در حال بارگذاری ...
بهمن‌ماه 96

بهروز غریب‌پور بهمن ماه با «اُپرای عروسکی خیام» در تالار فردوسی

بهروز غریب‌پور در ادامه رپرتوار اپراهای عروسکی گروه آران، بهمن ماه سال‌جاری یک‌بار دیگر «اُپرای عروسکی خیام» را در تالار فردوسی اجرا می‌کند.

به گزارش ایران تئاتر، در ادامه اجرای مجدد و تناوبی (رپرتوار) آثار اپرایی گروه تئاتر عروسکی آران، بهروز غریب‌پور از روز 1 تا 13 بهمن‌ماه سال‌جاری «اُپرای عروسکی خیام» را در تالار فردوسی اجرا می‌کند.

اُپرای عروسکی خیام هشتمین اُپرای تولید شده توسط گروه تئاتر عروسکی آران است که پیش از اجرای آن در تیرماه 96 با استقبال قابل توجه مخاطبان مواجه شد.

این اُپرای عروسکی پنجمین تولید گروه تئاتر عروسکی آران بر اساس شخصیت شعرای فاخر ایرانی پس از اُپراهای عروسکی فردوسی، سعدی، حافظ و، مولوی است.

غریب‌پور در اُپرای عروسکی خیام خیلی به زندگی شخصی این شاعر نپرداخته و بیشتر به ابعاد اندیشه خیام در اواخر عمرش و زمانی‌که او به همراه یارانش تقویم جلالی را به انجام می‌رساند، توجه کرده است. در بخشی از اُپرا که مربوط به معرفی اندیشه‌های خیام و صدور این اندیشه‌ها به دنیای غرب است اشعار خیام به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسه و زبان کردی اجرا می‌شود.

اُپرای عروسکی خیام به نویسندگی، طراحی و کارگردانی بهروز غریب‌پور، از 1 تا 13 بهمن ماه 96 هر روز ساعت 19 به مدت 120 دقیقه در تالار فردوسی اجرا می‌شود.




مطالب مرتبط

تبریک مدیرعامل بنیاد رودکی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

هنرهای نمایشی روایتگر تاریخ هویت پرمهر ایرانیان است
تبریک مدیرعامل بنیاد رودکی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

هنرهای نمایشی روایتگر تاریخ هویت پرمهر ایرانیان است

محمد الله‌یاری فومنی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی-هنری رودکی با تبریک روز ملی هنرهای نمایشی، هنرهای نمایشی را آیینه و تبلور ایران پرعزت و خانواده هنرمندان تئاتر را روایتگر تاریخ و هویت پر مهر و ایمان مستحکم مردمان این سرزمین اسلامی دانست.

|

نظرات کاربران