در حال بارگذاری ...
طی مراسمی با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی در حوزه هنری

هنرمندان همایش تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین تقدیر شدند

مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از هنرمندان و دست‌اندرکاران برگزاری دومین همایش تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین، طی مراسمی تقدیر و تشکر به عمل آورد.

به گزارش ایران تئاتر این مراسم که  با حضور  مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی ،حجت الاسلام  بهداروندعضو شورای ارزشیابی، اتابک نادری مدیر هماهنگی امور استان های اداره کل ،حسین مسافر آستانه ، امیر نصیربیگی، راسخ‌رادمدیر اداره تئاتر ، کریم اکبری‌مبارکه، یدالله وفاداری، فاضل نظری،، مهرداد رایانی مخصوص، حسین ، سعید نجفیان وشرکت کنندگان و علاقمندان  پس از انجام نشست خبری نتایج تئاتر اربعین برگزار شد.

کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در ابتدای این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از حضور روحانیون گران قدر ، مدیران فرهنگی هنری و هنرمندان با بیان گزارشی کوتاه از برگزاری همایش تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین، حضار را به تماشای مستندهای تصویری در قالب چند کلیپ‌ از همایش تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین امسال دعوت کرد .

همچنین مرشد محسن میرزاعلی نیز در این مراسم به بیان خاطره‌ای از این پیاده روی پرداخت و گفت: اتوبوس حامل هنرمندان به همراه آقای کوروش زارعی به عنوان پرچم‌دار این رویداد فرهنگی هنری در برخی نقاط مناسب جهت استراحت توقف می‌کرد. در میان مسافران این اتوبوس که همه هنرمند و از عوامل گروه‌های نمایش بودند، یک یا دو زوج هم وجود داشت. به صورت اتفاقی در یکی از توقف‌های اتوبوس جهت استراحت با صحنه‌ای دوست‌داشتنی مواجه شدم. یکی از زوج‌های همراه ما روی زمین نشسته بودند تا کمی استراحت کنند. در همین هنگام پیرمردی با قد خمیده با لباس‌های مندرس به آنها نزدیک شد و به عربی شروع به صحبت کرد. آن زوج که تصور می‌کردند پیرمرد می‌گوید اینجایی که نشسته‌اید جای من است، جای نشستن خود را تغییر دادند. اما پیرمرد بار دیگر به سراغ آنها رفت و حرف‌های قبل را تکرار کرد. تا اینکه روحانی همراه ما ،که به زبان عربی نیز تسلط داشت، متوجه منظور پیرمرد شد و به سراغشان رفت.

میرزاعلی در ادامه گفت: روحانی برای آن زوج ترجمه کرد که پیرمرد می‌گوید: «من از دار دنیا تنها همین لباس کهنه، یک جفت دمپایی و یک عصا بیش‌تر ندارم تا به زوار اهل بیت خدمت کنم. تنها کاری که می‌توانم انجام دهم این است که هر کس در اینجا می‌نشیند با تن خود برایش سایه‌بانی بسازم تا آفتاب او را آزرده نسازد.»

میرزاعلی ادامه داد: وقتی این جمله را شنیدم صحرای کربلا را یادآورم ساخت که چگونه بدن پاک و مطهر اباعبدالله‌الحسین(ع) چند روز زیر آفتاب سوزان بود. ما نیز به همراه هنرمندانی که روزگار خوشی داشتند و دارند در این راه گام نهادند و ارادت خود را به امام خودشون ابراز کردند. انشالله که مورد قبول امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان واقع شود.

این مراسم با تقدیر ویژه‌ای از شخصی که در عراق منزل و ساختمان شخصی خود را در اختیار هنرمندان همایش تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین قرار داده بود پی‌گیری شد. حاج حیدر طرفی از اعراب ساکن عراق است که با اسکان دادن و پذیرایی از هنرمندان تئاتر مردمی «روایت راهیان» در این رویداد فرهنگی نقش مهمی را ایفا کرد مورد تقدیر و تشکر قرار گرفت. ایشان که خود امکان حضور در این مراسم را نداشت، نماینده‌ای را به جای خود فرستاده بود. نماینده حاج حیدر طرفی که روحانی جوان و دوست‌داشتنی بود در این برنامه ضمن تشکر از همه حضار به نقل از حاج حیدر طرفی گفت: ایشان در پیاده‌روی امسال، هنگام عبور از میان مردم و موکب‌های مسیر پیاده‌روی دلش می‌شکند که چرا او به زوار امام حسین(ع) خدمت نمی‌کند. در همین فکر بود که با گروه آقای زارعی مواجه می‌شود و توفیق خدمت به زوار هنرمند امام حسین(ع) نصیبش می‌شود.

در پایان این مراسم از هنرمندان شرکت کننده در این همایش از جمله علی غافلی، سائلی، آرش ساربان، میلاد دریس، ولی دریس، محسن میرزاعلی، حمیدرضا علی‌زاده گیلانی، عبدالله محسنی، محمد قاسمی، مرشد چایانی، مهیار هزار جریبی، امید بشی، محمد جهانپا، حسین گلچین، عرفان ساربان، محمود جودکی، رسول میرزاعلی، حمید ابراهیمی، محمد میرزاعلی، ابراهیم امیری و... با اهدا لوح یادبود و تندیس این رویداد فرهنگی هنری تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است، دومین همایش تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین به کوشش مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از 13 تا 18 آبان در شهرهای نجف و کربلا برگزار شد.

گزارش کامل  بخش نشست خبری این رویداد را می توانید در مطلب ضمیمه همین گزارش مطالعه کنید .




نظرات کاربران