدش گفت : سال قبل و امسال در بیش از هفت نمایش بازی و دو نمایش را کارگردانی (نمایش پاریس آبی ، سفید ، قرمز ،نمایش آرتور آویی ، مروارید، خانه پاکیزه  و چند نمایش دیگر) کردم و در ضمن اداره کل هنرهای نمایشی به من لطف زیادی داشت و بهای زیادی برای کارم قائل شد . مهدی شفیعی و پیمان شریعتی هم با من تعاملات خوبی داشتند و جای تشکر دارد .در حال حاضر هم در نمایش بلشویک به کارگردانی عباس اکرمی بازی دارم .

 

 طاهری با اشاره به اولین اقتباس در ایران از نمایش نامه بلا فیگورای یاسمینا رضا افزود : قرار است این نمایش را که تا به حال در ایران ترجمه نشده را کارگردانی کنم. این متن برای اجرایم توسط بهروز سرورعلی شاهی به فارسی ترجمه شده است و بعد از اجرا نمایش نامه توسط انتشارات افراز به بازار نشر می آید.

 

این کارگردان در ادامه در باره تعامل با یاسمینا رضا در باره اجرای نمایش نامه اش در ایران تصریح کرد: بهروز سرورعلی شاهی زمانی که در فرانسه بودند با ایشان در این باره مکاتبات کتبی داشتند. این نمایش قرار اوایل دی ماه  در سالن شانوی روی صحنه اجرا شود .

 

وی درباره داستان و عوامل اجرایی نمایشش گفت : داستان این اثر در باره از هم گسیختگی زندگی غربی مشخصاً فرانسه است و سلطه فرهنگ امریکایی بر اروپا برایشان چالش های زیادی را به وجود آورده است . در نمایش فضای شیرین و کمدی هم وجود دارد. در این نمایش سوسن مقصودلو ، مانلی حسین پور، بهروز سروعلی شاهی ،شهره رعتی و میثم راز فر بازی دارند. منوچهر شجاع طراح صحنه ، علی گودینی به عنوان طراح چهره پردازی هم با نمایش همکاری دارند.

 

سروش طاهری در باره اجرای نمایش سرخ ، سفید ، آبی عنوان کرد : آقای حریری قول دادند که از این نمایش در جهت اجرا در تالار مولوی حمایت کند . اما به قولش عمل نکرد و فرصت اجرا در مولوی اجرا نشد. بهانه ایشان هم اجرای دو هفته ای نمایشم برای گرفتن مجوز حضور در جشنواره تئاتر فجر بود . در حالی که قبلا این مسئله را به من نگفته بودند .

 

 این بازیگر در ادامه تاکید کرد : در نمایش فیش آباد سیروس همتی بازی دارم و این اثر قرار است در تماشاخانه سرو روی صحنه برود . من در این نمایش شخصیت اصلی نمایش مرد راننده را بازی می کنم و مانلی حسین پور نیز نقشم مقابلم را بازی می کند .

 

 

گفت وگو از احمد محمد اسماعیلی




نظرات کاربران