در حال بارگذاری ...
با اعلام هیئت انتخاب سیزدهمین دوره جشنواره

آثار حاضر در جشنواره مهر کاشان مشخص شدند

دبیر سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان از اعلام نتایج نهایی آثار منتخب برای حضور در این جشنواره خبر داد.

به گزارش ایران تئاتر، محمد شفافی با اعلام این خبر اظهار کرد: هیئت انتخاب پس از بازبینی نهایی نمایش‌ها در دو بخش نمایش خیابانی و صحنه‌ای و بر اساس قالب‌های مسابقه، نمایشنامه‌خوانی، میهمان و....آثار منتخب را اعلام کرده است.
وی، با اشاره به آثار منتخب حاضر در جشنواره سیزدهم در بخش نمایش صحنه‌ای، خاطرنشان کرد: نمایش‌های «گمشده در هزار توی زمان» نوشته علی نبی‌پور و با کارگردانی حسین اسدی از جزیره خارک،  «گامی در دوزخ، گامی در بهشت» با متن مصطفی کولیوند و کارگردانی نمایشی مرتضی جلالی از قم،«اگر شبی از شب‌ها» از بوشهر، « مجلس شاه کشی به روایت عکاس باشی» کاری از مهرداد اتابک از نهاوند، «دنده معکوس، نوربالا» اثر جواد دارینی از سبزوار،«آخرین نامه»نوشته مهرداد کوروش نیا و با کارگردانی علیرضا مویدی از شاهرود و  «گمشده» فرهاد لباسی از همدان در این بخش حضور دارند.
به گفته وی، «کافی‌شاپ» کاری از حسینعلی بینوا، «قند خون» اثر لیلی عاج، «مجلس مختلف خوانی» کاری از مرتضی جلیل‌دوست و با متن صبا نجاتی، «کاسکت» کاری از شهاب مهریان از تهران در جشنواره سیزدهم نیز به اجرا درمی‌آیند.
دبیر سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان، نمایش‌‌های «رام کردن مرد سرکش» کاری از علی شریعت‌زاده با متنی از داوود فتحعلی بیگی، «تنفر از خود» اثر سیدمصطفی آقامیری، «بینوایان» حمیدرضا آخوندنصیری، «روز نهم» محسن ابوالفتحی، «دموکراسی زیر نور ماه» اثر رضا رادبخت،«چشمهای بسته از خواب» کاری از مجتبی جدی و با نمایشنامه‌ای از محمد چرمشیر و  «خروس» اثر دیگر علی شریعت‌زاده بر اساس نمایشنامه محمد رحمانیان از کاشان را از دیگر آثار حاضر در بخش نمایش صحنه‌ای این جشنواره برشمرد.
شفافی همچنین یادآور شد: سه اثر «رسانه امروز» از راضیه بادروج،«ضیافت» محسن خسروی بر اساس نوشته بهرام بیضایی و «هملت با سالاد فصل» نوشته اکبر رادی از کاشان از آثار منتخبی است که در قالب نمایشنامه‌خوانی اجرا می‌شود.
وی در ادامه به آثار گونه نمایش خیابانی نیز اشاره و عنوان کرد: در این بخش نیز «بیماری لاعلاج» اثر مریم خاک‌کار از ملایر، «به سرعت‌گیر نزدیک می‌شوید» محمد محسنی از ساوه، «مخاطب خاص» با کارگردانی مریم نیک آیین و متن کرامت یزدانی از یزد، «هوش اقتصادی» محمد مهدی پازوکی از کرج و «داستان یک افتتاحیه» میثم آبادانی از تفرش از جمله آثار بخش نمایش خیابانی در این جشنواره هستند.
به گفته وی، «نبش کوچه بن بست» کاری از مهدی حبیبی و «بازگشت» پیام عزیزی از تهران به همراه «آپارتمان فروشی» از رضا کریمی، «همسایه‌داری» کاری از محسن بلوری و «گنهکاران به بهشت نمی‌روند» نوشته عباس تیمورزاده و با کارگردانی حسین حداد از کاشان از دیگر آثار حاضر در بخش خیابانی جشنواره سیزدهم هستند.
دبیر سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان، همچنین آغاز این جشنواره در 14 دی‌ماه را متذکر شد و افزود: این جشنواره تا 24 دی‌ماه جاری فعالیت خود را ادامه‌ می‌دهد.
شفافی در خصوص تغییر زمانی جشنواره سیزدهم نیز یادآور شد: به علت تقارن برگزاری جشنواره با کنگره ملی شهید حاج علی فارسی شهید شاخص کارمندی کشور،‌تصمیم به تغییرات جزیی در زمان اجرای جشنواره سیزدهم گرفته شد.

 




نظرات کاربران