در حال بارگذاری ...
مدیر کل هنرهای نمایشی در مراسم تقدیر از برگزارکنندگان پاتوق ایران تئاتر در نمایشگاه مطبوعات :

تئاتر در حوزه رسانه و فرهیختگی جامعه دیده شد

با حضور مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی مراسم تقدیر از برگزارکنندگان غرفه ایران تئاتر در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر در این مراسم که با حضور ارمغان بهداروند مدیرعامل و جواد مستخدمی خزانه‌دار انجمن هنرهای نمایشی ایران برگزار شد مهدی شفیعی ضمن تقدیر از همه دست‌اندرکاران برپایی غرفه ایران تئاتر گفت:  ایران تئاتر با گستردگی فعالیتی که از خود نشان داده و به دلیل حضور استانی که در سراسر کشور دارد این امکان را فراهم کرده که هر اتفاق مهم تئاتر در کشور رخ دهد به‌نوعی به آن پرداخته‌شده و ثبت شود. این اتفاق قبلاً در رسانه‌ها به‌ندرت اتفاق می‌افتاد و اگر بود معطوف به سلیقه رسانه یا امکان دسترسی هنرمند به رسانه می‌شد اما امروز به مدد شما در ایران تئاتر این مهم اتفاق افتاده است.

وی با تاکید براهیمت توجه به تئاتر استان ها گفت :اخبار تئاتر تهران به‌خوبی در رسانه‌ها دیده می‌شود اما یکی از مهم‌ترین رسالت‌های ایران تئاتر توجه جدی به استان‌ها و فراگیر شدن ثبت همه اتفاقات تاریخی معاصر تئاتر کشور در این رسانه است.
شفیعی افزود: حضور ایران تئاتر در نمایشگاه مطبوعات بسیار مغتنم بود. تئاتر ما نیاز به گسترش دایره مخاطبان دارد. علاوه بر توجه به مخاطبان عام که بسیار هم ارزشمند است توجه به متخصصان و نخبگان جامعه در بخش‌های دیگر اهمیت ویژه‌ای دارد. ایجاد ارتباط تئاتر با بخش دانشگاهی، نخبگان، متخصصین مطبوعات، جامعه شناسان آورده‌های جدید تئاتر به شمار می‌رود و باعث گسترده شدن نهاد بزرگ اجتماعی تئاتر است.
حضور ایران تئاتر، ماهنامه نمایش و فصلنامه تخصصی تئاتر در نمایشگاه مطبوعات از این منظر برای من اهمیت جدی‌تری داشت که باعث شد تئاتر در حوزه رسانه و فرهیختگی جامعه دیده شود.
وی همچنین گفت :اینکه غرفه ایران تئاتر جزو غرفه‌های فعال در نمایشگاه انتخاب شد نشان از این دارد که شما در راستای همین هدف‌گذاری به‌خوبی حرکت کرده‌اید و لازم است همین مسیر را ادامه دهید. به همه این دلایلی که گفتم همین‌جا از تک‌تک دست‌اندرکاران این اتفاق رسانه‌ای در نمایشگاه سپاس‌گذارم.
در  این نشست ارمغان بهداروند مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران نیز ضمن قدردانی از دست اندرکاران برپایی غرفه ایران تئاتر با اشاره به موقعیت مکانی غرفه ایران تئاتر در نمایشگاه گفت:  اگر غرفه در مکان بهتری بود فعالیت دوستان بیش‌ازپیش موردتوجه قرار می‌گرفت. امیدواریم سال آینده فضای بهتری با متراژ بیشتری به این موضوع اختصاص پیدا کند.

در این مراسم علی‌اکبر عبدالعلی‌زاده سردبیر ایران تئاتر به ارائه گزارشی از عملکرد پاتوق ایران تئاتر در جشنواره مطبوعات پرداخت و ضمن معرفی فعالیت هریک از اعضای گروه گفت:  ایران تئاتر برای اولین حضور خود در نمایشگاه مطبوعات تلاش کرد در قواره یک رسانه حرفه‌ای در حوزه هنرهای نمایشی ظاهر شود و با طراحی پاتوق ایران تئاتر با حضور ماهنامه تخصصر تئاتر و فصلنامه نمایش و با تشکیل کارگروه‌هایی به طراحی نحوه حضور در این نمایشگاه پرداختیم.
وی افزود: روزانه از ساعت 10 صبح تا ساعت 20 با دعوت از مدیران فرهنگی ،گروه‌های تئاتری، هنرمندان شاخص، فعالان عرصه نمایش و مدعوین رونمایی از سه عنوان کتاب نمایشی، مهمانان در غرفه حضور می‌یافتند.
مدیر ایران تئاتر همچنین با اشاره به  فعالیت پرتال‌های استانی گفت: برای پرتال‌های استانی  علاوه بر اطلاع‌رسانی در بروشور جدید ایران تئاتر به همت آقای اتابک نادری مدیر امور استان ها ،نمایندگانی از پرتال‌های استانی در یک روز به تهران آمدند و با حضور آقای گله‌دار زاده و همکاران در غرفه ایران تئاتر یک هم‌نشینی جمعی برگزار شد. این هم‌نشینی با برگزاری یکی از سه کارگاه تئاتر شورایی ما همراه بود.
عبدالعلی‌زاده درباره برگزاری کارگاه آموزشی گفت: یکی دیگر از برنامه‌های موثر برگزاری سه کارگاه آموزشی توسط آقای علی‌ ظفر قهرمانی‌نژاد در تئاتر شورایی بود که با توجه به موضوع نمایشگاه مطبوعات طراحی‌شده بود مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.
وی درباره فعالیت‌های تبلیغی پاتوق ایران تئاتر افزود: پاتوق ایران تئاتر درواقع چتری بود که سایت ایران تئاتر، ماهنامه نمایش و فصلنامه تئاتر را زیر خود داشت . ماهیت نمایشگاه مطبوعات با تغییر تدریجی ، امروز بیشتر به فضای تعاملی میان اهالی رسانه‌ها تبدیل‌شده است. با این ویژگی برنامه‌هایی برای دعوت و معرفی بیشتر ایران تئاتر به فعالان رسانه در حوزه نمایش و دیگر هنرها داشتیم که مورد استقبال از سوی اهالی فن و مخاطبان ایران تئاتر در زمان انتشار اخبار قرار گرفت. در همین زمینه تعاملی نزدیک با تمامی شرکت‌کنندگان استان‌ها در نمایشگاه صورت گرفت.  با این تعریف که رسانه های مجازی و روزنامه ها و...می توانندهرروز محتوی یک یا چند صفحه از رسانه خود را با مطالب تولیدی ایران تئاتر تامین کنند.
در پایان این نشست اعضای ستاد برگزاری غرفه ایران تئاتر در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اهدا لوح تقدیر و هدیه از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی موردتقدیر قرار گرفتند.

 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کارگردان نمایش «رومئو ژولیت و چند کاراکتر دیگر»

میثم عبدی: نوشتن نمایشنامه به‌صورت گروهی، تجربه‌ای لذت‌بخش بود
گفت‌وگو با کارگردان نمایش «رومئو ژولیت و چند کاراکتر دیگر»

میثم عبدی: نوشتن نمایشنامه به‌صورت گروهی، تجربه‌ای لذت‌بخش بود

میثم عبدی، کارگردان نمایش «رومئو ژولیت و چند کاراکتر دیگر» می‌گوید تجربه نوشتن نمایشنامه به‌صورت تیمی برای او خیلی جذاب و دلنشین بوده است.

|

شکرخدا گودرزی برای روز جهانی تئاتر نوشت

تئاتر دیالوگی در جستجوی کمال مطلوب برای استعلای جامعه
شکرخدا گودرزی برای روز جهانی تئاتر نوشت

تئاتر دیالوگی در جستجوی کمال مطلوب برای استعلای جامعه

شکرخدا گودرزی در یادداشتی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی، تئاتر را دیالوگی معرفی کرد برای این که وضعیت را از آنچه که اکنون هست به جلو ببرد و در جستجوی کمال مطلوب و روابط انسانی برای استعلای جامعه باشد.

|

تازه‌ترین نمایشنامه حسین کیانی در راه اجرا

«مجلس توبه‌نامه‌نویسی اسماعیل بزاز» به تالار مولوی خواهد آمد
تازه‌ترین نمایشنامه حسین کیانی در راه اجرا

«مجلس توبه‌نامه‌نویسی اسماعیل بزاز» به تالار مولوی خواهد آمد

نمایش «مجلس توبه‌نامه‌نویسی اسماعیل بزاز»، نوشته حسین کیانی، به کارگردانی کارن کیانی و بازی بهروز پناهنده، از پانزدهم فروردین ۱۴۰۳ در سالن کوچک تالار مولوی، روی صحنه خواهد رفت. 

|

گفت‌وگو با عزت‌الله رمضانی‌فر، بازیگر پیشکسوت

تماشاخانه سنگلج، می‌‌تواند بهشت تئاتر ملی شود
گفت‌وگو با عزت‌الله رمضانی‌فر، بازیگر پیشکسوت

تماشاخانه سنگلج، می‌‌تواند بهشت تئاتر ملی شود

عزت‌الله رمضانی‌فر، بازیگر پیشکسوت می‌گوید با برنامه‌ریزی و مدیریت درست و اختصاص بودجه مناسب، می‌توان تماشاخانه سنگلج را به بهشت تئاتر ملی ایران تبدیل کرد.

|

پیام رییس پردیس تئاتر تهران به مناسب روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر، هنر ارتباط اصیل انسانی است
پیام رییس پردیس تئاتر تهران به مناسب روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر، هنر ارتباط اصیل انسانی است

امین اشرفی، مدیر خانه نمایش سازمان فرهنگی هنری شهرداری به تئاتر را هنر ارتباط انسانی مبتنی بر نیاز بشر دانست و روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی را به هنرمندان نمایشی و علاقه‌مندان این هنر تبریک گفت.

|

نظرات کاربران