در حال بارگذاری ...

آخرین بازمانده از نسل اول تعزیه خوانان ایران در گذشت

هاشم فیاض یکی از قدیمی‌ترین تعزیه‌خوانان کشور در سن ۸۸ سالگی درگذشت.به گزارش سایت ایران تئاتر، وی در حین برگزاری اولین سوگواره تعزیه قم که به عنوان داور حضور داشت دچار ناراحتی شدید قلبی شد و پس از انتقال به یکی از بیمارستانهای شهرستان قم به تهران انتقال یافت ولی به دلیل شدت بیماری درگذشت.

هاشم فیاض یکی از قدیمی‌ترین تعزیه‌خوانان کشور در سن 88 سالگی درگذشت.
به گزارش سایت ایران تئاتر، وی در حین برگزاری اولین سوگواره تعزیه قم که به عنوان داور حضور داشت دچار ناراحتی شدید قلبی شد و پس از انتقال به یکی از بیمارستانهای شهرستان قم به تهران انتقال یافت ولی به دلیل شدت بیماری درگذشت.
عظیم موسوی یکی از پژوهشگران تعزیه و داور این سوگواره در همین رابطه گفت:« استاد فیاض همواره روی این قضیه تاکید داشتند که من باید در مجلس تعزیه فوت کنم و این مسئله را تا‌ آخرین دقایق زندگی پربار خود به ما می‌گفتند.»
لازم به ذکر است طبق اعلام قبلی قرار است پیکر این هنرمند فقید یکشنبه 23 اسفند از مقابل تالار وحدت تشییع شود.
گفتنی است هاشم فیاض یکی از بازماندگان تعزیه خوانی در تکیه دولت بوده است. وی از پنج سالگی تعزیه‌خوانی را آغاز کرد و با بچه‌خوانی، موافق‌خوانی، شیپور زنی، مخالف‌خوانی و در نهایت تعزیه گردانی (معین‌البکا) کار خود را ادامه داد.
وی با تعزیه در جشنواره آونییون شرکت کرد و این گونه تعزیه را به جهانیان شناساند و پیتر بروک استاد مسلّم تئاتر نیز از وی تقدیر کرد.
سایت ایران تئاتر درگذشت این هنرمند فقید را به خانواده وی و جامعه هنری کشور تسلیت می‌گوید.