در حال بارگذاری ...
شهرام کرمی داور جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی در گفت و گو با ایران تئاتر عنوان کرد

جشنواره ها به بدنه تئاتر کمک می کنند

ایران تئاتر: شهرام کرمی از داوران یازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی است. یازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی در بخش صحنه‌ای و عروسکی در بندرعباس و بخش خیابانی در میناب از ۱۹ الی ۲۲ آذرماه سال جاری در بندرعباس برگزار می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از تئاتر هرمزگان شهرام کرمی داور یازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی با اشاره به اینکه جشنواره یازدهمین دوره برگزاری خود را سپری می کند گفت: برگزار کنندگان جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی از جهت ستادی و اجرایی تجربه خوبی دارند و هنرمندان نیز با ماهیت آن آشنا هستند. خود من اولین باراست که شرکت می کنم اما سال ها است این عنوان را میبینم و همیشه برایم جذاب بوده است.

کرمی برگزاری این جشنواره را تحت عنوان کودک یک رویداد نیک دانست و افزود: ما در کشورمان جشنواره کودک کم داریم به همین دلیل هر چه بیشتر جشنواره با موضوع کودک و نوجوان برگزار شود خوب است.

شهرام کرمی تصریح کرد: من از دسته افرادی هستم که معتقدم جشنواره ها به بدنه تئاترکمک می کنند. در بخش صحنه ای جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی شاهد هستیم که 12 گروه با انگیزه این جشنواره و با هدف کودک و نوجوان کار تولید کرده اند و این یک حرکت به خصوص برای شهرستان ها هدف خوبی محسوب می شود، چرا که  در بسیاری از استان ها تئاتر کودک و نوجوان نداریم.

او کیفیت آثار را وابسته به عناصر مختلف ارزیابی کرد و گفت: باید به بضاعت شرکت کننده ها توجه داشته باشیم. گروه های شرکت کننده، گروه های مستقلی هستند که با توجه به توان و دانش خود کار تولید می کنند.

کرمی افزود: برای بهبود کیفیت آثار پیشنهاد می کنم ستاد این جشنواره با استان ها ارتباط داشته باشد و به رشد تئاتر کودک و نوجوان آن ها کمک کند. این جشنواره فرصت بسیار خوبی برای شهرستان ها است. در تهران تالارهای اختصاصی کودک و نوجوان دارد هرچند کافی نیست ولی وجود دارد اما شهرستان ها از این موضوع بی بهره اند و چنین جشنواره های تئاتری است که به کمک شهرستان ها می آید.

او یکی از محاسن جشنواره را برگزاری موضوعی آن دانست و افزود:  باید زیرساخت ها را درست کنیم. این جشنواره محتوای خاصی را دنبال می کند و گرامی داشت یک ارزش است. درام نویسی در کودک و نوجوان ضعیف است و شاید یکی از دلایلش عدم وجود انگیزه کافی است. این جشنواره انگیزه را ایجاد می کند.

دبیر جشنواره تئاتر شهر گفت: جشنواره ای که یک دهه برگزار شده است دیگر دوران آزمون و خطا را گذرانده و زمان بلوغش است. درست مانند جشنواره تئاتر شهر که الان در ششمین دوره برگزاری، تثبیت شده است و به مرحله ای رسیده که باید ایده های جدید وارد شود، الان ششمین دوره است. جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی هم بعد یازده دوره برگزاری جای خود را باز کرده است، اعتبار کافی دارد و مسئولان از برگزاری آن استقبال می کنند و حالا در دوران بلوغش باید به ارتقا آن به شکل جدی فکر کنیم و قابلیت این را دارد که با نگاه به گروه های جوان از فضای آماتور به حرفه ای سوق پیدا کند.




مطالب مرتبط

در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری:  اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند
در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری: اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش از راه‌یابی یک اثر برتر از این جشنواره سراسری به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و اثری دیگر به جشنواره تئاتر دفاع مقدس در سال آینده خبر داد.

|

نظرات کاربران