در حال بارگذاری ...
با نگارش «ز مثل زندگی»

«زلزله کرمانشاه» موضوع یک نمایشنامه رادیویی می‌شود

نگارش نمایشنامه ای با موضوع زلزله کرمانشاه در اداره کل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش آغاز شد.

به گزارش ایران تئاتر مرضیه بامیری نویسنده نمایش رادیویی «ز مثل زندگی» با بیان این مطلب افزود: داستان این نمایشنامه درباره زوج جوانی است که به خاطر عدم تفاهم ، قصد جدایی دارند و تا موعد دادگاه تنها زندگی می کنند اما زلزله غرب کشور پایان دیگری را برایشان رقم می زند.
وی در باره شکل گیری ایده این نمایشنامه رادیویی گفت: همانطور که از اسم نمایش مشخص است ، زندگی همیشه در جریان است حتی وقتی که یک حادثه دلخراش طبیعی پیش می آید ، در زلزله اخیر علاوه بر آدم ها قریب به چهارصد قصه زندگی دفن شد . هر کدام از اینها می تواند به تنهایی درسی برای زنده ها باشد مثل مادری که نوزادش را نجات داد یا موارد بسیار زیاد که همه شنیده ایم .داستان این نمایش شاید تنها یکی از آن قصه ها باشد.
این نویسنده دلیل نوشتن این نمایشنامه را تلنگری به آنهایی که هنوز فرصت زندگی دارند ، دانست و ادامه داد: ما انسان ها چون فکر می کنیم برای هر کاری زمان داریم آن را به تعویق می اندازیم اما حوادث اینچنینی باعث می شود حداقل برای چند روز هم که شده با هم خوب باشیم و به یکدیگر فرصت زندگی و جبران بدهیم .
بامیری درباره شخصیت های  این نمایش نامه گفت : آنها را خوب می شناسم. از جنس خیلی از خود ما هستند . مغرور و خود خواه که همه چیز را گردن شریک زندگی شان می اندازند اما در شرایط بحرانی که جانشان در خطر است تازه می فهمند چقدر به هم علاقه دارند.
نویسنده " ز مثل زندگی " با اشاره به این موضوع که خود به لحاظ شخصی و خانوادگی درگیر زلزله اخیر کرمانشاه بوده است گفت : ایده این نمایشنامه در مرحله نگارش تغییری نکرد اما نوشتن را قهرمان قصه پیش می برد . وقتی وارد منطقه زلزله زده بشود قلم را به قهرمان داستان می دهم تا آنچه را می بیند در قالب واگویه بازگو کند تا بتوانم تمام نگرانی های آن روز را به مخاطبم منتقل کنم.
این نویسنده در پایان تاکید کرد: پرداختن به تمام ابعاد یک سوژه اجتماعی در زمان کوتاه بسیار دشوار است . انتقال مسائل اجتماعی متعدد در ضمن حفظ کردن جذابیت های شنیداری آن از دشواری های این حرفه است که البته شیرینی های خاص خودش را هم دارد.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران