در حال بارگذاری ...
یادداشت هادی حوری درباره تازه‌ترین کار گروه «آدمک»

«زیر گنبد کبود» با الگوی نمایش‌های ایرانی نوشته شد

ایران تئاتر: هادی حوری نویسنده و کارگردان نمایش «زیر گنبد کبود» یادداشتی را درباره این نمایش در اختیار ایران تئاتر قرارداد.

به گزارش ایران تئاتر در متن یادداشت هادی حوری آمده است:
نمایشنامه «زیر گنبد کبود» پیش‌ازاین بانام «سین‌آباد» برای رادیو ایران نوشته و در چند قسمت ضبط شد. این نمایش قرار بود در هزار و یک قسمت و با الگوی نمایش‌های ایرانی نوشته و پخش شود، اما به دلایلی این کار صورت نگرفت.
گروه نمایش آدمک درروند تولیدات خود تصمیم گرفت تا بخش‌هایی از این اثر را به‌صورت اجرا خوانی و صحنه‌ای تهیه‌کرده و به اجرا برساند. اجرا خوانی زیر گنبد کبود که برای اولین بار در سالن تئاتر باران به روی صحنه رفت با استقبال بی‌نظیر تماشاچیان و درخواست آنان برای تمدید اجرا روبرو شد. لذا گروه اجرایی با موافقت و حمایت اداره تئاتر دو اجرا در خانه نمایش خواهد داشت. تاریخ این اجراها شنبه 25 آذرماه ساعت 20 و شنبه بعدازآن 2 دی‌ماه ساعت 20 خواهد بود.
لازم به ذکر است که استاد تورج نصر از صداپیشگان و دوبلور های پیشکسوت که در پیش تولید رادیویی این نمایشنامه نیز ما را همراهی کرده بودند برای اجرا خوانی آن نیز گروه آدمک را تنها نگذاشته و پس از سال‌ها دوری از صحنه ما این افتخار را داریم تا با ایشان در خانه نمایش همراه باشیم.
نمایشنامه زیر گنبد کبود با استفاده از ظرفیت های نمایشی و ادبی کهن ایران و بکار گیری قصه و متل های رایج در پیشینه تاریخ ادبی و فولکلوریک این مرز و بوم به برخی موضوعات اجتماعی روز اشاره دارد. زبانی طنز و موقعیت‌هایی کمدی را رقم میزند و تماماً با استفاده از زبانی موزون و ریتمیک اجرا می‌شود
نویسنده و کارگردان: هادی حوری
مشاور و دستیار کارگردان: هلیا میرهادی
تنظیم موسیقی و نوازنده تنبک و دایره: نیوشا سردشتی
نوازنده کمانچه: علی جباری
ترانه و آواز: مهدی اقبال
نقش‌ها:
استاد تورج نصر - مرشد و پهلوان
سحرناز آذر: راوی
فاطمه خدابنده لو: قهوه چی و دایه
هلیا میرهادی و صحرا رمضانیان: طلعت خانم
هادی حوری: قصاب باشی
نوید غفوری: بقال باشی و مامور گورستان
محمد کیان: مکتبدار و کرایه چی
رضا اسماعیلی: تازه داماد و گور کن
سحر ریحاوی: مادر عروس و زن پهلوان
ایمانه بهنام جم: تزئیناتی و مادر داماد
دنیا علیپور: دستفروش و خواهر عروس




نظرات کاربران (2)