در حال بارگذاری ...
رضا فیاضی به ایران تئاتر خبر داد :

خواستگاری کیش وندی ها از قشم وندی ها را در کیش اجرا می کنم

رضا فیاضی هنرمند خونگرم جنوبی سینما و تئاتر ایران از دهه پنجاه وارد فعالیت های هنری شد. وی مدتها است در جزیزه کیش ساکن شده است و در این جزیره فعالیتهای حرفه ای خود را ادامه می دهد.

  رضا فیاضی در گفت وگو با ایران تئاتر در باره فعالیت های جدیدش گفت : نمایش نامه خواستگاری کیش وندی ها از قشم وندی ها را نوشته ام و تمرینات اجرای این نمایش طنز چندی است در کیش شروع شده است و به زودی در پردیس صنعتی شریف روی صحنه می رود . همچنین قرار است نمایش کریستوف کلمب را برای اجرا آماده کنیم.

 

این مدرس تئاتر با تاکید بر تلاش هایش برای ایجاد بستر مناسب برای حضور جوان های علاقمند به تئاتر در کیش خاطر نشان کرد : در کیش بیشتر فعالیت های هنری مبتنی بر برگزاری جنگ های شادی بود . مدتی قبل در جلساتی که با معاونت اسبق فرهنگی کیش داشتم ایشان من را به عنوان دبیر اولین دوره جشنواره تئاتر کیش انتخاب کردند . مقدمات کار را انجام دادم و مدیریت جدید سر کار آمد و جریان برگزاری جشنواره متوقف شد. اما این امر باعث شد که توجه جدی به امر آموزش تئاتر داشته باشم و در این مدت دوره های مختلف آموزشی را برگزار کرده ام و استقبال خوبی از سوی جوانان این جزیزه از کلاسها انجام شد و بالای 130 هنرجو در این کلاس ها حضور داشتند و در این هنرجویان از کودک ، نوجوان و جوان دیده می شود و مدتها است نمایش جادوگران شهر ازو را با هنرجویان نوجوانم  در مدارس و مراکز آموزشی جزیره به صورت مستمر اجرا می کنیم.

 

فیاضی با اشاره به اجرای نمایش های فاجعه اثر بکت ، ملکه های فرانسه ، خشم و هیاهوی و ... در دانشگاه صنعتی شریف کیش افزود : تلاش می کنیم تئاتر در پردیس های دانشگاهی کیش جایگاه ویژه ای داشته باشد و به صورت جدی در میان دانشجویان مورد توجه قرار بگیرد .  

 

این کارگردان با اشاره به چالش های اقتصادی اجرای نمایش در کیش عنوان کرد : برای ما این مسئله مشکلات زیادی را به وجود آورده است و البته سازمان منطقه آزاد کیش برای حمایت بلیط های برخی از شبها را خریداری می کند . ماهم  به بلیط فروشی در اجراهای بعدیمان توجه جدی داریم . در عین حال رقم فروش ده میلیون کمی کمتر و یا بیشتر نمی تواند هزینه های یک گروه را تامین کند.

 

فیاضی دانش آموخته دانشکده هنرهای زیبا است و سوای بازیگری و کارگردانی دستی در نوشتن رمان و سرودن شعر، نویسندگی نمایش عروسکی و کارهای رادیویی ومجری گری دارد . رمان مردی بالاک قرمز از رمان های چاپ شده اش محسوب می شود ، یوسف هور (۱۳۹۱) ، خنده در باران (۱۳۹۰) ، پرنده باز (۱۳۸۹) ، مینی‌بوس (۱۳۸۹) ، همبازی (۱۳۸۸) ، سبز کوچک (۱۳۸۶)  ،گزارش مریم (۱۳۸۴) ، در به درها (۱۳۸۳) ، آسمان پرستاره (۱۳۷۸) ، بودن یا نبودن (۱۳۷۷) ، ارابه مرگ (۱۳۷۵)  ، روز واقعه (۱۳۷۳) روسری آبی (۱۳۷۳) ، مرد پنجم (۱۳۷۳) ،عبور از تله (۱۳۷۲) ، مجسمه (۱۳۷۱) ، گزل (۱۳۶۸) ، کارآگاه ۲ (۱۳۶۷) ، چریکه تارا (۱۳۵۷) ، کلاه پهلوی ، با بهار تا بهار، تبریز در مه ، امین و مینا  هنگامه مفید ۱۳۸۶ ،روزگار قریب کیانوش عیاری ۱۳۸۲ ، باغچه مینو رضا صفدری ۱۳۸۲ ، رانت‌خوار کوچک حسین سهیلی‌زاده ۱۳۸۲ ، عباسقلی‌خان دوم ۱۳۸۱، تله‌تئاتر بازرس » بازیگر محمد رحمانیان ، زیر آسمان شهر – سری سوم  مهران غفوریان ۱۳۸۱ ، دیوانه در شهر غلامرضا رمضانی ، تو به یک اشاره ۱۳۸۱ ، خونه یه قصه عبدالرضا منجزی ، مرغ حق حسین مختاری ۱۳۶۶ ، قصه‌های کوچه ما ، نویسنده و کارگردان رضا فیاضی ۱۳۶۶، راویان اخبار بازیگر اسدالله ایمن ، آرایشگاه زیبا مرضیه برومند ۱۳۶۹ ، مهر و ماه حمید لبخنده ۱۳۶۸ ، ظلم شاهان مجتبی یاسینی ۱۳۶۸ ، از جمله کارهای مهم کارنامه بازیگری و کارگردانی رضا فیاضی هستند.

                                                                                                 

 

گفت وگو از احمد محمد اسماعیلی  




مطالب مرتبط

آغاز بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

هنرمندان و عروسک‌ها، شادی را به اردکان آوردند
آغاز بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

هنرمندان و عروسک‌ها، شادی را به اردکان آوردند

با شادپیمایی عروسک‌ها، حرکت خودروی موزیکال و تریلی سیار تئاتر و اجرای برنامه توسط هنرمندان سرشناس تلویزیون، زنگ آغاز بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در اردکان (استان یزد) نواخته شد.

|

با حکم دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان

داوران مسابقه نوجوان جشنواره 28 اردکان معرفی شدند
با حکم دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان

داوران مسابقه نوجوان جشنواره 28 اردکان معرفی شدند

قطب‌الدین صادقی، رضا فیاضی، حسن دولت‌آبادی، شهره سلطانی و آزاده انصاری، نمایش‌های بخش مسابقه نوجوان بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان اردکان را داوری خواهند کرد.

|

رضا فیاضی: حمایت کامل دولت از جشنواره‌های منطقه‌ای، هنرمندان را دلگرم می‌کند

رضا فیاضی: حمایت کامل دولت از جشنواره‌های منطقه‌ای، هنرمندان را دلگرم می‌کند

رضا فیاضی، بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر، ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری جشنواره‌های‌ تئاتر منطقه‌ای، از لزوم تامین بودجه و حمایت صددرصدی دولت از این رویداد هنری برای دلگرمی هنرمندان سخن گفت.

|

در آخرین نشست تخصصی اکوسیستم تئاتر بررسی شد

روابط عمومی و نقش تبلیغات در تئاتر
در آخرین نشست تخصصی اکوسیستم تئاتر بررسی شد

روابط عمومی و نقش تبلیغات در تئاتر

انجمن مدرسان خانه تئاتر با همکاری مرکز آموزش، پنجمین و آخرین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی اکوسیستم تئاتر را با موضوع «روابط عمومی، رسانه و تبلیغات؛ انتقال و گسترش آگاهی» برگزار کرد.

|

نظرات کاربران